دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

معرفی دره ستارگان قشم مکان زیبا و پرهیجان قشم

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
  • ۰

قشم از جزایر جنوب کشور ایران است که دارای جاذبه ای باور نکردنی و خاص است در این جزیره تنوع جاذبه ها و خاص بودن آن موجب جذب گردشگران زیاد شده است دره ستارگان از جمله مکان های دیدنی قشم است که از خارق العاده ترین جاذبه های این منطقه به شمار می رود.

دره ستارگان در ۵ کیلومتری از روستای برکه خلف قرار گرفته است و در یک مسیر خاکی است که با وارد شدن به این مسیر خاکی می توان این عجایب طبیعی را از نزدیک مشاهده کرد.  صخره های دره ستارگان بر اثر فرایند طبیعی فرسایش سنگ و باد به اشکال مختلف و عجیبی درآمده اند که این اشکال دارای قدمتی بالای دو میلیون سال هستند و بیشتر باستان شناسان آن را با دوران سنوزوئیک که از دوره های شکل گیری زمین است برابر دانسته اند.

جلذبه های دره ستارگان قشم

دره ستارگان قشم:

دره ستارگان به دلیل قدمت بالایی که دارد از زمان های قدیم با افسانه و خرافات گره خورده است که شنیدن این افسانه ترس را در د ل هر فردی می اندازند در گذشته اعتقاد داشته اند که این صخره های شکل دار با حفره ها و سوراخ ها توسط اجنه و شیاطین ساخته شده اند و همین موجب می شود تا این دره در شب ترس بیشتری را برای گردشگران ایجاد کتد.

دره ستارگان در قشم را بشناسید

برای سفر به این جزیره می توانید از تورهای مسافرتی که راحتی و امنیت شما را نیز فراهم می کند استفاده کنید همچنین برای افرادی که به این منطقه شناخت د ارند سفر با وسیله شخصی نیز مقدور می باشد و در صورت نیاز می توانید از آژانس های مطمئن برای سفر به این منطقه استفاده کنید.

جاذبه های قشم در دره ستارگان

در برخی از افسانه ها نیز دیده شده است که با افتادن ستاره ای از آسمان بر روی این نقطقه از زمین خاک ها به سطح بالا آمده و این صخره ها تشکیل شده اند در حالی که علت اصلی تشکیل دره ستارگان قشم وجود پدیده فرسایش سنک و خاک است.

  •  آرون گروپس

سفر به دره ستارگان در قشم

ارزشمندی دره ستارگان:

دره ستارگان به لحاظ طبیعی بسیار ارزشمند است و از تنهاترین پدیده های ژئوپارک در منطقه خاورمیانه محسوب می شود و تنها در جهان یک منطقه مانند دره ستارگان دیده می شود که در آمریکا قرار دارد.

دیدنی های دره ستارگان

دره ستارگان یک ژئوپارک است که در سازمان میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. این دره بیشتر با فیلم ” اژدها وارد می شود ” که یک فیلم ایرانی است شناخته شده است و دلیل اصلی بالا بودن حجم گردشگران در این منطقه این فیلم می باشد که شناخت بیشتری از این منطقه به بینندگان می دهد.

قشم و دره ستارگان

سفر به این دره نیازمند پرداخت هزینه نیست و برای ورود به این دره هزینه ای از گردشگران دریافت نمی شود این منطقه در معرض دید عموم است تا همه بتوانند از این مکان عجیب با جاذبه های خاص آن استفاده کنند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *