دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مکان های دیدنی دبی, در سفر به دبی از کدام مکان ها دیدن کنیم؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۶ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

دبی از شهرهای زیبا و مهم در امارت متحده عربی است و از بیشترین جمعیت کشورهای عربی برخوردار است و علت آن وجود دریاها و جاذبه های زیبا در این شهر است. مکان های دیدنی دبی به دلیل جذابیت های خاص خود جمعیت زیادی از گردشگران ثروتمند را به سمت خود جذب می کند.

دبی دارای میزان بالایی از ذخیره نفتی است و همین امتیاز آن را از لحاظ مالی شهری غنی قرار داده است ک موجب جذب توریست در این منطقه شده است.  مکان های دیدنی دبی بسیار زیبا و دارای امکانات مجهز و به روز است که با تاسیسات پیشرفته ای که در اختیار گردشگران قرار می دهد به منطقه ای مهم برای جذب گردشگران تبدیل شده است و از این طریق سرمایه زیادی را جذب می کند.

    گردش و سفر در دبی

جذاب ترین مکان های دیدنی دبی برای توریست ها

به لحاظ جغرافیایی دبی در قسمت جنوبی ایران قرار دارد و در جنوب با ایران هم مرز است و از طریق آب های خود با ایران در ارتباط است و گردشگران زیادی را از این کشور به خود جذب می کند.

مکان های دیدنی و جالب دبی

خانه شیخ سعید:

این جاذبه از مکان های دیدنی دبی و جاذبه های تاریخی آن است که محل اقامت امیر دبی شیخ سعید آل مکتوم است و در معماری بنای آن از سبک معماری ایرانی استفاده شده است حیاط بزرگ این خانه و قسمت های مختلف دیگر آن با ایوان ها و اطاق ها آن را به یک بنای زیبا برای توریست ها تبدیل کرده است. همچنین در بخش هایی از این بنا آثار ارزشمند تاریخی مانند سکه و اشیا نادری یافت می شود.

مسجد تاریخی در دبی

پیست اسکی:

اگر در فصل زمستان قصد سفر به این کشور را دارید می توانید از پیست اسکی نیز دیدن کنید و از آن لذت ببرید این پیست اسکی با مساحت بزرگ و دورهای شیب دار خود برای هر گردشگری جالب و دیدنی است.

  •  آرون گروپس

پیست دبی با جاذبه های خاص

مسجد جمیرا:

این جاذبه گردشگری در دبی دارای معماری ویژه و خاصی است و از زیباترین مساجد در جهان است گنبد زیبای این بنا با ارتفاع ۱۶ متر و مناره هایی به طول ۴۰ متر جلوه ای خاص به معماری این مسجد داده است کاشی های زیبا با رنگ های روشنی که در این مسجد به کار برده شده است نمای آن را مانند اسکناس نشان می دهد.

مکان های دیدنی دبی را بشناسید

موزه دبی:

از دیگر مکان های گردشگری دبی می توان به موزه دبی اشاره کرد که بنای اصلی این موزه یک قلعه است که در زمان گذشته برای محافظت از شهر درست شده است و اکنون به موزه تبدیل شده است. در دیوارهای این قلعه زیبا از مرجان و مروارید استفاده شده است و دور تا دور آن را درخت های نخل با طبیعت زیبای خود پوشانده است و آثار ارزشمندی در رابطه با ابزارهای موسیقی و غیره در این موزه نگهداری می شود.

مناطق گردشگری دبی

پارک خور:

این پارک دارای بخش های مختلف تفریحی برای کودکان و بزرگسالان است در مرکز این پارک شهر بچه ها و سرزمین عجایب قرار گرفته است اسکله، باغ، رستوران ها و کافی شاپ های مجلل که در این پارک قرار گرفته است آن را به یک مکان دیدنی در دبی تبدیل کرده است.

دبی و پارک جنگلی

برج خلیفه:

این برج بلند و زیبا از دیگر مکان های دیدنی دبی است و با ارتفاع ۸۲۹ متری از جاذبه های توریستی در این منطقه به شمار می رود این برج یک آسمان خراش با بلندترین ارتفاع و سکوی بزرگ برای دیدن مناظر دبی توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند. با استفاده از آسانسورهای پر قدرت در این برج می تواند به بالاترین نقطه از آن بروید و تمام مناظر زیر پای خود را در دبی مشاهده کنید.

چشم انداز برج خلیفه دبی

آکواریوم دبی:

این آکواریوم بزرگ دارای بیش از ۱۴۰ گونه متفاوت از ماهیان است امکانات جالب و مجهزی مانند قایق شیشه ای و غواصی که برای گردش درون آکواریوم در نظر گرفته شده است می تواند یک روز تفریحی عالی و فوق العاده را برای شما به همراه داشته باشد.

نمای زیبای آکواریوم دبی

مرکز خرید امارات:

این مرکز خرید بزرگ و مجلل در دبی با امکانات به روز تفریحی مانند پیست اسکی نقطه جذب گردشگران در دبی است همچنین سینماها به روز برای کودکان و بزرگسالن از دیگر امکانات این بخش می باشد.

مرکز خرید مجلل دبی

اپرای دبی:

این مرکز از مکان های تماشایی دبی با ارزش فرهنگی و تفریحی است و که دارای معماری جالب نما است و درون آن تئاتر و کنسرت های بی نظیری برگزار می شود. این مکان برای بیشتر گردشگران در شب دارای جاذبه ای خاص و بی نظیر است.

دیدنی های مدرن دبی

بستیکه:

اگر در سفر خود به دبی هوس کردید تا از جاذبه های تاریخی دیدن کنید می توانید به این منطقه بروید و محله ای که از قرن نوزدهم در این منطقه باقی مانده است را ببینید معماری جالب این بنا با آهک و و بلوک مرجانی جلوه ای خاص و قدیمی به این بناها بخشیده است.

مناطق قدیمی دبی

برج العرب:

 از جاذبه ها و مکان های دیدنی دبی می توان به این برج اشاره کرد. این برج از جاذبه های توریستی دبی با جذابیت های مدرن است و برای گردشگران با سلیقه و لاکچری محلی مناسب تفریح است این منطقه دارای بلندترین هتل ها در جهان است که با تجهیزات به روزی برای گردشگران ثروتمند درست شده است. قرار گرفتن این منطقه در میان جزیره و ساختمان هتل های باشکوه و مجلل می تواند برای هر فردی جذاب باشد.

گردشگران دبی و جاذبه های آن

سرزمین آی ام جی:

از مناطق دیدنی دبی که برای کودکان و بزرگسالان تجربه ای متفاوت خواهد بود سرزمین شگفت انگیز ای ام جی است که با وسعتی که دارد امکانات مختلف تفریحی و بزرگ ترین وسایل شهر بازی در آن وجود دارد.

دیدنی های ویژه دبی

منطقه‌ی هنری السرکل:

این خیابان زیبا در یک منطقه قدیمی قرار گرفته است و از مکان های دیدنی و هنری در دبی است که مهم ترین گالری های هنر با تجربه های جدید و تازه در این منطقه به نمایش گذاشته می شود و بازدید کنندگان زیادی دارد.

مکان های دیدنی دبی با جاذبه های هنری

ساحل کایت:

برای داشتن یک سفر تفریحی با جاذبه های طبیعی و طبیعت گردی می توانید به سواحل کایت بروید و از جاذبه ها و مکان های دیدنی دبی در این منطقه دیدن کنید. در این ساحل امکاناتی مانند کایت سواری و چتر بازی وجود دارد که می تواند یک تجربه جدید را به همراه داشته باشد.

ساحل زیبای دبی

دبی به دلیل اینکه از نظر سیاسی در خاورمیانه دارای اهمیت است به شدت رو به پیشرفت بوده و به همین دلیل به یک منطقه توریستی و تفریحی تبدیل شده است که امکانات به روزی را در اختیار گردشگران قرار می دهد و از این طریق موجب جذب توریست بوده است. علاوه بر مکان های دیدنی که در دبی قرار دارد می توان به هتل های مجلل آن نیز اشاره کرد که خود نوعی جذب توریست داشته اند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *