دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

واحد پول تایلند چیست و ارزش آن در مقابل دلار و ریال چقدر است؟

  • ندا خوشرو
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

در این مطلب اطلاعاتی در رابطه با واحد پول تایلند و ارزش آن در برابر دلار و ریال و بررسی هزینه اقامت یک روز در کشور تایلند را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم.

تایلند از جمله کشورهایی است که امروزه اغلب ایرانیان برای گذراندن اوقات فراغت خود به این کشور زیبا و دیدنی مسافرت می کنند و با توجه به این موضوع، آگاهی و دانستن واحد پول تایلند و تبدیل آن به دلار و ریال از اهمیت زیادی برخوردار است و شما می توانید با تهیه مقدار پولی مناسب از امکانات تفریحی و رفاهی تایلند استفاده کنید.

واحد پول تایلند

واحد پول تایلند بات و یا بت است که این واحد پولی با کد THB مشخص می شود همچنین واحد پول خرد در تایلند ستنگ Satang است و هر 100 ستنگ با 1 بات برابر است. اسکناس تایلندی از 10 تا 1000 بات متغیر هستند و روی همه این اسکناس ها تصویری از پادشاه کنونی تایلند به همراه نمادهای دیگری نظیر مهر سلطنتی وجود دارد.
سکه های رایج در تایلند شامل 25 و 50 ستنگ و 1 و 5 و 10 باتی می باشند و اسکناس های تایلندی شامل 1000 بات به رنگ خاکستری و 500 بات به رنگ بنفش و 100 بات به رنگ قرمز و 50 بات به رنگ آبی و 20 بات به رنگ سبز و 10 بات به رنگ قهوه ای هستند.

 واحد پول کشور تایلند

بررسی هزینه 1 روز اقامت در کشور تایلند

اگر با بودجه ای مشخص به کشور تایلند سفر می کنید باید هر روز در جایی از تایلند که هستید حدود 500 THB هزینه کنید. افرادی که هتل های لوکس و گران قیمت را برای اقامت خود در تایلند انتخاب می کنند باید هر روز حدود 600 تا 1000 THB هزینه در نظر بگیرند ولی اگر در پایتخت این کشور اقامت می کنید این مبلغ دو برابر افزایش پیدا می کند. برای سفر به کشور تایلند نیازی نیست که با خود بات ببرید می توانید به اندازه مورد نیازتان دلار داشته باشید و بعد از اینکه به تایلند رسیدید از صرفی های سطح شهر اقدام به تهیه بات کنید. برای اینکه هزینه های چنج تان پایین باشد باید به سراغ صرافی هایی که در فرودگاه واقع هستند برای چنج کردن پول خود نروید.

 واحد پول تایلند

ارزش پول تایلند نسبت به دلار و ریال چقدر است ؟

هر 33 بات پول تایلند برابر با 1 دلار آمریکا است و با در نظر گرفتن نرخ دلار 4200 تومانی هر 128 تومان پول ایران 1 بات محسوب می شود و شما می توانید با 1280 تومان 10 بات از پول تایلند را تهیه کنید.

 ارزش پول کشور تایلند

 امیدواریم به خوبی با واحد پول تایلند و ارزش آن در مقابل دلار و ریال آشنا شده باشید. توجه کنید که با تبدیل نرخ بات به ریال با نرخ دلار 4200 تومانی محاسبه شده است. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده دانستنی های سفر کلیک کنید.

  •  آرون گروپس

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *