دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

علت دوام نداشتن عشق های آتشین چیست؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۹ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

عشق علاوه بر احساسات و منطق با قسمت فیزیولوژی و بیوشیمیایی بدن نیز در ارتباط است و این امر موجب می شود تا به طور طبیعی عنصر عشق بعد از گذر زمان در انسان کمتر شود.

دلایل مختلفی برای کم رنگ تر شدن عشق به مروز زمان وجود دارد که بسیاری از آنها جالب توجه می باشند و در ادامه چند دلیل برای کم تر شدن عشق به مرور زمان بیان شده است که مبنای فیزیولوژی دارند.

دوام نداشتن عشق های آتشین

عشق احساس سرخوشی در شما ایجاد می کند:

تحقیقات نشان می دهد که بیشتر افراد عاشق یک احساس سرخوشی را تجربه خواهند کرد که در تحقیقات عصب شناسی بسیار مشاهده شده است. به وجود آمدن این احساس به دلیل ترشح هورمون های نورآندرنالین است که بر روی غدد بدن و مغز تأثیر می گذارند.

ایجاد تغییر هورمونی در بدن بعد از تجربه عشق:

عشق، یک تغییراتی را در روند شیمیایی بدن ایجاد می کند که احساساتی مانند وابستگی به معشوق را در فرد به وجود می آورد. اکسی توسین از جمله این هورمون ها است که که موجب دلبستگی عاطفی می شود و در قسمت هیپوتالاموس مغز قرار دارد که به کاهش میزان استرس کمک خواهد کرد.

وازوپرسین هورمونی است که احساس تعهد به معشوقه را در فرد به وجود می آورد و دوپامین لذت شاد بودن و احساس خوشایندی را به وجود می آورد همچنین کورتیزول به عنوان یک هورمون کنترل کننده استرس شناخته شده است که به از بین بردن آن کمک می کند.

حال باید دید چه تغییراتی در ترشح این هورمون ها به وجود می آید که موجب کم رنگ تر شدن عشق خواهد شد؟ قبل از هر چیز باید به این موضوع اشاره کرد که کم شدن احساس سرخوشی نمی تواند نشانه کم شدن عشق دو فرد نسبت به یکدیگر باشد بلکه به این خاطر است که دو فرد در کنار یکدیگر به ادامه زندگی می پردازند.

هورمون هایی که عشق و احساس سرخوشی را در فرد ترشح می کنند به مرور زمان حساسیت خود را از دست می دهند و عملکرد این هورمون ها به تدریج کاهش خواهد یافت.

  •  آرون گروپس

شاید این سؤال برای شما نیز به وجود آمده باشد که خصوصیات عشق جاویدان و واقعی چگونه است؟ خیلی از افراد دوست دارند تا در زندگی مشترک خود یک عشق واقعی را تجربه کنند در این مورد باید بدانید برای به دست آوردن یک عشق واقعی به تنهایی نباید احساسات را در نظر بگیرید انتخاب هایی که از طریق عقلانی صورت می گیرند می توانند پایداری بیشتری داشته باشند.

در دروه های اول از زندگی افراد به دلیل ترشح بالای هورمون ها احساس سرخوشی مفرط دارند و در حقیقت عشق واقعی میان دو نفر زمانی آغاز می شود که این هورمون ها فعالیت کمتری دارند برای حل این موضوع با داشتن روابط قوی تر و احاساست پایدار رابطه عاطفی خود با همسرتان را گسترش داد و به آن دوام بیشتری ببخشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *