دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شرایط مهاجرت به گرجستان و هزینه زندگی در آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۴ شهریور ۱۳۹۷
  • ۰

گرجستان از جمله کشورهایی که در حال پیشرفت است و و به همین دلیل با بیشتر اتحادیه های اروپایی در ارتباط است و همین امر موجب مهاجرت به گرجستان می شود زیرا بیشتر افراد از این طریق می توانند به سایر کشورهای اروپایی مهاجرت کنند و در حقیقت از طریق گرجستان بهترین مسیر شغلی و زندگی را خواهند داشت.

بیشتر مهاجرانی که گرجستان را برای اقامت انتخاب می کنند می خواهند از شرایط مناسب این کشور و ارتباطی که با اتحادیه اروپا دارد استفاده کنند. مهاجرت به گرجستان می تواند به شکل های مختلفی صورت بگیرد و با توجه به شرایط فرد مختلف خواهد بود مهاجرت از طریق کار، تحصیل، ازدواج و یا سرمایه گذاری از شکل های مختلف مهاجرت در این کشور است که در هر کدام از آنها با پرداخت هزینه می توان ویزای اقامت خود را دریافت کرد.

شرایط مهاجرت به گرجستان

 مهاجرت به گرجستان و شرایط آن:

افرادی که بستگان نزدیک آنها مانند مادر، پدر، همسر و یا فرزند دارای اقامت گرجستان هستند می توانند از طریق آنها اقدام به به اخذ ویزا و اقامت در گرجستان داشته باشند. در صورتی که فرد مهاجر قصد ادامه تحصیل و یا کسب آموزش در این کشور را دارد می تواند از طریق ثبت نام در مراکز آموزشی و مؤسسات می تواند ویزای خود را دریافت کنید.

چگونه به گرجستان مهاجرت کنیم

مهاجرت از طریق کار نیز نوعی دیگر از روش های مهاجرت به گرجستان است که با ارائه مدارک تحصیلی و شغلی به شرکت های گرجستانی می توانید موقعیت های مناسبی شغلی را به دست آورید و اقامت این کشور را دریافت کنید.

افرادی که می خواهند در این کشور اقامت دائم داشته باشند باید ۵ سال در این کشور اقامت کنند و بعد از مدت ۵ سال از راه های مختلف ویزای اقامت دائم دریافت کنند و به عنوان شهروند این کشور شناخته شوند.

روش های مهاجرت کردن به گرجستان

  •  آرون گروپس

برای اقامت موقت نیز می توان از طریق ویزا اقدام کرد و بعد از مدت ۶ سال مجدد آن را تمدید نمود این ویزا و نوع اقامت برای افرادی که به دلیل استفاده از امکانات پزشکی و یا کار به این کشور مهاجرت می کنند.

هزینه های زندگی در گرجستان:

هزینه زندگی در گرجستان با توجه به سبک زندگی هر فرد متفاوت خواهد بود اما با در نظر گرفتن سطح متوسط از مخارج زندگی در این کشور می توان گفت برای مهاجرت به گرجستان و زندگی در آن با هزینه متوسط برای خانواده دو نفره ۲۳۲ دلار، خانواده سه نفره ۲۶۱ دلار، خانواده های چهر نفره ۲۹۰ دلار، خانواده های پنج نفره ۳۲۶ دلار و خانواده شش نفره ۳۸۵ دلار در نظر گرفته می شود.

چگونه به گرجستان برویم

این هزینه ها شامل هزینه های ضروری و احتمالی لباس، خوراک، مسکن و حمل و نقل است و هزینه های مسکن در این کشور ۳۰۰ دلار تا ۱۰۰۰ دلار بر حسن میزان متراژ خانه محاسبه می شود. که به طور متوسط از ۳۰ متر مربع تا ۷۰ متر مربع است.

هزینه حمل و نقل به طور جداگانه در کشور گرجستان برای یک نفر در ماه ۱۰۰ لاری تا ۱۵۰ لاری در نظر گفته می شود و هزینه جداگانه پوشاک نیز ۱۰۰ لاری تا ۲۰۰ لاری محاسبه می شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *