دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

با کودکی که بد دهن است چگونه باید رفتار کرد؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۸ تیر ۱۳۹۷
  • ۰

برخورد با کودک باید بر اساس اصول و متناسب با سن او صورت بگیرد نحوه رفتار با کودک در مواردی که کودک شما رفتارهای نابه هنجار دارد بسیار دشوار تر است و باید با دقت بیشتری صورت بگیرد.

اگر کودک شما رفتاری پرخاشگرانه و در مواردی بی ادبانه دارد باید بدانید که چگونه با او رفتار کنید تا علاوه بر مقابله با این دسته از رفتارها بتوانید رفتارهای جایگزینی مناسب را در کودک خود ایجاد کنید.

 توجه به نکات تربیتی کودکان دختر و پسر برای والدین بسار دارای اهمیت است اگر کودک شما فردی بد دهن است می توانید با استفاده از راهکارهای پیشنهادی زیر به بهبود رفتار او کمک کنید.

رفتار با کودک بد دهن

یادآوری ارزش های خانواده:

نحوه برخورد اعضای خانواده با کودک بد دهن و پرخاشگر بسیار دارای اهیمت است ارزش های درونی خانواده شما نشان می دهد که در مقابلی اینگونه از رفتارها چگونه عمل خواهید کرد برخی از خانواده چنین رفتارهایی را از سوی کودک بی اهمیت می دانند و به آن توجهی نمی کنند در این صورت حذف این رفتار دشوارتر خواهد شد.

رفتار با کودک بد دهن

دلیل رفتار کودک را پیدا کیند:

زمانی که با بد دهنی کودک خود مواجه هستید برای حل این مشکل ریشه اصلی این موضوع را پیدا کنید و با بررسی آن رد حل موضوع تلاش کنید کودک شما ممکن است این رفتار را از کودکان هم بازی یا محیط های آموزشی آموخته باشد اگر ریشه این موضوع در خانواده است باید محیط خانوادگی را بهبود دهید.

رفتار با کودک بد دهن

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

الگو بودن:

شما به عنوان یک فرد بالغ یک الگو برای کودک محسوب می شوید بنابراین بیش از هر چیز باید متوجه رفتار خود باشید بیشتر کودکان رفتارهایی نظیر پرخاشگری و بد دهنی را از اعضای خانواده می آموزند.

نادیده گرفتن جلب توجه کردن کودک:

اگر کودک شما این دسته از رفتارها برای جلب توجه کردن انجام می دهد سعی کنید آن را نادیده بگیرید و واکنش هایی مانند خندیدن و اخم کردن می تواند این رفتار را در کودک شدید تر کند.

رفتار با کودک بد دهن

تنبیه شدن بر اساس قانون:

برای تنبیه کردن کودک از قانون گذاری استفاده کنید در صورتی که از او بد دهنی یا رفتاری ناشایست دیده شود می تواند او را از بازی یا فعالیت های دیگر محروم کنید.

پاداش دادن:

روشی بهتر برای مقابله این دسته از رفتارها در کودک پاداش دادن است می توانید این کار را در مواقعی انجام دهید که کودک برای حذف این رفتارها تلاش می کند به عنوان مثال می توانید برای او برنامه ای تنظیم کنید و با انجام هر کار خوب یا انجام ندادن کارهای بد برای او ستاره ای در نظر بگیرید و در نهایت به او جایزه بدهید.

رفتار با کودک بد دهن

توجه داشته باشید که این کار نوعی شرطی سازی در کودک است و نباید برای مدتی طولانی صورت بگیرد تا کودک فردی جاه طلب تربیت شود و برای انجام هر کاری توقعی از جانب اطرافیان داشته باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *