دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی سرعین و جاذبه های تماشایی آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

سرعین از شهرهای زیبای اردبیل با جاذبه های گردشگری ویژه است بیشتر گردگشران این منطقه را به چشمه های طبیعی و آب گرم آن می شناسند که از مکان های دیدنی سرعین است و دارای خواص درمانی بی نظیری است وجود کوه های سبلان در اطراف این مناطق ماظر آن را دیدنی و چشم نواز کرده است.

مناطق و مکان های دیدنی سرعین شامل کوه ها و دشت ها با مناظری زیبا و ویژه هستند این منطقه از آب و هوایی خنک و مطبوع برخوردار است و در فصل تابستان محلی مناسبی برای گردشگران است از جمله دیگر نقاط تفریحی در سرعین می توان به پیست های زمستانی اسکی اشاره کرد که هر ساله گردشگران زیادی به قصد اسکی به این مناطق سفر می کنند.

جاذبه های توریستی سرعین

معرفی مکان های دیدنی سرعین:

سرعین از جاذبه های گردشگری مهم و زیبای ایران است که در مناطق اردبیل قرار دارد و با طبیعت های خاص و تماشایی خود گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

مناطق زیبای در سرعین

چشمه دیدنی سرعین

آبگر گاومیش گلی:

این آبگرم زا مکان های دیدنی سرعین است که در گذشته محلی برای آبتنی بوده است و امروزه با بیشتر شدن آب این چشمه و قرار دادن تجهیزات مختلف در آن به یک چشمه آبگرم بزرگ تبدیل شده است این آبگرم برای درمان دردهای روماتیسم و بیماری های قلبی مؤثر است.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

دیدنی های سرعین اردبیل

روستای آلوارس:

این روستا دارای آب و هوایی مطبوع و خنک است این روستا بسیار قدیمی است و قوم عشایر شاهسون در این منطقه سکونت دارند در این روستا چشمه ها و رودخانه های پرآبی وجود دارد که می توان از آن ماهی صید کرد.

مناطق گردشگری سرعین

جاذیه گردشگری آبشار ورگه سران:

این آبشار از دیگر مکان های  گردشگری طبیعی است و در دامنه کوه های سبلان قرار گرفته است این آبشار دیدنی و بزرگ هر ساله گردشگران و تورست های زیادی را به سمت خود می کشاند.

کوه های زیبا در سرعین

آبگرم بش باجیلار:

از دومین آبگرم های بزرگ در سرعین می توان به این آبگرم اشاره کرد این آبگرم دارای ۵ چشمه است که در حال جوش هستند و می تواند در درمان بیماری های عصبی و عضلانی مؤثر باشند.

آبگرم سرعین

پیست اسکی آلوارس:

این پیست اسکی بر روی دامنه های کوه ها سبلان است و از بزرگترین پیست های اسکی در ایران است که دارای تجهیزات و امکانات به روزی است و امکانات خوبی را برای یک روز تفریحی در اختیار گردشگران قرار می دهد.

پیست اسکی در سرعین

آبگرم قره سو:

این آبرگم از شمار آبگرم هایی است که در برخی از فصل های ساحل چشمه های آن جریان دارند و در حالت چشمه های جوش دمای این چشمه ها به ۴۴ درجه سانتیگراد می رسد.

آبگرم سرعین را بشناسید

دره گلستان:

دره گلستان با طبیعت زیبای خود در منطقه روستای آلوراس قرار دارد و از مکان های گردشگری سرعین به شمار می رود مکه برای گردشگرانی که دوست دارند طبیعت گردی کنند مکانی مناسب می باشد.

دره گلستان سرعین

تپه باستانی آناهیتا:

این مکان گردشگری باستانی در منطقه غربی اردبیل قرار دارد و باستان شناسان تحقیقات مهمی را در این مناطق انجام داده اند که موجب کشف آثار باستانی مهمی در این منطقه شده است. بیشتر این آثار مربوط به درون قبل از مسیح بوده و به تپه آناهیتا معروف است.

مکان های دیدنی سرعین و جاذبه های آن

دره جنگلی ایردموسی:

فاصله این دره با سرعین ۵ کیلومتر و با بخش غربی اردبیل ۱۴ کیلومتر می باشد. این طبیعت زیبا از یک سو به سرعین نزدیک می باشد و از سویی دیگر به روستای به نام نوران می رسد. این منطقه بکر با چشم اندازه ها، چشمه سارها، باغ های میوه، چمنزارهای انبوه از بهترین مناطق دیدنی استان اردبیل و شهر سرعین به شمار می رود.

مکان های دیدنی سرعین در استان اردبیل

روستای بیله درق:

نام دیگر این منطقه ویلا دره می باشد که در ۳ کیلومتری شمال سرعین واقع شده است. جاذبه های طبیعی موجود در این روستا همچون دره های مختلف با درختان زیبا، چمنزارهای پر گل و گیاه، آب معدنی ها و کندوهای عسل، علاوه بر آن غارهای بزرگ و کوچک در کوه های اطراف این روستا سبب شده است تا بیله درق به منطقه ای گردشگر پذیر تبدیل گردد.

جذابه های گردشگری سرعین

دهکده سنگی وی ند کلخوران:

موقعیت مکانی این دهکده در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر زیبای سرعین قرار دارد. این دهکده مجموعه ای از خانه های سنگی می باشد که اغلب آن ها زیر تپه “چله خانه” واقع شده اند. دهکده سنگی به عنوان یک شگفتی باستانی و معماری کم نظیر معرفی می شود. طراحی این خانه ها در زیر تپه های سنگی اعجازی بی نظیر می باشد که تعجب و حیرت بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. براساس کشف آثار سفالی متعلق به دوره های ساسانی وف اشکانیان، همچنین وجود علائم و نشانه هایی از دوره های سلجوقیان، صفوی و تیموری به احتمال فراوان این خانه های سنگی محل زندگی افراد در آن دوران ها بوده است.

دهکده سنگی سرعین

روستای تاریخی کنزق یا گنزق:

این روستای باستانی در استان اردبیل و در ۳ کیلومتری شهر سرعین واقع شده است و قدمت آن به هزاره نخست پیش از میلاد می رسد. غارها طبیعی موجود در کنزق یکی دیگر از دلایلی است که به خاطر بازدید از آن ها می توانید به این روستا سفر کنید. صخره های قرار گرفته شده در امتداد جنوب شرقی و شرق دره کنزق مشاهده می گردد که بر روی سنگهای ماسه ای و آهکی متراکمی تشکیل شده اند. این سکونتگاه ها در سرا شیبی تپه ای به شکل فضاهای زیر زمینی معماری و به شکل های مختلفی کنده شده اندت.

مکان های تاریخی سرعین

سرعین به دلیل شرایط جوی و آب و هوای خنکی که دارد در منطقه ای کوهستانی واقع شده است و سراسر این منطقه را رشته کوه های سبلان محاصره کرده است این منطقه بیشتر به دلیل رشته کوه ها دارا طبیعت سر سبز دشت و چشمه ها می باشد. همچنان که با مکان های دیدنی سرعین استان اردبیل آشنا شدید با بازدید از بخش ایران گردی می توانید با مناطق گردشگری دیگر استان نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *