دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بهترین مکان های دیدنی بابلسر و جذابیت های گردشگری آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

بابلسر از شهرهای زیبا و دیدنی شمال ایران است و با جاذبه های بی نظیری که دارد هر ساله گردشگران زیادی به این مناطق سفر می کنند و از چشم اندازهای بی نظیر و رویایی این منطقه دیدن می کنند از جمله مکان های دیدنی بابلسر می توان به رودخانه بابلرود، اسکله ساحلی و دیگر دیدنی های زیبای آن اشاره کرد.

بابلسر علاوه بر اینکه به لحاظ جذب توریست دارای اهمیت است از مناطق مهم در ایران است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند به عنوان یکی از بنادر دریایی ایران که هر ساله از طریق آن تجارت های زیادی صورت می گیرد شناخته می شود این شهر همچنین دارای بناهای تاریخی ارزشمندی است که دیدن این مکان های دیدنی بابلسر با قدمت تاریخی برای آنها با اهمیت و ارزشمند است.

    چشم اندازی از بابلسر دیدنی های طبیعی بابلسر    بابلسر و جاذبه های خاص

مکان های دیدنی بابلسر:

شهر ساحلی بابلسر از جمله مناطق سرسبز ایران است که دارای آب و هوایی مطبوع و مناسب است در گذشته این شهر را با نام مشهد سر می شناخته اند و علت این نامگذاری قرار گرفتن بقعه امامزاده ابراهیم فرزند امام موسی کاظم است.

شهرک ساحلی:

خزر شهر یا شهرک ساحلی بابل از دیگر مکان های دیدنی بابلسر است که در فاصله ۶ کیلومتری شهرستان فریدون کنار قرار گرفته است و دارای دو بخش شمالی و جنوبی می باشد گردشگرانی که از این منطقه دیدن می کنند باید کارت ورودی داشته باشند و قبل از سفر خود آن را تهیه کنند.

مناطق ساحلی بابلسر

رودخانه زیبای بابلرود:

این رودخانه جذابیت ویژه ای به بابلسر داده است و دارای آب و هوایی مطبوع با شرایط مناسب و امکانات مهم تفریحی است در کنار این رودخانه امکانات ویژه ای مانند رستوران ها و اقامتگاه ها برای گردشگران در نظر گرفته شده است که در کنار امکانات تفریحی مانند قایق رانی می توان از آن استفاده کرد.

منطقه کرفون بابلسر

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

اسکله ساحلی:

از دیگر مکان های دیدنی بابلسر می توان به اسکله ساحلی اشاره کرد که دارای امکانات تفریحی بی نظیری است و گردشگران زیادی را هر ساله به سمت خود می کشاند.

مناطق گردشگری بابلسر

پارک وحش:

این باغ وحش به صورت خصوصی در خیابان دریا قرار دارد و گونه های مختلفی از حیوانات مانند خرس، شیر، گوش سیاه، گرگ، میمون و شتر نگهداری می شود که گردشگران می توانند از آن بازدید کنند.

حیات وحش بابلسر

امامزاده ابراهیم:

این آرامگاه از جاذبه های مذهبی و مکان های دیدنی در شهر بابلسر است و برای بیشتر گردشگران مورد توجه می باشد این مبقعه مبارک آرامگاه امزاده ابراهیم از فرزندان امام موسی کاظم است که بنای این آرامگاه به شکلی خاص و هشت ضلعی معماری شده است. کتیبه های سر در این آرامگاه نشان می دهد که بنای آن متعلق به قرن ۹ می باشد.

مکان های دیدنی بابلسر برای گردشگران

کرفون:

این منطقه توریستی زیبا در ۱۳ کیلومتری از شهر بابلسر قرار گرفته است این منطقه داری سواحل دریایی زیبا و خاص است سواحل این دریا ماسه ای و با مناظری زیبا و چشم اندازی ویژه است.

مکان های توریستی بابلسر

سد لاستیکی:

این سد از جمله سدهای مهمی است که در ایران راه اندازی شده است و با تکنولوژی نوین دستاوردهای مهمی را برای اراضی کشاورزی داشته باشد این سد در منطقه بابل دشت راه اندازی شده است.

سد تاسیس شده در بابلسر

پل معلق:

این پل از دیگر مکان های دیدنی بابلسر است که از دوران پهلوی بر جای مانده است و از آثار ملی است که در ایران به ثبت رسیده است این پل در  دوران قبل از جنگ جهانی دوم و به وسیله مهندسان و طراحان آلمانی و سوئدی احداث شده است.

پل معلق در بابلسر

تپه های باستانی:

این تپه ها از جاذبه های گردشگری بابلسر است که دارای قدمت تاریخی است که از این مناطق آثار تاریخی ارزشمندی مانند سفالینه ها و ظرف های گلی استخراج شده است.

تپه های باستانی بابل

بابلسر دارای مکان های دیدنی متنوعی است و در گوشه و کنار آن مکان های دیدنی مختلفی وجود دارد که دارای مناظری زیبا و رویایی هستند و می توانمند تجربه یک سفر بی نطیر را در اختیار گردشگران قرار دهند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *