دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش قلمه زدن سیکاس و کاشت آن در خاک گلدان

  • زهره امامی
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

گیاه سیکاس از جمله گیاهان زیبا است که با شیوه گلخانه ای در گلدان نیز رشد می کند. در این مقاله با آموزش قلمه زدن سیکاس در خدمت شما خواهیم بود.

سیکاس گیاه خاصی است که گیاهان بسیار کمی به آن شباهت دارند. به همین دلیل بسیاری از افراد در پی گسترش آن هستند. در مطالب قبلی با نحوه پرورش گل سیکاس و تکثیر سیکاس آشنا شدید. در در این مطلب برای شما روش قلمه زدن سیکاس را خیلی ساده شرح خواهیم داد.

قلمه زدن سیکاس

قلمه زدن سیکاس و نحوه کاشتن آن

برای پرورش این گیاه زیبا در گلدان نیاز به آموزش قلمه زدن آن می باشد که در ادامه این قسمت برای شما بیان می کنیم. این گیاه در کشور استرالیا به شکل وحشی یافت می شود. تنه درخت از بقایای دمبرگها می باشد و قسمت پایینی و نزدیک به سطح زمین آن بسیار محکم است. این گیاه زیبا است و حالت درختی دارد. پرورش این گیاه در آپارتمان ها نیز به وفور یافت می شود.

طریقه قلمه زدن

برای قلمه زدن این گل بهتر است ساقه سالم این گیاه را از ساقه اصلی جدا کنید. آن را درون یک کیسه قرار دهید و داخل آن آب بریزید. این کار موجب می شود تا در این مدت، گیاه که از خاک دور می باشد آسیب جدی نبیند. توجه داشته باشید شاخه ای که قلمه زده اید باید طولی معادل ۵ الی ۱۰ سانتی متر داشته باشد.

شیوه تکثیر سیکاس

در شاخه ای که قلمه زده اید فقط دو برگ در سر آن نگه دارید مابقی را بچینید تا وقتی که آن را درون خاک می کارید برگ های پایینی درون خاک نپوسند. سپس این شاخه های قلمه زده را می توانید درون خاک گلدان و گلدانی مناسب بکارید. برای این که این قلمه ها رشد مناسبی داشته باشند سعی کنید همیشه خاک آن ها را مرطوب نگه دارید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

 

برای تشخیص ریشه دادن قلمه باید بعد از گذشت سه هفته به آرامی ساقه آن را بکشید، چنانچه گیر داشت و به راحتی گیاه تکان نخورد، نشان دهنده این است که قلمه ریشه داده است. سعی کنید بعد از قلمه زدن این گیاه و انجام مراحل گفته شده، هر کدام از شاخه ها را در یک گلدان جداگانه بکارید. بعد از رسیدن اندازه قلمه های کاشته شده درون خاک به ۱۵ سانتی متر نیز باید نوک آن را بچینید تا برگ های تازه در آن رشد کند.

گیاه کمیاب سیکاس

همچنان که در این مطلب با طریقه کاشتن قلمه این گیاه آپارتمانی زیبا آشنا شدید. برای چگونگی رشد و شرایط نگهداری دیگر گل ها همچون ژپیسوفیلا و سیکلمن می توانید به بخش پرورش گل و گیاه آرگا مراجعه کنید و یا بر روی همین لینک ها کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *