دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاثیر نظم در موفقیت افراد مختلف جامعه چقدر است؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

تاثیر نظم در موفقیت در زندگی بیشتر افراد موفق به چشم می خورد نظم عنصری است که به ذهن، فعالیت و عوامل تاثیرگذار انسجام می دهد و آن ها را تحت کنترل خود در می آورد. با نظم شما می توانید مسیر دست یابی به موفقیت را هموار کنید و هماهنگی بیشتری به اهداف خود دست یابید.

در اسلام به اثرگذاری نظم در موفقیت اشاره بسیاری شده است و در آثار بیشتر امامان به این موضوع توجه شده است حضرت علی (ع) از توصیه های مهمی که همواره به پیروان خود می کرده است به نظم و انضباط اشاره می کند و آن را در انجام کارهای روزانه نیز مهم تلقی می کند و در زندگی بیشتر آنها نظم در کارها دیده می شده است.

تاثیر نظم در موفقیت چیست؟

تاثیر نظم در موفقیت:

به طور کلی نظم دارای مؤلفه هایی است که شناسایی آنها می تواند به برقراری نظم در زندگی کمک کند، این مؤلفه ها در حقیقت نوعی تکنیک برای وارد کردن عنصر نظم در زندگی می باشد. نظم و انضباط یکی از عوامل تعیین کننده در برنامه ریزی روزانه مناسب برای موفقیت در زندگی است که باید به آن توجه شود.

دانش و آگاهی:

زمانی که رفتاری از روی دانش و آگاهی صورت می گیرد به میزان بیشتری در فرد درونی می شود و از دوام بیشتری برخوردار است نظم و انضباط نیز عاملی است که باید بر اساس آگاهی صورت گیرد.

کنترل شخصی:

اختیار و داشتن مدیریت می تواند از عوامل مهم ایجاد کننده نظم در زندگی باشد، افرادی که با اختیار و میل شخصی به دنبال ایجاد نظم هستند به راحتی تاثیر نظم در موفقیت را خواهند دید. قاعده اختیار در این امر موجب حفظ مسئولیت پذیری در فرد می شود و یکی از موثرترین راه های موفقت می باشد.

راهکارهای مفید آموزش نظم

تداوم:

داشتن نظم و انضباط یک فعالیت و تمرین است بنابراین برای درونی شدن آن و به یاد سپاری باید در انجام آن مداومت داشته باشید این کار موجب بیشتر این ویژگی رفتاری در شما خواهد شد.

  •  آرون گروپس

نظم داشتن در زندگی چه تاثیراتی خواهد داشت؟

نقش نظم در موفقیت و مسیر زندگی بسیار مهم است افرادی که در زندگی خود نظم دارند به راحتی می توانند کارهای روزمره را انجام دهند و با داشتن برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت موفقیت چشم گیری خواهند داشت.

۱- آرامش درونی:

راه های رسیدن به آرامش ذهن و درون بسیار ساده است و فقط کافی است با داشتن مدیریت مثبت به این موضوع دست یابیم.

یکی از تاثیرات مهمی که نظم به زندگی افراد می دهد حفظ آرامش در زندگی است، شاید دیده باشید افرادی که در زندگی از نظم و انضباط دور هستند.  این افراد دارای به هم ریختگی و آشفتگی فکری و کاری هستند، در نتیجه نمی توانند به خوبی شرایط را مدیریت کنند و آرامش را به خود هدیه دهند.

تکنیک های ایجاد نظم

۲- تعادل و هماهنگی:

در این مورد می توانید دانش آموزی را تصور کنید که در انجام تکالیف درسی خود و مطالعه کردن دارای نظم و مقررات خاصی است او به راحتی می تواند میان برنامه های مختلف هماهنگی و نظم ایجاد کند و نقش نظم در موفقیت او بیشتر از فردی که بدون نظم و برنامه مطالعه می کند دیده می شود.

۳- وقت گذرانی بیشتر با اطرافیان:

اگر مشغله کاری شما زیاد است و فرصت رسیدگی کافی به خود، خانواده و دوستان را پیدا نمی کنید به دلیل نداشتن نظم و انضباط در زندگی و کار است افرادی که می توانند به خوبی مدیریت کاری داشته باشند و برنامه ریزی دارند ساعات بیشتری را به خود و خانواده اختصاص می دهند که این موضوع بسیار اهمیت دارد و خود می تواند به پیشرفت کاری مشا کمک کتد.

چرا باید در زندگی نظم داشته باشیم؟

۴- الگوسازی:

یکی از پیامدهای مثبت و مهمی که نظم در زندگی شما دارد الگو سازی برای اطرافیان است شما با ایجاد نظم به خانواده و از همه مهم تر به فرزندان خود می آموزید که چگونه زندگی خود را به درستی مدیریت و کنترل کنند. آموزش نظم به کودک با روش تربیتی مناسب و الگو برداری از بزرگ ترها بسیار در رشد و تربیت کودک مؤثر است.

۵- پیشرفت:

و در نهایت با داشتن نظم می تواند به موفقیت و پیشرفت بیشتری دست پیدا کنید و در زندگی خود با تاثیر نظم در موفقیت رو به رو خواهید شد از زندگی خود لذت بیشتری ببرید عنصر نظم شما را می تواند در تمام جهت ها چه روحی و چه جسمی از سایرین برتر کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *