دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

روش های موثر برای درمان سرفه آلرژیک

  • فاطمه میرزایی
  • ۲ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

گاهی اوقات برای خلاصی از سرفه های شدید و آزار دهنده ناشی از حساسیت و آلرژی می توان به جای آنتی بیوتیک از درمان های ساده خانگی و گیاهی استفاده کرد، بنابراین در این بخش به معرفی انواع روشهای مؤثر برای درمان سرفه آلرژیک پرداخته ایم.

سرفه یک عمل غیر ارادی در واکنش به مواد خارجی و ترشحات مخاطی موجود در ریه ها و مجرای تنفسی فوقانی است. گاهی ممکن است راه تنفس تا حدودی توسط مخاط، مواد شیمیایی، دود و یا حتی یک جسم خارجی مسدود شده باشد، بنابراین شخص برای تمیز کردن گلو و باز کردن راه هوایی، سرفه خواهد. در این مطلب در مورد درمان سرفه آلرژیک مطالبی ارائه گرداوری نموده ایم که در ادامه مشاهده می نمایید.

درمان سرفه

چند روش مؤثر برای درمان سرفه آلرژیک

سرفه کردن امری طبیعی است که معمولا به دلیل قرار گرفتن در شرایطی نظیر سرماخوردگی، حساسیت های فصلی، آلودگی هوا و عفونت سینوسی رخ می دهد. به همین منظور در این مطلب چند راهکار مفید برای درمان سریع سرفه های آزار دهنده  پیشنهاد داده ایم که می تواند مؤثر واقع شود.

دمنوش آویشن برای درمان سرفه های ناشی از آلرژی بهاره

آویشن حاوی ترکیباتی نظیر فلاونوئید است که در تسکین سرفه مؤثر بوده و التهاب را کاهش می دهد. برای این منظور می توانید، دو قاشق چای خوری برگ آویشن خرد شده را با یک فنجان آب جوش مخلوط کرده روی فنجان را بپوشانید و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس میل نمایید.

روش های درمان سرفه

استفاده از پروبیوتیک ها به ویژه برای کودکان

پروبیوتیک ها میکرو ارگانیسم هایی می باشند که برای سلامتی بدن بسیار مفید می باشند، اگر چه تاثیر مستقیمی بر روی سرفه نمی گذارند در ایجاد تعادل در سیستم گوارشی نقش مهمی ایفا می کنند؛ باکتری های پروبیوتیک باعث هضم غذا در دستگاه گوارش می شوند بنابراین مصرف میوه ها و لبنیاتی مانند شیر و ماست پروبیوتیک که اخیرا توسط کارخانه های مواد غذایی وارد بازار شده است می تواند مفید باشد.

  •  آرون گروپس

عسل و آب لیمو

خواص درمانی عسل بسیار است به خصوص اینکه درمان گلو درد را تسریع می بخشد. کافی است مقداری عسل را درون آب جوش بریزید و نیز کمی آب لیمو به آن اضافه کنید. درمان سرفه با عسل و آبلیمو یکی از موثرترین روش ها برای از بین بردن سرفه های آلرژیک می باشد.

درمان خانگی سرفه آلرژیک

چهار تخمه و چهار گل

استفاده از چهار تخمه (بارهنگ، سه پستان، قدومه، تخم مرو)  چهار گل (گل بنفشه، گل پنیرک ، گل ختمی، گل نیلوفر یا گل نسترن) برای درمان سرفه بسیار کاربرد دارد و نیز استفاده از بخور چهار گل باعث می شود تا ریه ها گرم و مرطوب شود.

سرفه آلرژیک و درمان آن

نعناع

عرق نعناع درد گلو را تسکین می دهد و با مصرف آن خلط و مخاط گلو پایین می رود، برای این منظور شما می توانید از دمنوش نعنا یا تنفس بخار نعنا برای نرم شدن گلو و رفع سرفه استفاده نمایید، استفاده از نعناع در درمان طبیعی سرفه بسیار موثر می باشد.

بهبود سرفه آلرژیک

غرغره آب نمک

استفاده از آب نمک به عنوان یک روش سریع و ساده برای درمان سرفه آلرژیک و تسکین گلودرد تجویز شده است. برای این کار نصف قاشق چای خوری نمک را در یک استکان آب جوش حل کنید و محلول را غرغره نمایید، در نتیجه سوزش گلو بهتر می شود. توجه داشته باشید  که چون کودکان به خوبی توانایی غرغره کردن را ندارند از این روش در درمان آنها استفاده نکنید.

هر یک از روش هایی که ملاحظه نمودید، می توانند در درمان سرفه آلرژیک مفید و موثر باشند، به شرط اینکه قبل از هر اقدامی از علل به وجود آمدن این نوع حساسیت ها باخبر شده و تا حد امکان از آن موارد دوری نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *