دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی آنکارا و جاذبه های گردشگری که نباید از دست بدهید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱ شهریور ۱۳۹۷
  • ۰

آنکارا دومین شهر بزرگ در ترکیه و پایتخت آن است این شهر دارای مکان های دیدنی بی نظیر و زیبایی است که از مهم تربم مکان های دیدنی آنکار می توان به موزه های مختلف آن اشاره کرد که علاوه بر آثار هنری ارزشمندی که در آن نگهداری می شود دارای بناهای ساختمانی زیبا با معماری خاص هستند.

اگر قصد سفر به کشور ترکیه را دارید باید در روزهای اول سفر خود به شهر آنکار، پایتخت دیدنی این کشور سفر کنید و از جاذبه های گردشگری آن دیدن کنید. مکان های دیدنی آنکارا بسیار متنوع هستند و به همین دلیل شهر مناسبی برای گردگشران است و به دلیل فرهنگ غنی مردمان این شهر در گوشه و کنار آن موزه های زیبا و ارزشمندی به چشم می خورد که برای علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ و هنر دیدن از این موزه ها جالب و هیجان انگیز خواهد بود.

         مکان های رویایی آنکارا

مکان های دیدنی آنکارا:

در شهر آنکار مکان های مختلف گردشگری و آثار تاریخی ارزشمندی وجود دارد در این شهر می توانید از چشم اندازهای طبیعی با مناظر خاص و رویایی دیدن کنید و در کنار این تجربه خاص از سفر غذاهای محلی و خوشمزه این منطقه را بچشید.

موزه فرهنگ آنکارا

جاذبه های توریستی آنکارا

قلعه آنکارا:

این قلعه از قدمت بالایی برخوردار است و بنای آن متعلق به قرن ۷ میلادی است این قلعه در زمان امپراطوری روم تاسیس شده است و قدمت آن به دوران حکومت این امپراطوری باز می گردد. در بنای این قلعه آثاری از سنگ تراشه ها دیده می شود و از طریق آن می توان اطلاعات مهمی در رابطه با فرهنگ مردم این ملت به دست آورد. این قلعه از زیباترین مکان های دیدنی آنکارا با جاذبه های تاریخی است.

قلعه تاریخی آنکارا

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مقبره آتاتورک:

این بنا به در زمان جمهوری ترکیه ساخته شده است و نمایی زیبا و شگفت انگیز از تلفیق معماری مدرن و سنتی را به گردشگران ارائه می دهد تمام نمای کفپوش این مقبره از آجرهای تزیینی ساخته شده اند که مورد توجه گردشگران است.

قلعه آتاتورک آنکارا

تئاتر رومی آنکارا:

تاریخ تاسیس این تئاتر مربوط به سال ۱۹۸۲ است و معماری زیادی در این بنا انجام شده است مجسمه هایی که از این بنا استخراج شده اند متعلق به دوران رومیان هستند که در معرض دید گردشگران قرار می گیرند.

تئاتر آنکارا

موزه هوانوردی در آنکارا:

این موزه که متعلق به نیروی هوایی است در آن اسناد ارزشمندی از سیستم حمل و نقل هوایی و نیروهای هوایی وجود دارد که دستگاه ها و هواپیماهای قدیمی و جدید با تجهیزات ویژه را در معرض دید تماشاگران قرار داده اند.

شهر توریستی آنکارا

آکواریوم آکوا وگا:

این آکواریوم بزرگ و مدرن از مکان های دیدنی آنکارا با جاذبه های بی نظیر است که برای تمام سنین مناسب است و دیدن از آن و گونه های مختلف آبزیانی که در آن نگهداری می شوند یک تجربه سفر اقیانوسی و علمی را در اختیار شما و اعضای خانوده قرار می دهد.

دیدنی های بی نظیر آنکارا

موزه فرهنگ در آنکارا:

در این موزه آثار مهمی از صنایع دستی با قدمت بالا نگهداری می شود که به دوران سلجوقیان و عثمانیان باز می گردد این آثار اطالعات ارزشمندی از فرهنگ این ملت را در اختیار شما قرار می دهند.

موزه زیبا آنکارا

معبد آگوستوس و روم آنکارا:

این معبد در زمان فتح آناتولی توسط امپراطوری روم بنا شده است و با گسترش امپراطوری روم به کلیسایی ارزشمند با نمایی زیبا تبدیل شده است در مجاورت این بنا مسجد حاجی بایرام دیده می شود.

مکان های گردشگری آنکارا

پارک گنچلیک:

اگر برای سفر خود به دنیال مکان های دیدنی آنکارا با مناظر طبیعی هستید و قصد دارید در این شهر طبیعت گردی کنید می توانید این پارک مجهز و مدرن را انتخاب کنید که امکانات مناسبی را برای گردشگرا در نظر گرفته است. این پارک بزرگ ۶۸ هکتار وسعت دارد.

جاذبه ها و مکان های دیدنی آنکارا

ترکیه کشوری زیبا با فرهنگی ساده و غنی است مردمان این کشور بسیار مهمان نواز و صمیمی هستند به همین خاطر است که این کشور مقصد بسیاری از گردشگران است و بیشتر گردشگرانی که به ترکیه سفر می کنند حتما سعی دارند تا به شهر زیبای آنکار سفر کنند و از مکان های دیدنی آنکارا دیدن نمایند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *