دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

هفته بیست و پنجم بارداری, راهنمای کامل هفته 25 بارداری

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۸ آبان ۱۳۹۴
  • ۰

در هفته بیست و پنجم بارداری, برای اولین بار کودک درون رحم چشمان خود را باز می کند و پوست چروکیده او صاف تر می شود. مادر باردار ممکن است در این هفته از بارداری دچار کمر درد شود که با رعایت نکاتی می توان درد آن را تسکین داد.

در هفته بیست و پنجم بارداری تغییرات جدیدی برای جنین و مادر باردار رخ خواهد داد. کودک درون رحم مادر در حال آماده شدن برای تنفس می باشد. یکی از مشکلاتی که در این هفته از بارداری ممکن است مادر باردار را اذیت کند, مسائل مربوط به بواسیر است. در این مطلب با تغییرات جنین در هفته 25 بارداری و تغییرات مادر باردار در این هفته بیشتر آشنا می شویم.

تغییرات جنین در هفته بیست و پنجم بارداری

هفته بیست و پنجم بارداری

جنین در هفته 25 بارداری بزرگتر از هفته های قبل می شود و دستگاه تنفسی او همچنان در حال کامل شدن است و اکنون او در حال آماده شدن برای تنفس می باشد این در حالی است که سوراخ های بینی کودک برای این منظور از یکدیگر باز شده اند. وزن کودک در این هفته به 1000 گرم و اندازه ی او به 34.3 سانتیمتر می رسد.

هفته بیست و پنجم بارداری

شیطنت ها و حرکت های کودک 25 هفته بیشتر از هفته های قبل است و اکنون او یاد گرفته چگونه باید دست و پاهایش را حرکت دهد. از دیگر تغییراتی که به زودی در کودک در این هفته رخ خواهد داد, تغییرات پوست او است و پوست چروکیده او کمی صاف تر شده و شباهت بیشتری به نوزاد پیدا می کند.

هفته 25 بارداری

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

موهای کودک در این هفته از تقویم بارداری, قابل مشاهده است که رنگ و حالت خاصی دارد و پس از تولد ممکن است تغییر کند. به علاوه کودک درون رحم حالا می تواند بخوابد و هم زمان با خواب چشمان خود را باز و بسته نماید که این مسئله را مادر باردار ممکن است کاملا درک کند چرا که جنین در هنگام خواب کاملا بدون حرکت می شود. همچنین کودک درون رحم در این هفته برای اولین بار قادر است ببیند.

هفته بیست و پنجم بارداری

تغییرات مادر باردار در هفته 25 بارداری

در هفته بیست و پنجم بارداری, نه تنها موهای کودک درون رحم, تغییر می کند بلکه موهای مادر باردار نیز تغییر کرده و پرتر و درخشنده تر به نظر می رسد. در این هفته از بارداری هفته به هفته, شکم زنان بزرگتر از هفته های قبل است و طول رحم به 24 سانتیمتر می رسد و این امر به قفسه سینه مادر باردار فشار وارد می کند. اغلب زنان باردار در این هفته از حاملگی خیلی سریع به نفس نفس می افتند.

بارداری هفته به هفته

وزن مادر باردار در این هفته افزایش یافته و به همین دلیل سایز پای آن ها تغییر کرده و ممکن است درون کفش جا نگیرد. علاوه بر این مسئله کمر درد, یکی دیگز از مسائلی است که در طی این هفته ها ممکن است دوران بارداری را مشکل تر کند که دلایل آن افزایش وزن, افزایش ترشح هورمون های بارداری, تغییر رباط های عضلانی و … است.

مراقبت ها و توصیه های هفته بیست و پنجم بارداری

یکی از توصیه هایی که به زنان باردار در هفته بیست و پنجم بارداری می شود, حرف زدن با جنین است چرا که او اکنون قادر است صداها را بشنود و نسبت به آن ها عکس العمل نشان دهد. به علاوه ادامه دادن به نرمش های منظم در طول بارداری, سبب می شود تا عضلات انعطاف پذیری بیشتری پیدا کرده و مادر باردار برای زایمان آماده تر شود.

به منظور راحتی زنان باردار در پیاده روی, به آن ها توصیه می شود از هفته بیست و پنجم بارداری کفش های طبی و پاشنه کوتاه استفاده کنند که این مسئله تاثیر مثبتی جهت تسکین کمرد درد ناشی از بارداری دارد. همچنین کمپرس سرد و گرم در قسمت کمر یکی دیگر از روش هایی است که زنان باردار جهت تسکین کمر درد می توانند آن را امتحان کنند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *