دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه شیرینی لطیفه و رمز و راز پخت عالی آن

  • ندا خوشرو
  • ۱ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

در این آموزش طرز تهیه شیرینی لطیفه خوشمزه به همراه نکات طلایی برای ایجاد پخت بهتر شیرینی را در اختیار شما کدبانوهای عزیز قرار خواهیم داد که امیدواریم از پخت این شیرینی بی نظیر نهایت لذت را ببرید.

شیرینی لطیفه از انواع شیرینی های خامه ای و پرطرفدار است و اگر شما به پخت انواع شیرینی ها علاقه مند هستید بهتر است این نوع شیرینی مجلسی را برای پذیرایی از مهمان هایتان در منزل تهیه کنید. در دستور پخت شیرینی لطیفه از آرد و شکر و تخم مرغ و وانیل و بیکینگ پودر و خامه فرم گرفته و پودر پسته و پودر قند استفاده می شود.

شیرینی لطیفه و شیرینی رولت از انواع شیرینی های خامه ای و تر هستند که اغلب در مهمانی ها و مجالس برای پذیرایی از مهمان ها استفاده می شوند و شما می توانید این شیرینی ها را در منزل با رعایت فوت و فن هایی تهیه کنید.

شیرینی لطیفه

مواد لازم

  • شکر : یک لیوان
  • آرد : یک لیوان
  • تخم مرغ : چهار عدد
  • بیکینگ پودر : نصف قاشق چایخوری
  • وانیل : ۱/۴ قاشق چایخوری
  • خامه فرم گرفته : به میزان لازم
  • پودر قند : به میزان لازم
  • پودر پسته : به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی لطیفه در منزل

برای پخت شیرینی لطیفه ابتدا فر را روی دمای ۱۷۶ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا به خوبی داغ شود سپس درون سینی فر کاغذ روغنی را قرار دهید. در مرحله بعدی دستور پخت شیرینی لطیفه سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کنید سپس سفیده تخم مرغ را با کمک همزن برقی هم بزنید تا حجم بگیرد و ۱/۲ شکر را به سفیده زده شده بیفزایید و با دور تند همزن مخلوط شکر و سفیده را هم بزنید تا سفیده کشدار و حجیم شود. زرده و باقی مانده شکر و وانیل را درون ظرفی مناسب بریزید و با دور متوسط همزن مخلوط این مواد را هم بزنید تا کرم و کشدار شوند سپس سفیده را به مخلوط زرده اضافه کنید و با کمک لیسک و در یک جهت مخلوط سفیده و زرده را به صورت دورانی هم بزنید و با یکدیگر مخلوط کنید.

مراحل تهیه شیرینی لطیفه
آرد و بیکینگ پودر را الک کنید.

الک کردن آرد

مخلوط آرد را به مخلوط سفیده و زرده تخم مرغ بیفزایید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

اضافه کردن آرد به مخلوط زرده و سفیده تخم مرغ

مواد را در حد مخلوط شدن با یکدیگر هم بزنید سپس مواد شیرینی را درون قیف ماسوره دار ساده بریزید.

روش تهیه شیرینی لطیفه
در این مرحله از مایه شیرینی به اندازه دلخواه و به شکل دایره و با فاصله معین روی کاغذ روغنی بریزید سپس روی شیرینی ها مقداری پودر قند بپاشید و سینی حاوی شیرینی های لطیفه را در طبقه وسط فر با دمای ۱۷۶ درجه سانتی گراد و به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید تا رنگ شیرینی ها مقداری طلایی شود و بعد از مدت زمان ذکر شده شیرینی ها را از درون فر خارج کنید و بعد از گذشت ۵ دقیقه شیرینی های لطیفه را از کاغذ روغنی جدا کنید و روی پنجره سیمی قرار دهید تا خنک شوند.

دستور تهیه شیرینی لطیفه

سپس شیرینی ها را به قسمت پشت برگردانید و از خامه فرم گرفته روی شیرینی بریزید سپس یک شیرینی لطیفه دیگر را روی خامه برگردانید و شیرینی های آماده شده را درون ظرفی مناسب برای سرو قرار دهید و با مقداری پودر پسته آن ها را تزیین کنید.

 دستور تهیه شیرینی لطیفه

نکات طلایی برای پخت بهتر شیرینی لطیفه

  1. در طرز تهیه لطیفه تخم مرغ ها را ۳۰ دقیقه قبل از تهیه شیرینی از درون یخچال بیرون آورید تا با محیط هم دما شوند.
  2. ظرفی که سفیده را درون آن می ریزید باید خشک باشد.
  3. در زمان هم زدن سفیده پره های همزن نباید چرب و یا خیس باشد و علاوه بر این سفیده تخم مرغ را باید با دور تند هم بزنید و جهت هم زدن سفیده ها باید در یک جهت باشد.
  4. در هنگام پخت شیرینی های لطیفه نباید در فر را باز کنید.
  5. در زمان اضافه کردن سفیده تخم مرغ به زرده تخم مرغ، سفیده باید سبک و نرم باشد.
طرز تهیه شیرینی لطیفه

در این مطلب با طرز تهیه شیرینی لطیفه آشنا شدید که امیدواریم از پخت این شیرینی خوش طعم و بی نظیر در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *