دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

راهنمای مهاجرت به نروژ و شرایط زندگی در نروژ

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
  • ۰

نروژ از شمار کشورهای پرهزینه جهان است که برای اقامت در آن بیشتر افراد از طریق تخصص اقدام می کنند و افرادی که برای ادامه تحصیل و اقامت قصد مهاجرت به نروژ را دارند باید هزینه های زیادی را برای زندگی در این کشور با امکانات به روز و مدرن بپردازند تا زندگی راحت همراه با پیشرفت در این کشور را داشته باشند.

برای مهاجرت به نروژ روش های مختلفی پیشنهاد می شود که از جمله آنها می توان به اقامت و اخذ ویزا از طریق مدرک تحصیلی معتبر، موقعیت کاری خوب، سرمایه گذاری های مختلف، ازدواج با تبعه نروژی و یا پناهنده شدن اشاره کرد مؤسسات حقوقی مختلفی در این زمینه فعالیت می کنند که می توانند اطلاعات مهمی را در مورد نحوه مهاجرت به کشور نروژ و کشورهای مختلف جهان در اختیار متقاضیان قرار دهند. این مشاوران حقوقی با توجه به شرایط فرد راه های مناسب پیشنهادی را در اختیار آنان قرار می دهند.

شرایط مهاجرت به نروژ

مهاجرت به نروژ چه مراحلی دارد؟

ابتدا بهتر است اطلاعات کم اما مهمی را در رابطه با این کشور بدانید نروژ به لحاظ شرایط آب و هوایی و جغرافیایی در یک منطقه کوهستانی قرار گرفته است و در شمال اروپا و غرب جزیره اسکاندیناوی قرار دارد و از سه سمت به دریا راه پیدا می کند مساحت این کشور ۳۸۵۰۰۰ کیلومتر مربع است. مردم این منطقه به زبان نروژی سخن می گویند. و به لحاظ اقتصادی کشوری ثروتمند به شمار می رود.

۱- اقامت از طریق سرمایه گذاری:

یکی از روش های سفر به نروژ استفاده از سرمایه گذاری های درست در این کشور است بسیاری از ثروتمندان مقیم نروژ با سرمایه گذاری های نادرست تمام سرمایه خود را از دست داده اند. در این رابطه می توانید از کمک های مؤثر یک مشاور حقوقی کمک بگیرید.

۲- اقامت از طریق مدرک تحصیلی:

برخی از افراد که دارای مدارج علمی بالا هستند می توانند به راحتی از طریق مدرک تحصیلی معتبر خود به این کشور سفر کنند و دسته ای دیگر که قصد دارند برای ادامه تحصیل به این کشور اقامت داشته باشند باید توجه داشته باشند که دبیرستان ها و دانشگاه های نروژ متقاضیان بسیاری دارد و برای تحصیل در مراکز آموزشی آن و استفاده از امکانات ویژه آن باید به زبان نروژی مسلط باشید و در مقاطع بالاتر باید مقالات متعدد علمی را مطالعه کرده باشید و سطح علمی بالایی داشته باشید.

مهاجرت به کشور نروژ چگونه است

برای سفر به نروژ و تحصیل در مقاطع مختلف یادگیری زبان انگلیسی ضروری است و در مدارج بالای علمی آن و مقاطق ارشد و دکتری دانش آموختگان از خدمات مختلف بیمه و دریافت حقوق برخوردار می باشند.

  •  آرون گروپس

۳- اقامت از طریق ازدواج:

طبق قوانینی که در تابعیت کشور نروژ و اتحادیه شینگن وجود دارد هر فردی که با اتباع کشوری دیگر ازدواج کند می تواند ویزای آن کشور را دریافت نماید و این قاون برای کشور نروژ و افرادی که به نروژ مهاجرت می کنند وجود دارد.

۴- اقامت از طریق مهارت و کار:

یکی دیگر از روش های سفر به نروژ استفاده از موقعیت شغلی است این کشور نفت خیز بیشتر سرمایه خود را از طریق مبادلات نفت به دست می آورد و افرادی که در این زمینه تخصص داشته باشند به راحتی می توانند ویزای این کشور را برای اقامت دریافت کنند.

سفر به نروژ

۵ – اقامت از طریق تولد

به طور کلی در حقوق بین الملل تابعیت هر کشور بر دو اصل خون و خاک می باشد؛ حال در کشور هایی که تابعیت بر اساس اصل خاک است؛ نوزاد متولد شده در خاک آن کشور می تواند تابعیت آنجا را بگیرد؛ مثلا کشورهای آمریکا، کانادا و … می توانند مطابق این اصل به نوزاد متولد شده تابعیت دهند و در تابعیت از طریق خون، نوزاد متولد شده تابعیت کشوری را خواهد داشت که پدر و مادرش تابعیت آنجا را دارند، معمولا در اغلب کشور های اروپایی، تابعیت بر اساس اصل خون اجرا می گردد؛ مثلا تابعیت در نروژ به همین روش به فرزندان انتقال پیدا می کند، بنابراین برای گرفتن تابعیت این کشور از طریق تولد، نوزاد متولد شده باید دارای پدر و مادر نروژی باشد.

۶ – اقامت از طریق پناهندگی

آخرین روش در زمینه مهاجرت و گرفتن اقامت یک کشور، پذیرفتن پناهندگی آنجا می باشد و این روش یکی از پر ریسک ترین روش ها برای مهاجرت است.

در کنوانسیون ژنو، پناهنده به شخصی گفته می شود که در کشورش به دلایل مختلفی همچون دین و مذهب، نژاد، جنسیت، عضویت در گروه های خاص و … مورد آزار و اذیت و شکنجه بوده باشد و برای زنده ماندن به کشور دیگری پناه برد، ضمن اینکه وی برای بازگشت به کشورش ترس از شکنجه یا مرگ دارد.

هجرت به نروژ

در تابعیت به این روش، شخص برای رسیدن به مقصد از مسیر ها ی صعب العبور می گذرد و برای گرفتن پناهندگی آنجا براساس ارائه مدارک خود در زمینه دین و مذهب، تغییر جنسیت، موارد اجتماعی و یا سیاسی به توضیح شرایط خود می پردازد و در نتیجه دادگاه با توجه به دلایل وی، می تواند اقامت وی را تایید یا رد نماید.

باید بدانید که MIE اتریش در زمینه گرفتن اقامت نروژ از طریق پناهندگی، هیچ گونه فعالیتی ندارد، از نظر آنها بهتر است روشهای دیگری به جای پناهندگی انتخاب شود زیرا در این صورت شخص در معرض خطراتی همچون مرگ و میر و یا از دست دادن پول و سرمایه اش قرار می گیرد.

هزینه های ابتدایی زندگی در نروژ:

سفر به نروژ و زندگی در این کشور علاوه بر اینکه نیازمند آگاهی و داشتن شرایط مورد نیاز برای اقامن در این کشور است بلکه باید برای داشتن یک زندگی در نروژ نیز برنامه ریزی داشت.

اقامت کردن در نروژ

هزینه احتمالی در نظر گرفته شده برای یک فرد دانشجو در نروژ ماهیانه ۷۵۰۰ تا ۸۵۰۰  کرون است برای خرید منزل نیز می توان مبلغ ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ کرون را هزینه کرد. هزینه پرداختی برای غذا ۲۶۰۰ تا ۳۰۰۰ کرون، هزینه ویژه حمل و نقل ۴۶۰ تا ۶۰۰ کرون و هزینه های مرتبط با برق و گاز نیز ۱۰۰۰ کرون در نظر گرفته می شود.

علاوه بر این برای کسب آگاهی بیشتر و به دست آوردن جزئیات مهم از اقامت در نروژ می تواند به مشاوران حقوقی و وکلای ماهری که مشغول به فعالیت هستند مراجعه کنید و یک برنامه ریزی دقیق برای مهاجرت داشته باشید.

حال که با جزئیات سفر به نروژ و روشهای گرفتن اقامت این کشور زیبا آشنا شدید، در صورت تمایل برای آشنایی با مکان های دیدنی نروژ و نیز دیدنی های اسلو می توانید از مطالب قبلی آرگا در این زمینه دیدان کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *