دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

هوشیاری بیشتر در صبح با انجام 9 حرکت در ورزش یوگا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰

انجام دادن فعالیت های یوگا می تواندبه بهبود سطح هوشیاری و افزایش شادابی شما کمک کند این فعالیت ها را باید به طور تنظیم شده و در زمان های مشخصی انجام دهید تا شاهد نتایج آن باشید.

بهترین زمان برای انجام دادن ورزش صبحگاه در هنگام صبح است انجام دادن این کار موجب افزایش تمرکز و از بین بردن انرژی منفی در شما می شود که می تواند شروع روزی خوب را شما به همراه داشته باشد.

 

حالت های مختلفی برای انجام ورزش یوگا وجود دارد که هر یک به نحوی می تواند سلامت شما را تضمین کند یکی از تکنیک های ابتدایی برای شروع ورزش یوگا دراز کشیدن روی زمین و انجام حرکت به شکل های مختلف، با دست و پاها می باشد.

هوشیاری بیشتر در صبح

1- گرفتن انگشت پا با دست:

در این حرکت شما بر روی یک سطح صاف دراز می کشید و با  کمک دستان خود انگشت پا را گرفته و با کشش آرام، آن را به قسمت سر خود نزدیک کنید در حالتی دیگر، پای خود را بر روی زمین قرار دهیو سعی کف پای خود را به طور کششی بکشید انجام این حرکات به ماهیچه های کمر شما کمک می کند.

هوشیاری بیشتر در صبح

2-حالت چشم سوزن:

انجام این حرکت به قوی تر شدن ماهیچه پای شما کمک می کند در این حالت یک پای خود را در حالت 90 درجه به سمت بالا نگه دارید و پای دیگر را بر روی آن قرار دهید این حالت کششی با فشاری که ایجاد می کند به درمان گرفتگی عضلا پا کمک می کند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

هوشیاری بیشتر در صبح

3- حالت سگ سر پایین:

این حرکت برای شروع کار و انجام فعالیت یوگا در صبح حرکتی مناسب است. بدون اینکه پاهایتان خم شود دستان خود را بر روی زمین قرار دهید و سرتان را در حالت پایین نگه دارید و با کمک پاهایتان شروع به پدال زدن کنید در طول انجام این کار 5 شماره نفس بکشید این حرکت به حفظ تعادل بدن کمک می کتد.

هوشیاری بیشتر در صبح

4- حالت خیز به پایین:

دست و پای خود را بر روی زمین قرار داده و یک پای خود را در کنار دستتان قرار دهید سعی کنید حالت بدن خود را به طور صاف حفظ کنید این حرکت را به مرور زمان انجام دهید تا مشکلات شما در نجام آن برطرف شود و به حالت تعادل برسید.

هوشیاری بیشتر در صبح

5- حالت هلال ماه:

قرار گرفتن در حالت هلال ماه انرژی زیادی را به شما می دهد در این روش با پاهای خود و قرار دادن یک دست بر روی زمین هلال ماه ایجاد می کنید این حرکت چرخش خون در بدن شما را تنظیم می کند و موجب افزایش تمرکز می شود.

هوشیاری بیشتر در صبح

6- حالت تخته:

پاها را به سمت عقب و بر روی زمین قرار داده و دست های خود را در زیر سینه بدون خمیدگی قرار دهید در طول انجام کار 5 بار تنفس داشته باشید انجام این حرکت گاهی دشوار است بنابراین از مدت زمان کمتری شروع کنید.

هوشیاری بیشتر در صبح

7- حالت مرکزیت چانه، زانوها و قفسه سینه:

طوری بر روی زمین قرار بگیرید که زانوها، قفسه سینه و چانه شما به عنوان سه مرکز حفظ تعادل بر روی زمین قرار بگیرد این حرکت به عنوان حرکت ابتدایی در صبح می تواند مناسب باشد و فشار کمتری را به شما وارد کند.

هوشیاری بیشتر در صبح

8- حالت نیمه کبری:

در این حالت به صورت یک مار کبری قرار می گیرید و پاها و شکم خود را به زمین می چسبانید و با بالا نگه داشتن قسمت بالا تنه و سر و با کمک گرفتن از دستان خود تعادل خود را حفظ کنید.

هوشیاری بیشتر در صبح

9- حالت بچه:

در حالت نشسته بر روی زمین قرار بگیرید و بین زانوهای خود فاصله ایجاد کنید و سر خود را در قسمت جلوی زانوها و ما بین آن قرار دهید و به طور منظم تنفس داشته باشید این حالت به حفظ شادابی و سرزندگی در شما کمک می کند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *