دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کدام مکان های دیدنی رم ایتالیا جذاب تر هستند؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

شهر زیبا و دیدنی رم از شهرهای بزگ کشور ایتالیا است و بزرگترین امپراطوری های رمی در این شهر سلطنت داشته اند این شهر تاریخی دارای قدمتی طولانی و با ارزش تاریخی بالایی است بیشترین مکان های دیدنی رم دارای جنبه تاریخی و فرهنگی اعجاب انگیز هستند.

قدمت شهر رم به  ۲۵۰۰ سال پیش باز می گردد در گوشه و کنار این شهر تاریخی، موزه های با ارزش و نفیسی قرار دارند که آثار تاریخی مهمی در آن نگهداری می شود که برای علاقه مندان به آثار تاریخی با ارزش و دیدنی خواهند بود. همچنین قرار گرفتن مجسمه های زیبا با نمای جالب از جمله آثار و مکان های دیدنی رم است که جالب و حیرت انگیزاند.

      میدان اصلی رم

مکان های دیدنی رم که در سفر به ایتالیا نباید از دست بدهید

هفته گذشته مکان های دیدنی فلورانس ایتالیا را معرفی کردیم اما امروز به معرفی دیدنی های رم شهر بسیار یبای ایتالیا و حتی اروپا می پردازیم. بیشتر آثار هنری و تاریخی با ارزشی که در موزه های شهر رم نگهداری می شوند توسط افراد هنرمند و معروفی بازسازی و طراحی شده اند در این موزه آثار مهمی از هنرمندانی نظیر داونچی و میکل آنژ در معرض دید سایرین قرار می گیرد.

بنای ویژه در رم

کلوسئوم:

این مکان دیدنی و گردشگری از رم یک بنای تاریخی از یک آمفی تئاتر است و در آن صحنه های مهمی از نبرد گلادیاتورها به نمایش گذاشته می شود معماری بی نظیر این بنا نشان دهنده هنر بی پایان ایتالیا است.

جاذبه های دیدنی رم

موزه واتیکان:

این موزه از مهم ترین موزه ها در جهان به شمار می آید و به عنوان مقبره پاپ و کلیسایی کوچک سیستین در نظر گرفته می شود در سقف این بنا نقاشی های اعجاب انگیز مذهبی توجه گردشگران را به خود جلب کرده است.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مکان های دیدنی رم با جاذبه های خاص

فواره تروی:

فواره تروی در رم به عنوان چشمه آرزوها شناخته می شود و دارای افسانه های مختلفی است نمای این فواره بسیار زیبا و جالب است که با اسب ها، ستون ها و مجسمه های مرمری طراحی شده است.

فواره تماشایی رم

پانتئون:

 پانتئون از دیگر مکانهای دیدنی رم است این بنا یک معبد تاریخی است که نزدیک به ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و از زمان رنسانس باقی میانده است این معبد به عنوان آرامگاه نخبگان در نظر گرفته شده است.

نمای زیبایی از رم

رومن فروم:

این بنا در زمان گذشته بنای اصلی میدان شهر بوده است و برای فعالیت های تجاری و سیاسی مورد استفاده قرار می گرفته است در این بناها جشن های تاریخی مهمی در گذشته برگزار شده است.

جاذبه های زیبای رم

میدان ناوونا:

این میدان باشکوه از مکانهای دیدنی رم است که دارای مغازه ها، رستوران ها و کافی شاپ های مختلف است و با فواره های جالب و زیبایی طراحی شده است.

مکان های دیدنی رم

موزه بورگزه:

نقاشی های موجود بر روی دیوارهای موزه از مهم ترین آثار دیدنی آن محسوب می شوند و مربوط به قرن میلادی بوده است و توسط هنرمندان به نام طراحی شده است.

کلیسای تاریخی رم

جاذبه گردشگری پله های اسپانیایی:

این پله ها به شکل پهن و طولانی طراحی شده اند و محل تجمع بیشتر مردم این منطقه است که در آنجا می نشینند و با یکدیگر صحبت می کنند و در این محل جشن های مردمی مختلفی برگزار می شود.

پارک های زیبا در رم

قلعه سن آنجلو رم ایتالیا

این قلعه تماشایی بر روی یک رودخانه قرار گرفته است و با طراحی و معماری دایره ای شکل جالب طراحی شده است در زمان گذشته این بنا به عنوان یک مقبره در نظر گرفته شده است.

مکان های تماشایی رم

بنای زیبای کلیسای سنت پیتر

این کلیسای بزرگ در دنیا از شاهکارهای مهم است که دارای معماری مذهبی است نقاشی ها و مجسمه های به کار برده شده در این بنا توجه هر فردی را به خود جلب می کند.

سفری رویایی به رم

تپه پالاتن

پالاسیوم یا تپه پالاتن در بین فروم و سیرکوس ماکسیموس (بزرگترین محل سیرک) واقع شده است و از جاذبه های دیدنی رم به شمار می رود. نام پالاس به معنی کاخ در زبان انگلیسی بوده و از نام لاتین تپه پالاسیوم گرفته شده است.

این مکان بعد از سقوط رم از وضعیت مناسبی برخوردار نبود، کلیسا ها و قطعات متعددی را در طول قرون وسطی روی خرابه های این مکان بنا کرده اند، اغلب ویرانه هایی که امروزه در این منطقه قابل مشاهده هستند، باقیمانده ساختمانی بزرگ و متعلق به امپراتور دومیتیان بوده که در حدود ۳۰۰ سال قبل به عنوان کاخ سلطنتی استفاده می شده است.

به هنگام دیدن این تپه، می توانید از استادیوم و ویرانه های کاخ دوموس فلاویا و همچنین چشم انداز زیبای رومن فروم باغ های فارنیسه هم بازدید داشته باشید.

جاهای دیدنی رم

گوردخمه‌ ها و خیابان باستانی آپیا

خیابان آیپا بسیار زیبا و سنگفرش شده است که  به وسیله ساختمان های رومی، درختان کاج و زمین های  چمنی احاطه شده و یکی از مکان های ویژه رم و جزو راه های اصلی این شهر محسوب می شود.

نام این خیابان باستانی برگرفته شده از کنسول آپیوس کلودیوس می باشد که ویلای کوین تیلی از باشکوه ترین خانه های قدیمی آنجا محسوب می شود به طوری که امپراطور کومودوس برای تصاحب این خانه، صاحب آن را به قتل رسانده است.

در مسیر آپیا؛ اسپارتاکوس و ۶۰۰۰ از بردگان وی در سال ۷۱ پیش از میلاد مسیح به صلیب کشیده شدند، ضمن اینکه مسیحیان نیز مردگان خود را در مسیر ۳۰۰ کیلومتری گوردخمه های زیر زمینی به خاک می سپردند.

امروزه امکان بازدید از کل ۳۰۰ کیلومتر وجود ندارد، بلکه تنها می توان از سه گوردخمه اصلی آن  (سن کالیستو یا همان سنت کالیکتوس، سن سباستین و دومیتیلا) دیدن کرد.

می توانید با کرایه کردن یک دوچرخه و بعد از عبور از نیمه شمالی مسیر، باقی راه را با دوچرخه طی کنید یا از تور راهنمای پیاده، دوچرخه و ماشین گلف برقی کمک بگیرید.

مکانهای دیدنی رم

رم به دلیل پیشنه تاریخی و قدمت طولانی که دارد از مکانهای گردشگری مهم دنیا است و مهم ترین مکان های دیدنی رم دارای بناهای تاریخی با معماری های بی نظیر و با ارزش هستند که برای گردشگران جالب و دوست داشتنی هستند. شما می توانید برای داشتن سفری راحت تر به رم از تورهای مسافرتی استفاده کنید تا تجربه سفری دلنشین و راحت را داشته باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *