دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

عدم رضایت مندی از عملکرد اتوپایلت تسلا

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

به تازگی با آزمون ایمنی IIHS، مشخص شده که دستیار پیشرفته اتوپایلت تسلا مدل S دارای عملکرد رضایت بخشی نیست. ضمن اینکه نقش مهمی در کاهش خسارات و صدمات تصادفی داشته است.

مدیر بخش سنجش ایمنی خودرو(دیوید آیلر) در موسسه IIHS ایالات متحده آمریکا، برای ارزیابی عملکرد سیستم اتوپایلت زمان زیادی را صرف رانندگی با تسلا مدل S کرده است. از نظر آیلر، این سیستم دارای نقطه ضعفی است که باید مورد توجه رانندگان مدل های تسلا قرار گیرد.
این ضعف از واکنش مردد آن در مواجهه با مقسم های جاده ای ناشی می گردد. یعنی اگر راننده تمرکز کامل نداشته باشد، با این موانع برخورد خواهد کرد.
آیلر در این باره به ویدیوی فردی در شیکاگو اشاره کرده که زمانی که به دو راهی می رسد، خودرو متوقف می شود. یعنی اتوپایلت نمی داند از کدام مسیر برود. این مسئله عدم صلاحیت خودروسازان را نشان می دهد.یعنی این خودروها قابل اطمینان نیستند و راننده ها نباید غربیلک فرمان را رها کنند. بنابراین این خودرو هنوز به ویژگی های تمام خودران نرسیده است.
عملکرد اتوپایلت تسلا
این گزارشات جنبه تحلیلی ندارند اما می توان پی به خطر در این خودروها برد. چون این سیستم در اکثر موارد دارای عملکرد خوبی است، راننده به آن اعتماد می کند و در نهایت ممکن است راننده را غافلگیر سازد. برای این مسئله، تسلا اتوپایلت را به هشدار متناوب مجهز کرده تا زمانی که دست های راننده روی فرمان نیست، به او هشدار دهد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *