دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

افزایش هوش مالی با ۶ اقدام کاربردی و امتحان شده

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۷
  • ۰

هوش مالی در فرد می تواند نشان دهنده مدیریت مالی صحیح و اصولی او باشد افرادی که در انجام امور مالی خود به دنبال افزایش هوش مالی هستند در حقیقت می خواهند به موفقیت های مالی بیشتری دست پیدا کنند راهکارهای افزایش قدرت مالی کمک می کند تا فرد راحت تر مسیرهای موفقیت مالی را بپیماید.

افرادی که دارای هوش مالی پایین تری نسبت به سایرین هستند نمی توانند به خوبی درآمد و مخارج خود را مدیریت کنند که همین امر موجب می شود تا با هدر دادن درآمد و از دست دادن موقعیت های مالی و سرمایه گذاری بلند مدت به داشتن سرمایه اندک قانع باشند هوش مالی نشان دهنده این است که فرد می توان در موقعیت های مالی ویژه تصمیمات درست و تأثیرگذاری را اتخاذ کند. تقویت هوش مالی دارای راهکارهای ساده و قابل اجرایی است که به شما برای داشتن مدیریت صحیح مالی کمک می کند.

تقویت هوش مالی در افراد

راهکارهای افزایش هوش مالی:

داشتن هوش مالی برای هر فردی امکان پذیر است و تنها زمانی صورت می گیرد که فرد در رابطه با راهکارهای آن آگاهی و دانش داشته باشد و به طور اصولی این تکنیک ها را به کار بگیرد. در ادامه بیشتر در رابطه با این تکنیک های کاربردی بالا بردن سطح هوش مالی مطالعه می کنید.

روش های بالا بردن هوش مالی می تواند در زمینه تربیت مالی کودکان نیز مؤثر باشد از این طریق شما می توانید آموزش مهارت های مالی مناسب برای افزایش دادن هوش مالی کودکان را داشته باشید.

راه های افزایش هوش مالی

انجام دادن وظایف:

اگر در انجام دادن وظایف خود کوتاهی می کنید باید در مورد آن تجدید نظر کنید به عنوان مثال انجام وظایف در محیط کاری می تواند عامل تعیین کننده برای منبع مالی شما باشد انجام دادن به موقع و درست کارها موجب می شود تا مدیر و کارفرما افزایش حقوق و ثبات شغلی را برای شما در نظر بگیرد.

آموزش دادن:

یادگیری مسائل مهم درباره مدیریت مالی نیاز به کلاس های تخصصی و طی مراحل دشوار ندارد بلکه با استفاده از تجارب مالی و تقویت هوش مالی می توانید قدرت خود را در مدیریت برنامه های مالی بالا ببرید. شما می توانید مواردی که موجب کاهش مدیریت مالی شما می شوند را شناسایی و کنترل کنید.

  •  آرون گروپس

تقویت هوش مالی

تغییر نگرش:

برای اینکه به مدیریت بهتری در زمینه مالی دست پیدا کنید نیازمند تغییر نگرش و نوع تفکرات خود هستید برای مثال می توانید تفکرات و برنامه ریزی های خود را برای بالا بردن پس اندازها و قدرت مالی خود صرف کنید افرادی که به دنبال جذب درآمد بیشتر هستند دارای هوش بالای اقتصادی می باشند و در مقابل افرادی به جای پس انداز کردن بیشتر دنبال خرید و خرج کردن هستند هوش پایین اقتصادی دارند.

یکی از راهکارهای افزایش دادن هوش مالی، فکر کردن و برنامه ریزی درباره نحوه پس انداز کردن است این کار موجب می شود تا هوش شما در این زمینه بالاتر برود.

توجه به جریان مالی:

افراد هوشمندی که به دنبال به جریان انداختن پول خود در کارهای مهم با ثروت های بسیار هستند دارای هوش بالایی در زمینه موفقیت مالی هستند آنها از این طریق نمی خواهند ثروت خود را راکد نگهداری کنند.

بالا رفتن عملکرد مالی

برنامه ریزی مالی:

داشتن برنامه مالی هدفمند و تعیین شده می تواند از راهکارهای افزایش هوش مالی در شما باشد داشتن این برنامه ریزی ها موجب می شود تا شما نحوه خرج کردن درست و پس انداز درست را بیاموزید و با تکرار این روند و برنامه ریزی برای جذب ثروت بیشتر با هدفی مشخص تر به سوی کسب درآمد پیش می روید و در نتیجه می توانید موفق تر عمل کنید.

خلاق بودن:

در انجام برنامه ریزی های مالی فردی خلاق باشید روش های جدید و آسانی را برای پس انداز کردن انتخاب کنید و هوشمندانه در کارهای مهم سرمایه گذاری کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *