دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

عکس گل نرگس به همراه آموزش تکثیر و نگه داری گل نرگس

  • مرضیه شاکری
  • ۷ آبان ۱۳۹۴
  • ۰

عکس گل نرگس بهانه خوبی برای آموزش اطلاعاتی در خصوص چگونگی پیدایش و تکثیر این گل زیبا برای افرادی است که علاقه ی بسیار زیادی به گل ها و گیاهان طبیعی دارند. با این مقاله مفید و کاربردی همراه ما باشید.

گل نرگس یکی از چندین هزار گل های زیبایی است که طرفداران بسیاری دارد و به علاوه دارای خواص مفیدی چون ، درمان افسردگی و جوش و ورم و … نیز هست. در این بخش قصد داریم تا شما را با این گیاه زیبا بیشتر آشنا سازیم. با ما در عکس گل نرگس همراه باشید.

عکس گل نرگس در زوایای مختلف:

گل نرگس از دسته گیاهان دائمی و پیازدار است. این به این معناست که پیاز این گل می تواند چندین سال متوالی گلدهی داشته باشد و با گذشت سالیان متوالی گل های آن درشت تر گردد. با عکس گل نرگس همراه ما باشید.

عکس گل نرگس جذابعکس گل نرگس شاداب

گل های نرگس به رنگ های سفید – زرد و نارنجی موجود است. دارای برگ هایی است که به صورت صاف از بن ریشه بیرون می آید. برای افرادی که تازه وارد کار باغبانی و پرورش گل و گیاه شده اند، این گیاه بسیار مفید است. پیاز و برگهای آن دارای کریستالهای سمی است که فقط حشرات می توانند بدون آسیب دیدن از آن استفاده کنند.

عکس گل نرگس باطراوت

گل نرگس زیباگل نرگس طبیعی

  •  آرون گروپس

نحوه تکثیر گل نرگس:

این گل را به دو روش می توان تکثیر کرد:

1- روش تقسیم پیاز : به این صورت است که شما پیاز گل نرگس را به چند تکه تقسیم کرده و در جایی دیگر کشت می کنید.

2- روش دانه : گاهی با وزش باد و یا توسط حشرات گرده های گل های دیگر روی این گل می نشیند و باعث می شود تا در تخمدان که در قسمت پشت گلبرگها واقع شده است، دانه هایی ایجاد شود که با کشت آنها می توانید این گل را تکثیر کنید. این روش تا زمان گلدهی 5 سال زمان می برد.

گل نرگس جذابگل نرگس شادابگل نرگس باطراوت

نحوه نگه داری از گل نرگس:

ماه های مرداد و شهریور زمان بسیار خوبی برای کشت نرگس هاست. دقت داشته باشید که پیاز گل نرگس را در زمینی که اشباع از آب است نکارید. اگر قصد جدا کردن گل را دارید باید پس از 6 هفته از زمان گلدهی این کار را بکنید زیرا تاثیری بر گلدهی سال بعدی نخواهد داشت. گلها را از بخش زیرین و پشت تخمدان قطع کنید. اگر پیازی را دیدید که نشان از بیماری روی آن وجود داشت باید آن را از خاک خارج کرده و بسوزانید. این گیاه را باید هفته ای یک بار آبیاری کنید. همانطور که در عکس گل نرگس مشاهده می کنید این گیاه جذابیت های فوق العاده ای دارد و بدون شک از مراقبت و رسیدگی به گل نرگس ضرر نخواهید کرد.

گل های نرگس طبیعیگل های نرگس جذاب

می توانید پیازهای گل نرگس را در جایی خنک و تاریک تا زمان کشت بعدی نگه دارید. اگر پیازی را لمس کردید و دیدید که نرم شده و حالت اسفنجی پیدا کرده، آن را بسوزانید. اگر پیازها را درون گلدان کشت می کنید باید آن را در عمق 5 تا 10 سانتی متری کشت کنید. دست کم دو بار باید نرگس ها را سم پاشی کنید تا قارچ های سمی و آفت ها آن را خراب نکنند.

گل های نرگس شادابگل های نرگس باطراوت

عکس گل نرگس :

در ادامه مجموعه ای از عکس گل نرگس را برای شما عزیزان به نمایش گذاشته ایم که می توانید مشاهده کنید. گل نرگس از جمله گل های زیبا و پر طرفدار محسوب می شود.

گل های طبیعی نرگس گل های جذاب نرگس گل های شاداب نرگس گل های باطراوت نرگس عکس گل نرگس زیباعکس گل نرگس طبیعیگل های زیبای نرگس گل های نرگس زیباامیدواریم که مجموعه عکس گل نرگس توانسته باشد رضایت شما عزیزان را جلب کند. در بخش عکس گل با دیگر گل های زیبا آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *