دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی مکان های دیدنی بروکسل بلژیک که نباید از دست بدهید

  • زهرا خانزاده
  • ۴ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

بروکسل پایتخت کشور بلژیک می باشد و به معنی کلبه مرداب می باشد، اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، در این مقاله با مکان های دیدنی بروکسل بیشتر آشنا شوید و سپس با اطلاعات به دست آمده بهترین و دلنشین ترین سفر را داشته باشید.

پایتخت بلژیک بروکسل می باشد که در غرب اروپا قرار دارد، این شهر تاریخی بسیار زیبا از لحاظ سیاسی نیز در بین شهرهای مختلف کشورهای اروپایی بسیار حائز اهمیت می باشد چرا که بروکسل مرکز اتحادیه اروپا به شمار می رود. در ادامه با مکان های دیدنی بروکسل بیشتر آشنا خواهیدشد.

معماری زیبایی شهر بروکسل

آشنایی با مکان های دیدنی و تفریحی کشورهای مختلف باعث می شود، بتوانید بهترین تصمیم را برای سفر به هر یک از این کشورها بگیرید. از این رو ما در مجله آرگا به معرفی مکان های دیدنی تاجیکستان، آلمان، روتردام هلند، سوئیس، پوکت تایلند، پاکستان، چین و… پرداخته ایم. حال قصد داریم شما عزیزان را با مکان های دیدنی بروکسل آشنا نماییم که امیدواریم مشاهده عکس های این مکان های دیدنی و جذاب برای شما عزیزان نیز لذت بخش باشد.

مکان های دیدنی بروکسل

یکی از شاخص ترین دلایلی که بروکسل را به یک شهر گردشگر توریست پذیر تبدیل کرده است، هنر معماری زیبایی اروپایی به کار رفته در اکثر ساختمان های بروکسل می باشد، که نمونه های از مکان های دیدنی این شهر تاریخی زیبا عبارت است از:

کاخ بزرگ

این کاخ از جمله بنا هایی به شمار می آید که در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است و در قرن ۱۵ به دست معمارانی زبردست با ۴۰ خانه مجلل ساخته شده است که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

شهر زیبای بروکسلکاخ بزرگ شهر بروکسل

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

گراند پالاس

گراند پالاس میدان مرکزی شهر بروکسل می باشد که به ۶ خیابان زیبا متصل می شود، تالار باشکوهی اطراف این میدان واقع شده است که مربوط به قرن هفدهم میلادی می باشد. همچنین ساختمان های به جامانده از قرن ۱۷ و ۱۸ میلادی با نماهای باروک به چشم می خورد.

شهر زیبای بروکسلگراند پالاس

هتل ده ویله یا تالار شهر

این تالار معماری زیبا و پر زرق و برقی دارد و نمای آن به سبک گوتیک ساخته شده است. بالای برج این هتل مجسمه سن میشل(قدیس حامی شهر بروکسل) نهاده شده است و ارتفاع برج به ۹۵ متر می رسد.

مکان های دیدنی بروکسلتالار شهر بروکسل

آتومیوم

این بنای بسیار زیبا و حیرت انگیز در سال ۱۹۵۸ میلادی و در دوره پنجاه و هشتمین نمایشگاه جهان در بروکسل احداث شده است. که به عنوان نماد پیشرفت علمی و آینده گرایی در جهان شناخته می شود. این بنا شامل ۹ گوی بزرگ می باشد که از هرکدام از آن ها بهره برداری خاصی می شود مثلا در یکی از این گوی ها ماکت آثار مربوط به نمایشگاه جهانی قابل بازدید است، یکی از گوی ها محل برگزاری نمایشگاه های موقت علمی می باشد و در گوی های بالاتر در نمایی وسیعی می توان مکان های دیدنی بروکسل تماشا کرد. همچنین گوی دیگر برای گردش علمی کودکان در نظر گرفته شده است، کافه و رستوران هرکدام در یک گوی مجزا قرار گرفته اند، البته فقط ۵ گوی از ۹ گوی آتومیوم  برای بازدید عموم امکان پذیر است.

 آتومیوم واقع در شهر بروکسلبنای زیبای آتومیوم در بروکسل

مانکن پیس

این مجسمه یکی از لندمارک ها و نمادهای شهر بروکسل می باشد که از جنس برنز ساخته شده است.

 مجسمه مشهور بروکسلمانکن پیس در بروکسل

موزهٔ سلطنتی هنرهای زیبا

در این موزه که در زبان فرانسوی به نام موزیز رویادس بیو آرت نامیده می شود آثار هنری نقاشان و هنرمندان بروکسل همچون پیتر پل روبنز، ماگریت، دلوا و پیتربروگل دیده می شود.

مکان های دیدنی بروکسلموزه هنرهای زیبای بلژیک

از دیگر مکان های دیدنی بروکسل که می توان به آن اشاره کرد:

  1. قصر سلطنتی لاکن و قصر سلطنتی بروکسل
  2. کلیسای قلب مقدس در کوکلبرگ
  3. طاق جشن و شادی
  4. دی بورس/ لابورس(مرکز بازار بورس بلژیک)
  5. دی مونت/ لامونای(سالن اپرا)
  6. فرش گلها
  7. شبکه گردشگری و تاکسی
  8. پالایس استوکلت
  9. موند د آرت
  10. مایسون هورتا
  11. موزه هنر میلنیوم(میما)
  12. خیابانی در منطقهٔ شیک پوشان بروکسل به نام خیابان لوئیس
  13. پارک مینی اروپا(مدل‌های کوچک از ساختمان‌های معروف اروپا در آن ساخته شده است)

جاذبه های دیدنی بروکسلقصر سلطنتی لاکن

قصر سلطنتی شهر بروکسل

کاخ سلطنتی بروکسلقصر سلطنتی بروکسل

کلیسای بروکسلکلیسای قلب مقدس

موزه مدرن بروکسلموزه هنر میلنیوم

پارک معروف بروکسل

پارک بروکسل با ماکت خانه های اروپاییپارک مینی اروپا بروکسل

بروکسل مقعر اتحادیه اروپاموند د آرت یا کوه هنر واقع در شهر بروکسل

گراند پالاس بروکسلفرش گلهای بروکسل

امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید تا حدی که اگر قصد سفر به اروپا را دارید شهر بروکسل را به عنوان مقصد خود انتخاب نماید و از نزدیک از مکان های دیدنی بروکسل لذت ببرید. برای آشنایی با سایر مکان های دیدنی کشورهای خارجی به بخش جهان گردی مجله آرگا مراجعه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *