دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

7 راهکار طلایی برای ارتباط برقرار کردن با فرد ناسازگار در خانواده

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۸ فروردین ۱۳۹۷
  • ۰

هیچ گاه همه افراد مانند یکدیگر نیستند و انسان ها طرز تفکرات و دیدگاه های مخصوص به خود را دارند و برای بیشتر ما رویارویی با افراد ناسازگار کار نسبتاً دشاواری است و به برخوردی آگاهانه با این افراد نیازمند هستیم.

برای برقرار کردن ارتباط با افراد ناسازگار باید به آنها نزدیک تر شویم و در محیط خانواده برای برخورد با او و ارتباط برقرار کردن با دانش و آگاهی لازم پیش برویم این کار در محیط خانواده به دلیل فشارهای روانی موجود دشوارتر خواهد بود.

ارتباط برقرار کردن با فرد ناسازگار در خانواده

فردی که در خانواده دچار ناسازگاری می شود فشار زیادی را به جنبه عاطفی تحمل می کند و با پیاده کردن قوانینی برای استحکام روابط عاطفی با او می توانید به او کمک کنید و اعضای خانواده باید سعی کنند تنش های موجود را تا حد امکان برای او کاهش دهند و به شیوه های بهتر و مؤثرتری با او ارتباط برقرار کنند این تکنیک ها می توانند موجب سازگاری بیشتر او با اطرافیان گردند.

1- ویژگی های فرد ناسازگار را تغییر ندهید:

اینگونه از افراد دوست دارند آنها را با همان ویژگی ها قبول کنید و دوست داشته باشید و تصور این موضوع که من فردی آزار دهنده برای اطرافیان هستم او را بیشتر دچار اضطراب و ناسازگاری می کند بنابراین تلاش برای اجاد تغییر در رفتار و عادت های او مشکلی را حل نخواهد کزد.

2- در صحبت های خود قاطع باشید:

یکی از راه های برقرای ارتباط با اینگونه از افراد صحبت کردن و گفت و گو می باشد اما آنچه در این میان دارای اهمیت است نحوه صحبت کردن با فرد ناسازگار است و صداقت و قاطعیت در صحبت ها از این دسته از موارد می باشند.

3- آنها را به اظهار نظر دادن تشویق کنید:

از او بخواهید تا درباره موضوع مورد بحث اظهار نظر کند از این طریق شما می توانید به افکار او نفوذ کنید و بیشتر او را به سمت سازگاری بکشانید اغلب این افراد در صحبت های خود به ترس از قضاوت شدن، ناامیدی و اضطراب های خود اشاره کرده اند.

4- به سراغ بحث های چالش انگیز نروید:

برای افرادی که دچار ناسازگاری هستند بحث های چالش انگیز ناسازگاری های بیشتری را برای آنها و اطرافیان به وجود می آورد درباره مسائلی بحث کنید که نوعی هماهنگی و همسویی را به شما و طرف مقابل بدهد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

ارتباط برقرار کردن با فرد ناسازگار در خانواده

5- از موضوعاتی که قابل بحث نیستند استفاده نکنید:

برخی از موضوعات دامنه گسترده ای دارند و صحبت کردن درباره آن به نتایج به خصوصی نخواهد رسید در نتیجه فقط باعث می شود تا فاصله بیشتری را از نظر فکری و در نهایت عاطفی از یکدیگر داشته باشید.

6- افراد ناسازگار نباید خود را مخاطب تمام صحبت ها بدانند:

بیشتر افرادی که دارای ناسازگاری در روابط خود می باشند تصور دارند که روی صحبت اغلب افراد با آنها است و این موضوع را آنقدر برای خود غیرقابل کنترل می کنند که برای آنها تنش هایی را ایجاد می کند.

7- خودتان را در اولویت قرار دهید:

اگر شما در زندگی شخصی خود با فردی ناسازگار مواجه هستید که بریا شما موقعیت های ناسازگاری را ایجاد می کند سعی کنید تا حد امکان با او روبه رو نشوید و به خاطر داشته باشید برای برقرای ارتباط با اینگونه از افراد نباید سلامت روحی خود را به خطر بیاندازید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *