دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

برای رهایی از چربی پوست سر این ۹ روش طبیعی به دادتان می رسد

  • ندا خوشرو
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب ۹ روش طبیعی برای درمان چربی پوست سر را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم با کمک این روش ها بتوانید به راحتی چربی پوست سر و موهای خود را از بین ببرید.

موهای چرب آزار دهنده و خسته کننده هستند و مشکل چربی موها بیشتر در موهای رنگ روشن و بلوند دیده می شود. روش های طبیعی زیادی برای درمان چربی پوست سر وجود دارد و شما می توانید با کمک این روش های خانگی چربی پوست سر خود را کاهش دهید.

روش های درمان چربی پوست سر

چرب شدن و آلودگی پوست سر به دلایل مختلفی نظیر پرکاری تیروئید و مصرف داروهای هورمونی و کبد چرب و قرار گرفتن در شرایط های محیطی مختلف اتفاق می افتد و راهکارهای زیادی برای از بین بردن چربی پوست سر وجود دارد و شما می توانید با کمک این روش ها چربی پوست سرتان را از بین ببرید. در مطالب قبلی درمان خشکی موها را مطالعه کردید در ادامه این مطلب روش هایی برای رفع چربی پوست سر را مشاهده خواهید کرد.

درمان چربی موی سر

  • سرکه سیب

سرکه سیب توانایی مبارزه با باکتری ها و قارچ های پوست سر را دارد و علاوه بر این سرکه سیب یک روش عالی برای موهای چرب است. دو تا سه قاشق غذاخوری سرکه سیب را درون یک لیوان آب بریزید سپس سرکه سیب را روی موهای خود بریزید و بعد از گذشت ۲ یا ۳ دقیقه موهایتان را آبکشی کنید و این کار را ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید.

رفع چربی موها

  • سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ دارای میزان زیادی سولفور است از این رو سفیده تخم مرغ از ایجاد چربی مو و شوره سر جلوگیری می کند. سفیده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری روغن درخت چای و یا روغن زیتون مخلوط کنید و مخلوط این مواد را روی موهایتان به مدت ۵ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید و بعد از گذشت این مدت موهایتان را بشویید.

درمان چربی پوست سر

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس
  • ماسک موی تخم مرغ برای موی چرب

مواد لازم

تخم مرغ : سه عدد
نصف آووکادو
موز : یک عدد

دستور تهیه ماسک مو

تخم مرغ و موز و آووکادو را درون مخلوط کن بریزید و همه این مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید و با کمک فرچه مخلوط این ماسک مو طبیعی را روی موهایتان بمالید و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه مکث کنید و بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را بشویید و از این ماسک مو هفته ای دو بار در هفته برای رفع چربی پوست سر استفاده کنید.

ماسک موی تخم مرغ

  • رفع چربی پوست سر با آب نارنج

ابتدا آب نارنج را بگیرید و آن را صاف کنید سپس موهایتان را با آب نارنج بشویید تا براق شوند و چربی پوست سر شما از بین برود و بعد از گذشت ۴۰ دقیقه از مالیدن آب نارنج موهایتان را آبکشی کنید.

از بین بردن چربی پوست سر با آب نارنج

  • رفع چربی پوست سر با گل سرشوی

مقداری از گل سرشوی را خمیر کنید سپس گل سرشوی را به موها و پوست سر خود بمالید و بعد از آن مواد دارویی نظیر مازو و چفت و … را روی سر خود بمالید. بهترین کار این است که حنا را با مازو مخلوط کنید و به پوست سر بمالید و اگر تمایل دارید حنا رنگ دهد آن را با آب گرم مخلوط نمایید.

رفع چربی موی سر با گل سرشوی

چربی موی سر

  • ژل آلوئه ورا

از دیگر راهکارهای بسیار مفید و موثر جهت رفع چربی پوست سر استفاده از ژل آلوئه وا می باشد زیرا، دارای مواد معدنی، ویتامین و آنزیم هایی می باشد که به منظور کنترل چربی مو بسیار مناسب است بنابراین، یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق غذا خوری آب لیمو داخل یک فنجان با هم ترکیب کرده سپس مخلوط حاصل را داخل شامپو تان ریخته و به مدت پانزده دقیقه بر روی پوست سرتان اعمال کنید و در نهایت موهایتان را بشویید.

  • آب لیمو

به دلیل اینکه آب لیمو دارای مواد معدنی، ویتامین و دیگر مواد مغذی سالم می باشد و علاوه بر رفع چربی پوست سر سبب کاهش شوره سر و درخشندگی موهایتان نیز می شود بنابراین، یک فنجان آب و یک قاشق غذا خوری آب لیمو را با هم ترکیب کرده سپس به آن سه قاشق چای خوری عسل بیفزایید و بر روی موهایتان اعمال کنید و اجازه دهید به مدت پنج تا ده دقیقه بماند و با شامپو بشویید، از این روش هفته ای سه بار استفاده کنید.

درمان خانگی موی چرب

  • خاک رس

به منظور برطرف شدن مشکلات مربوط به پوست از جمله رفع چربی مو استفاده از خاک رس یک روش عالی محسوب می شود، علاوه بر کنترل چربی پوست سر کمک زیادی به بهبود گردش خون در پوست سر می کند، سه قاشق غذا خوری خاک رس را با دو قاشق غذا خوری آب با هم ترکیب کرده سپس خمیر حاصل از آن را بر روی پوست سر اعمال کنید و پس از زمان بیست دقیقه با آب ولرم بشویید، جهت دریافت بهترین نتیجه هفته ای یک بار از این روش کمک بگیرید.

  • پودر حنا

از دیگر روش های طبیعی و مفید جهت درمان موی چرب استفاده از پودر حنا می باشد بنابراین، یک دوم فنجان حنا را با یک عدد سفیده تخم مرغ با هم ترکیب کرده سپس به آن دو قاشق غذا خوری روغن نارگیل بیفزایید و ترکیب به دست آمده را بر روی موهایتان زده و پس از گذشت سی دقیقه یا یک ساعت موهایتان را بشویید، اگر می خواهید به نتیجه دلخواه تان برسید هر دو هفته از این روش استفاده کنید.

رفع چربی پوست سر با راهکارهای طبیعی

در این مطلب ۹ درمان چربی پوست سر را مشاهده کردید که امیدواریم با کمک این روش های طبیعی بتوانید چربی پوست سر خود را از بین ببرید. در صورت تمایل می توانید برای آموزش تهیه انواع ماسک موهای طبیعی و … به بخش سلامت مو مجله آرگا مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *