دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ترکیه کشور دیدنی، با 20 جاذبه خاص گردشگری

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱ تیر ۱۳۹۷
  • ۰

کشور ترکیه هر ساله از گردشگران زیادی استقبال می کند و محبوبیت خاصی در میان کشورهای گردشگری دارد این کشور دارای مکان های دیدنی بکر و زیبایی است.

کشور ترکیه از امپراطوری های عثمانی است این کشور دارای سواحل بی نظیری است که محل بازدید بسیاری از گردشگران است.

 

ترکیه کشور دیدنی

1- ایا صوفیه:

این بنای تاریخی در شهر استانبول واقع شده است و قدمت آن به دوران بیزانس مربوط باز می گردد این کلیسا علاوه بر معماری دیدنی دارای موزه های جذاب و تاریخی است.

ترکیه کشور دیدنی

2- خلیج کاباک:

این خلیج دیدنی و زیبا در اطراف یکی از شهرهای استان موغله واقع شده است طبیعت این خلیج دست نخورده و زیبا است این طبیعت برای گردشگرانی که عاشق طبیعت هستند جذاب خواهد بود.

ترکیه کشور دیدنی

  •  آرون گروپس

3- افسوس:

این شهر واقع در 30 کیلومتری کوش آداسی است و از زمان امپراطوری رم باقی مانده است این شهر تاریخی بسیاری را از آثار تاریخی را در خود پنهان کرده است.

ترکیه کشور دیدنی

4- اولودنیز:

اولودنیز یک تالاب آبی دارد که در آن سنگ ریزه های خاص حیات وحش و پارک های مختلف دیده می شود این طبیعت در استان موغله واقع شده است.

ترکیه کشور دیدنی

5- دره پروانه:

این دره در شهر فتحیه واقع شده است و آب موجود در این دره بسیار شفاف و کریستالی است بیشتر گردشگران برای قایق رانی به این طبیعت سفر می کنند.

ترکیه کشور دیدنی

6- کاپادوکیا:

این شهر بعد از فوران آتش فشانی ایجاد شده است و دارای دو کلاهک مخروطی شکل است  و فرسایش آب و ورزش های باد موجب ایجاد تپه های مخروطی شکل شده است.

ترکیه کشور دیدنی

7- کاخ توپکاپی:

این کاخ متعلق به امپراطوری عثمانی ها است و با مشاهده این کاخ به ابهت این امپراطوری پی می برید در این کاخ از اشیاء گران قیمت سطنتی و جواهرات نگهداری می شود.

ترکیه کشور دیدنی

8- پاموک کاله:

این طبیعت عجیب و دیدنی در ترکیه به شکل تپه هایی یخی است که در واقع تپه هایی آهکی است و دارای چشمه های آب معدنی مختلف می باشد.

ترکیه کشور دیدنی

9- صومعه سوملا:

این مکان در بالای کوه های ترکیه در شهر ترابزن واقع شده است و در ارتفاعی 1200 متری قرار دارد قدمت این بنا به دوران امپراطوری بیزانس باز می گردد.

ترکیه کشور دیدنی

10- کوه نمرود:

این کوه دارای مجسمه های مختلف و عظیمی است و پیکر بسیاری از پادشاهخان این کشور در این مکان دفن شده است.

ترکیه کشور دیدنی

11- بازار کتاب:

این بازار برای افرادی که دوست دار کتاب هستند بسیار مناسب است در این بازار می توانید نسخه هایی از کتاب های معروف و مهم را خریداری کنید.

ترکیه کشور دیدنی

12- پاتارا:

پاتارا یکی از سواحل کشور ترکیه است و در اطراف این ساحل می توانید کافه های زیبا با امکاناتی مناسب را دریافت کنید.

ترکیه کشور دیدنی

13- آنی:

در شهر آنی ساختمان های متروکی واقع شده اند که نزدیک جاده ابریشم قرار دارند این ساختمان بعد از حمله مغول ها خراب شده اند و به ساختمان هایی متروک تبدیل شده اند.

ترکیه کشور دیدنی

14- جزایر پرنس:

این جزایر در دریای مرمره قرار دارند و وسیله حمل و نقل شهری که آسایش افراد را برهم میریزد ندارد به همین دلیل این جزایر بسیار دیدنی و جذاب هستند.

ترکیه کشور دیدنی

15- آمفی تئاتر اسپندوس:

این آمفی تئاتر در زمان امپراطوری مارکوس ساخته شده است و بنایی کلاسیک دارد در کنار این آمفی تئاتر می توانید از تپه های دیدنی این شهر دیدن کنید.

ترکیه کشور دیدنی

16- بازار بزرگ:

در این بازار وسایل مختلفی موجود است و می توانید جواهرات زیبا، لباس ها و خوراکی های مختلفی خریداری کنید.

ترکیه کشور دیدنی

17- پرگامون:

شهر پرگامون در قرن پنجم ساخته شده است و در آن کاخ ها و کتابخانه هایی با معماری زیبا به چشم می خورد در این شهر می توانید از آمفی تئاتر آن بازدید کنید.

ترکیه کشور دیدنی

18- بازار مصری:

در این بازارچه گونه های مختلفی از ادویه جات وجود دارد که علاوه بر طعم و مزه خاص دارای فواید دارویی و درمانی می باشند.

ترکیه کشور دیدنی

19- بازار فرش عثمانی:

در این بازار می توانید بزرگ ترین مرکز خرید و فروش فرش را مشاهده کنید و از فرش ها و قالیچه های استانبولی در این بازارچه دیدن کنید.

ترکیه کشور دیدنی

20- اسکله امینونو:

این اسکله دارای کشتی های تفریحی است و آب این دریاچه به دریای مدیترانه متصل می شود منظره زیبای اطراف این دریاچه موجب جذب گردشگران شده است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *