دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با نحوه فارسی کردن اعداد در ورد

  • نرگس کوهستانیان
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
  • ۰

برای فارسی کردن اعداد در ورد اول به محیط می رویم سپس روی word option کلیک کرده. بعد در قسمت advanced گزینه show document content را انتخاب کرده و بعد گزینه numeral را به context تغییر می دهیم.

در این مقاله می خواهیم به نحوه و چگونگی فارسی کردن اعداد در ورد بپردازیم. استفاده از کامپیوتر برای همه ما تقریبا کاری روزانه است و خیلی از کارهای مان را با استفاده از کامپیوتر انجام می دهیم . حتما تا به حال شده از نرم افزار ورد استفاده کنید و مطلبی لازم را در آن تایپ کنید. گاهی نوشتن در قسمت ورد دشوار می شود؛ مثلا وقتی می خواهید عددی را تایپ کنید که به فارسی باشد متاسفانه به انگلیسی تایپ می شود و در متن شما اختلال و بی نظمی به وجود می آورد. برای اینکه بدانید باید از چه طریق اعمال کرد تا عدد لاتین به فارسی تبدیل شود، ادامه مطلب را بخوانید.

فارسی کردن اعداد در ورد ۲۰۰۳

 اول وارد نرم افزار Word می شویم. بعد از آن از منوی Toolبه بخش word option  می رویم. بر روی آن کلیک می کنیم و پنجره ای باز می شود به اسم Complex Scripts که  بر روی آن کلیک می کنیم. در بخش General و از کادر Numeral  گزینه Context را انتخاب کرده و در اینجا نشان می دهد که اعدادی که تایپ می کنیم به چه زبانی هستند. تغییر دیگری لازم نیست انجام دهیم؛ فقط یادمان نرود بر روی OK کلیک کنیم. وقتی به صفحه تایپ برگردیم اعدا لاتین به فارسی تبدیل شده اند.

فارسی کردن اعداد در ورد
تایپ اعدا فارسی در نرم افزار ورد

نحوه فارسی کردن عدد لاتین در ورد ۲۰۰۷ به بعد

اما در نرم افزار ۲۰۰۷ word به بعد یک سری تغییراتی ایجاد شده است. مثلا برای فارسی کردن اعداد لاتین به هنگام تایپ بعد از باز کردن word  ابتدا به قسمت word option می رویم، سپس در قسمت advanced گزینه های مختلفی وجود دارد که در از میان آن ها به سراغ show document content می رویم و گزینه numeral  به context تغییر می دهیم. حالا دیگر اعداد انگلیسی به فارسی تایپ می شوند.
نوشتن عدد فارسی در ورد
امیدواریم از مطالعه این مقاله استفاده کافی را برده باشید و پاسخ سئوالات خود را دریافت کرده باشید. برای آشنایی با نحوه رفرنس دهی و نحوه تنظیم طول سطر در نرم افزار ورد کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *