دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

۷ نکته برای کاهش سردرد به هنگام روزه داری

  • زهره امامی
  • ۱ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

برخی از سردردها بخاطر افت قند در بدن است. در این صورت افرادی که دچار چنین سردردهایی هستند از مصرف شکر و قند در سحر خودداری کرده و به جای آن از خرما و عسل استفاده کنند.

در این مقاله می خواهیم شما را با دلایل مختلف سردرد در ماه مبارک رمضان آشنا کنیم و برای جلوگیری از این اتفاق برای شما نکاتی را بیان خواهیم کرد.

سردرد در ماه رمضان

راه های کاهش سردرد به هنگام روزه داری

۱. یکی از دلایل ایجاد سردرد در ماه رمضان کمبود خواب است. چرا که با نا منظم شدن چرخه خواب و بیداری روند روند سردرد افزایش می یابد. بنابراین بهتر است برای جبران این کمبود و گذراندن زمانیتا افطار یک خواب بعدازظهر را تجربه کنید.

۲. سردردهای ناشی از افت قند خون در روزه داری هم نیز وجود دارند. در این موارد به شما توصیه می کنیم برای کاهش سردرد به هنگام روزه داری از مصرف قند و شکر در سحر خودداری کرده و عسل و خرما را جایگزین آن کنید.

۳. سردردهای ناشی از کمبود مایعات در بدن نیز وجود دارند که با مصرف میوه هایی چون آلو، هندوانه، زردآلو، خربزه و… در ساعات بعد از افطار این کمبود را جبران خواهد کرد.

۴. خوردن مقداری شربت آبلیمو با شکر کم به هنگام سحر نیز از سردرد روزانه و کم آبی بدن در طول روز جلوگیری خواهد کرد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۵. سردردهای ناشی از کمبود کافئین در بدن این را می طلبد که افراد قبل از شروع ماه رمضان خود را به خوردن چای کم رنگ و مقدار خیلی پایین کافئین عادت دهند.

۶. افرادی که سردرد ناشی از کم خونی دارند هرگز بدون مشورت پزشک روزه نگیرند.

۷. اگر دکتر اجازه روزه داری به افراد کم خون را داد بهتر است این افراد برای جلوگیری از سردرد شربت شیره انگور با آب میل کنند. همچنین این افراد حتما باید در افطار و یا سحر گوشت قرمز میل کنند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *