دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

چند روش عالی برای درمان درد سنگ کلیه

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

درد سنگ کلیه در حدی است که بیشتر مبتلایان از آن به شدت رنج می برند. به گونه ای که تحمل درد برای آن ها غیر ممکن است. در این مطلب، روش های درمان درد سنگ کلیه را برای شما دوستان عزیز گردآوری کرده ایم.

برای درمان درد سنگ کلیه روش های خانگی و طبیعی زیادای وجود دارد. بیشتر این روش ها در دراز مدت تاثیر شگرفی بر درمان خواهند شد و حتی در مواقعی نیز سنگ کلیه را دفع می کنند. 

روش های خانگی و کاربردی درمان درد سنگ کلیه

درد کلیه از دردهای غیرقابل تحمل است. روش های طبیعی برای کنترل و درمان سنگ کلیه وجود دارد. البته بهتر است قبل از هر گونه اقدام خودسرانه به پزشک مراجعه و مشکل خود را با او در میان بگذارید. به منظور کاهش و درمان سنگ کلیه, روش های متفاوتی در طب سنتی وجود دارد. بسیاری از این روش ها از بزرگ تر شدن و پیشرفت سنگ جلوگیری می کنند و حتی منجر به خرد شدن آن ها می شوند.

سنگ کلیه

درمان با آب میوه

اگر سابقه ابتلاء به سنگ کلیه در اعضای خانواده شما وجود داشته باشد، احتمال مبتلا شدن شما به این بیماری نیز بسیار وجود دارد. برای پیشگیری و درمان سنگ کلیه، خوردن یک لیوان آب پرتقال یا شربت لیمو(تهیه شده با لیموترش تازه) را در سبد غذایی خود در نظر بگیرید. نوشیدن آب پرتقال از شکل گیری سیترات های ادراری و مجاری ادرار و کریستال ها و بلورهای دستگاه ادرار جلوگیری می کند. با این عملکرد، احتمال شکل گیری سنگ کلیه وجود ندارد.

چای قاصدک

از شیوه های مفید برای کاهش درد سنگ کلیه, نوشیدن قاصدک دم کرده است. این دمنوش موجب تسکین درد و رفع سنگ کلیه می شود. خاصیت ادرارآوری این گیاه منجر به دفع و پاک سازی کلیه از سنگ خواهد شد. ضمن اینکه تشکیل سنگ کلیه با مصرف آن به صفر می رسد. شما می توانید این گیاه را به صورت خشک یا دم کرده بخورید. برگ های خشک گیاه را بکوبید و به شکل پودر آماده کنید. آن را در ظرف مناسبی نگه داری کنید و با کمی آب ببلعید.

درمان درد سنگ کلیه

روغن کرچک

برای بهبود درد سنگ کلیه از روغن کرچک به شکل موضعی استفاده کنید. این روغن در صورت خالص بودن با ماساژ دادن تاثیر فوق العاده ای بر روی درد دارد. بعد ماساژ روی کلیه ها با روغن کرچک، بهتر است از کیسه آب گرم استفاده کنید. این روش درد سنگ کلیه را تا حدود زیادی تسکین می بخشد.
راه های درمان سنگ کلیه

چای سبز

برای درمان درد سنگ کلیه از چای سبز استفاده کنید. این چای به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی درمان موثر برای سنگ کلیه است. البته چای سبز باید بدون کافئین باشد. در کنار چای سبز نیز بهتر است از عصاره قره قاط، خار مریم و کاکل ذرت برای سلامتی و تسکین درد سنگ کلیه کمک بگیرید.

خاکشیر

خاکشیر گیاهی پایا و خودرو با ارتفاع ۱۲ سانتی متر تا یک متر است که معمولاً در کنار جاده ها، مکان های غیر کشاورزی و مرطوب رشد می کند. این گیاه در بیشتر نقاط ایران وجود دارد و دانه های آن در ماه مرداد و شهریور جمع آوری می شوند.

  •  آرون گروپس

خاکشیر دارای خاصیت ادرارآوری است و کلیه ملتهب (پیلونفریت) را درمان می کند. برای کاهش درد سنگ کلیه باید خاکشیر، ترنجبین و خارشتر را با هم ترکیب و به صورت ناشتا میل کنید.

آب زیاد بخورید

نوشیدن آب زیاد در طی روز با دفع ادرار بیشتر از کلیه همراه است و روند بهبود درد سنگ کلیه را سرعت می بخشد. نوشیدن آب باید به حدی باشد که رنگ ادرار شما به بی رنگ یا زرد کم رنگ تغییر کند. زرد بودن رنگ ادرار نشان از کم خوردن آب است. شما باید به طور کلی روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید.

خوردن آب فراوان برای درمان سنگ کلیه

در سنگ های اگزالاتی باید از مصرف بادام زمینی، آجیل، مواد کافئین دار، نوشابه ها، ریواس، پروتئین های حیوانی و گوشت، تره فرنگی و اسفناج پرهیز کرد و به جای آن از خوراکی هایی مانند جعفری، مارچوبه، نعناع، کرفس، شاهی، هندوانه، خیار، مرزه، ترب، گریپ فروت، تربچه و آلو استفاده کرد.

بید سفید

بید سفید ترکیباتی مانند آسپرین دارد و می تواند درد ناشی از سنگ کلیه را به اندازه آسپرین بکاهد. برای مصرف باید یک قاشق از بید سفید را در یک فنجان آب جوش ریخته و دم کنید. ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید. آن گاه تفاله بید سفید را دور بریزید و دمنوش را نوش جان کنید. این دمنوش سبب تحریک معده می شود. خوردن این دمنوش در افراد زیر ۱۶ سال ممنوع است.

انار

از دیگر راهکارهای طبیعی جهت کاهش درد سنگ کلیه مصرف روزانه یک عدد انار می باشد و یا نوشیدن یک لیوان آب انار است همچنین، می توانید انار را با دیگر میوه ها مخلوط کرده و از آن ها یک سالاد خوشمزه تهیه کنید.

روش های درمان درد سنگ کلیه

روغن زیتون و آب لیمو

استفاده از روغن زیتون و آب لیمو به منظور درمان سنگ کلیه گزینه بسیار مناسبی است فقط کافی است، چهار قاشق غذا خوری از آب لیموی تازه را با دو قاشق غذا خوری روغن زیتون ترکیب کرده سپس ترکیب به دست آمده را همراه با مقادیر فراوانی آب بنوشید، جهت رسیدن به نتیجه دلخواه روزی دو تا سه بار از این روش استفاده کنید.

هشدار : امکان دارد این روش به منظور درمان سنگ های بزرگ کلیه مناسب نباشد لذا، پیش از استفاده از آن حتما با پزشک تان مشورت نمایید.

سرکه سیب

اگر از درد سنگ کلیه رنج می برید به منظور رفع آن می توانید از سرکه سیب کمک بگیرید بنابراین، به یک فنجان آب گرم دو قاشق غذا خوری سرکه سیب را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کرده و محلول حاصل را در طی روز چندین بار استفاده کنید.

درمان خانگی سنگ کلیه

ریحان

ترکیب ریحان و عسل یک روش عالی و مفید جهت درمان سنگ کلیه محسوب می شود از این رو، یک قاشق چای خوری عسل و ریحان را با هم ترکیب کرده و هر روز صبح از این روش به مدت پنج تا شش ماه استفاده کنید.

سیاه دانه و عسل

جهت بهبود سنگ کلیه مصرف عسل و سیاه دانه توصیه می شود، یک واحد سیاه دانه را با دو واحد عسل ترکیب کرده و روزی سه قاشق چای خوری از این مخلوط را به مدت دو تا سه ماه مصرف کنید تا شاهد کاهش درد سنگ کلیه تان باشید.

درمان سنگ کلیه با راهکارهای طبیعی

از اینکه تا پایان مطلب درمان سنگ کلیه همراه ما بودید، بسیار خرسندیم. امیدواریم توضیحات ارائه شده مورد لطف و عنایت شما بزرگوران قرار گرفته باشد، به منظور آشنایی بیشتر با سنگ کلیه می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *