دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش خواندن نماز حاجت و دعاهای توصیه شده بعد از نماز حاجت

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

یکی از را ه های درخواست دعا و استجابت آن خواندن نماز حاجت است. خواندن این نماز اگر با حضور قلب باشد، بسیار موثر در برآورده شدن حاجت است. در این مطلب قصد داریم نحوه خواندن نماز حاجت را به شما عزیزان آموزش دهیم.

از حضرت محمد (ص) نقل شده است که هر کس نماز حوائج را در روز پنج شنبه بخواند و در آخر نماز به سجده رود و حوائج خود را از خدا بخواهد، حوائج او اگر جا به جا شدن کوه ها و یا نزول باران باشد، برآورده خواهد شد.

شأن و منزلت نماز حاجت، همچون نماز شب بسیار بالاست. به گونه ای که حضرت محمد(ص) می فرماید: هر کس این نماز  را بخواند و چیزی از خدا نخواهد، رواست که خداوند بر او غضب کند. به منظور برپایی نماز و استجابت دعا باید نکاتی را در حین خواندن نماز رعایت کنید:

  • این نماز  را باید با حضور قلب بخوانید.
  • برنامه روز پنج شنبه را به گونه ای تنظیم کنید تا در هنگام خواندن این نماز دچار کسالت و خواب آلودگی نباشید. این موضوع باعث می شود که نماز را به صورت کامل و بدون اشتباه بخوانید.
  • در تعداد سوره ها دقت داشته باشید و از کمتر یا بیشتر کردن تعداد سوره ها اجتناب کنید.
  • نحوه خواندن نماز را در طول هفته تمرین کنید تا بتوانید آن را بدون اشکال بخوانید.

خواندن نماز حاجت

نحوه خواندن نماز حاجت

این نماز شامل دو رکعت است. نیت نماز: نماز حاجت روز پنج شنبه قربه الی الله

بهتر است «بین دو نماز» و همچنین«بین نماز دوم و اعمال بعد از نماز» فاصله نیفتد و از سخن و عمل اضافی اجتناب کنید.

نماز اول: در رکعت اول بعد از نیت، یک بار سوره حمد و ۱۱ مرتبه سوره ی توحید را بخوانید و بقیه رکعت را مانند نماز معمولی به جا آورید.

در رکعت دوم نیز سوره حمد را یک بار و ۲۱ مرتبه سوره توحید را بخوانید. بعد از آن قنوت را انجام دهید. سپس بقیه مراحل رکعت دوم را مانند نماز معمولی انجام دهید. تشهد و سلام و نماز اول را به پایان برسانید.

  •  آرون گروپس

نماز دوم: در رکعت اول بعد از نیت، یک بار سوره حمد و ۳۱ مرتبه سوره توحید را بخوانید و آن گاه بقیه رکعت را مانند نماز قبل به جا آورید.

در رکعت دوم نیز یک بار سوره حمد و ۴۱ مرتبه سوره توحید را بخوانید. آن گاه قنوت بخوانید و بعد به رکوع و سجود بروید. تشهد و سلام و نماز را تمام کنید.

بعد از اتمام دو نماز اعمال زیر را به جا آورید: در حالت نشسته ۵۱ مرتبه سوره توحید را بخوانید و بعد از آن نیز ۵۱ صلوات بفرستید. آن گاه به سجده بروید و در حالت سجده صد مرتبه «یا الله» بگویید و در همان حالت سجده، حاجت خود را از خدا بخواهید.

خواندن نماز استجابت دعا

بهتر است سه دعای زیر را به ترتیب از خدا بطلبید:

  • ابتدا تعجیل ظهور آقا امام زمان(عج) طلب کنید.
  • در حق دیگران دعا کنید. کسانی که محتاج به دعا هستند.
  • برای عاقبت به خیر شدنتان دعا کنید.

این سه دعا موجب استجابت دعای شما خواهند شد.

نماز استجابت دعا

نماز استجابت دعا، نمازی مستحبی است و لازمه ی دستیابی به اجر واقعی مستحبّات، به جا آوردن واجبات است. بنابراین بهتر است در واجبات خود نیز کوشا باشید.

در این مطلب با نماز حاجات آشنا شدید. امیدواریم توضیحات ارائه شده برای خواندن این نماز مفید و میسر واقع شده باشد و با انجام شرایط استجابت دعا بتوانید به آرزوهای خود برسید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *