دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

با بهترین مکان های دیدنی ماسال و دیدنی های متفاوت آن آشنا شوید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۷
  • ۰

شهرستان ماسال دارای مکان های دیدنی مختلفی است این شهر از دو بخش ماسال و شاندرمن تشکیل شده است که هر یک جاذبه های خاص خود را دارند هر یک از این مناطق دارای جاذبه های خاص خود هستند. از مکان های دیدنی ماسال می توان به طبیعت زیبا و خاص روستاها اشاره کرد.

ماسال از شهرستان زیبای استان گیلان است که دارای جاذبه های گردشگری بی نظیر و ناشناخته است در این منطقه شما می توانید از مکان هایی دیدن کنید که تا کنون جاذبه هایی نظیر آن را ندیده باشید. این شهرستان از ۷۰ هزار هکتار جنگل و مراتع برخوردار است و از مکان های دیدنی ماسال می توانید به طبیعت بکر و دست نخورده جنگل های آن اشاره کرد. نام قدیمی این منطقه تفریحی زیبا در گذشته های دور رود کنار بوده است.

 

رودخانه زیبا در ماسال

معرفی مکان های دیدنی ماسال که نباید از دست بدهید

در طبیعت ماسال وجود رودخانه پر آب مانند رود مرغک و رود خاکایی به زیبایی این مناطق افزوده است این رودخانه ها از آب های کوه های مرتفع در این منطقه سر چشمه می گیرند. در ماسال پارک ساحلی و مناطق تفریحی قایق رانی از جاذبه های توریستی بی نظیر محسوب می شوند.

ییلاق شهر ماسال

غارهای قدیمی:

در این شهرستان بیش از ۱۷ غار موجود است که از جاذبه های گردشگری ماسال به طور بکر و دست نخورده محسوب می شوند غار آویشو از زیباترین غارهای این منطقه با ارتفاع ۱۳۰۰ متر بالاتر از سطح دریا است. همچنین غارهای تائی بنه، خماسون و انده چو از جمله این مکان های دیدنی می باشند.

غارهای دیدنی ماسال

  •  آرون گروپس

اولسبلنگاه:

در ۲۵ کیلومتری از شهر ماسال منطقه ییلاقی اولسبنگاه قرار دارد که دارای خانه هایی چوبی با مناظر زیبا است که در کنار تل های مدرن می تواند تجربه ای خوب برای یک سفر باشد.

جنگل های زیبای ماسال

باغ پرندگان:

باغ پرندگان تمجیدی در منطقه ییلاقی از ماسال قرار دارد که به اسب ریسه معروف است این باغ علاوه بر امکانات تفریحی و برخورداری از گونه های مختلف پرندگان برای اسکان مسافران دارای ویلاهای مسافرتی است.

باغ پرندگان ماسال

آبشار رامینه:

آبشار رامینه از دیگر مکان های دیدنی ماسال با جاذبه های بکر است و در یک منطقه جنگلی قرار گرفته است ارتفاع این آبشار زیبا ۱۰ متر است و از پر آب ترین آبشارها در این منطقه محسوب می شود.

مکان های دیدنی ماسال را بشناسید

ییلاق خان بند:

این منطقه ییلاقی در ارتفاعات سر سبز ماسال قرار گرفته است و دارای مناظری زیبا و سر سبز است افرادی که دوست دارند یک روز آرام و خاطره انگیز را در دامن طبیعت سپری کنند می توانند از این مناطق ییلاقی دیدن کنند.

جاذبه های توریستی ماسال

پارک جنگلی ریزه مندان:

این پارک جنگلی و سر سبز از مناطق گردشگری خاص در ماسال محسوب می شود جنگل های این منطقه ۲۰۰ هزار و دارای طبیعتی سر سبز و خاطره انگیز هستند.

ماسال و پارک جنگلی

دشت آلنزه:

این دشت از دیگر مناطق ییلاقی در ماسال است و از مراتعی سبز و مرتفع برخوردار است در این منطقه ییلاقی بنای تاریخی از امامزاده ابراهیم النزه قرار دارد که اطراف آن را درختان بزرگ فرا گرفته اند.

دیدنی های ییلاق ماسال

بیشتر جاذبه های توریستی در منطقه ماسال شامل ارتفاعات ییلاق ها و مراتع سر سبز آن می شوند این منطقه دارای طبیعتی بکر و دست نخورده است و مناظر زیبا و تازه ای دارد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *