دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

زمان نشستن نوزاد و مراحل یادگیری نشستن نوزادان

  • زهره امامی
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

کورت هیرمان متخصص اطفال در رابطه با نشستن نوزاد گفت:” راه هایی وجود دارد که شما میتوانید به فرزندتان کمک کنید تا این مهارت های حرکتی بزرگ را بدست آورد و خودش به تنهایی بنشیند. این مراحل را دنبال کنید.

در این مقاله با موضوع نشستن نوزادان در خدمت شما خواهیم بود. بهتر است نگران زود نشستن و دیر نشستن نوزادتان نباشید بلکه لازم است به دیگر مهارت های او همچون بالا نگه داشتن گردن و حفظ تعادل بدنش توجه کافی داشته باشید.

نحوه نشستن نوزاد

نوزادان هر حالت طبیعی چه زمانی می نشینند؟

یک نوزاد، در حالت طبیعی می تواند در سن ۸ یا ۹ ماهگی به طور مستقل بنشیند. بهتر است برای نشستن نوزادان به شکل مستقل علاوه بر نشان دادن نحوه نشستن به او عضلات گردن و پشتش را که به هنگام نشستن از آن ها استفاده می کند را تقویت کنید. اغلب نوزادان در سن ۴ ماهگی به علت این که حواسشان پرت می شود تعادل خود را از دست می دهند. پس بهتر است از نشیمنگاه نرمی قرار دهید تا دچار آسیب نشود. برای کمک کردن به نوزاد، برای اینکه بتواند زودتر بنشیند او را در سن ۳ یا ۴ ماهگی روی یک صندلی پشتی دار قرار دهید و در تمام طول این مدت حواستان به نوزادتان باشد چون هر آن ممکن است کودک تعادل خود را از دست بدهد و به طرف پایین پرت شود.

نوزاد در سن 8 ماهگی

کمک به نشستن نوزاد

شیوه های آموزشی جهت نشستن نوزاد

یک پتوی نرم بر روی زمین قرار دهید و با گذاشتن نوزاد بر روی آن به طرف شکم به او کمک کنید تا عضلات پشت و گردنش را تقویت کند. در طول روز ۱۵ الی ۳۰ دقیقه را برای این تمرین اختصاص دهید. برای این که نوزاد شما در این حین حوصله اش سر نرود اطراف او اسباب بازی های مختلفی بگذارید تا با آن ها سرگرم شود.

  •  آرون گروپس

نشستن نوزاد

روش دیگر کمک به نشستن نوزادان به این صورت است که برای آنها صندلی هایی تهیه کنید که تکیه گاه داشته باشند و روزی چندین بار او را درون آن قرار دهید تا یاد بگیرد بدون کمک بنشیند. می توانید از بالش های انحنا دار نیز به عنوان تکیه گاه برای او استفاده کنید. نوزادان پس از این که آموختند بدون کمکی بنشیند شروع به تقویت عضلات لگن خود می کنند و خزیدن را آغاز می کنند.

شیوه بازی با نوزاد

امیدواریم با ارائه مقاله درباره نشستن نوزادان، توانسته باشیم نیاز شما مادران سرزمینم به راهنمایی را برآورده کرده باشیم. همچنین می توانید مقاله ما درباره کمک به ایستادن نوزاد برای اولین بار را مطالعه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *