دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیشگیری از دیابت با ۱۳ نکته طلایی

  • مهلا بستگان
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

یکی از راه های پیشگیری از دیابت خوردن به وقت صبحانه می باشد. نخوردن صبحانه علاوه بر اینکه سبب افزایش وزن می شود موجب ابتلا به دیابت نیز می گردد. سیزده نکته مفید و موثر را ما در این مقاله برای جلوگیری از ابتلا به دیابت برایتان به قلم تحریر کشیده ایم.

برای اینکه به دیابت مبتلا نشوید چند نکته کلیدی را باید رعایت نمایید که سخت نیست. ما در ادامه این مطلب سیزده  راه حل کلیدی را برای پیشگیری از دیابت بیان کرده ایم که در جلوگیری از این مسئله بسیار مهم و ضروری می باشد.

۱۳ راه طلایی برای پیشگیری از دیابت:

با انجام یک سری اقدامات به راحتی می توانید از بروز دیابت جلوگیری کنید که در ادامه با این روش های مفید و موثر آشنا خواهید شد.

خوردن صبحانه :

مهمترین وعده غذایی در طول شبانه روز صبحانه است که نباید از خوردن آن صرف نظر کرد. طبق تحقیقات انجام شده ۳۵ تا ۵۰ درصد افرادی که صبحانه می خورند، کمتر از کسانی که صبحانه نمی خورند دچار دیابت می شوند. اما در نظر داشته باشید که غذاهای چذب و پر کربوهیدرات را در صبحانه میل نکنید.

 کاهش میزان پروتئین دریافتی :

از خوردن بیش از اندازه گوشت، مخصوصا گوشت های سرخ کرده بپرهیزید و سعی کنید همیشه گوشت مرغ، ماهی و بوقلمون را به صورت کبابی نوش جان کنید.

چگونه از ابتلا به دیابت پیشگیری کنیم؟

مصرف سالاد :

قبل از صرف وعده اصلی غذا حتما سالاد بخورید. خوردن سالاد به شما در کاهش خوردن غذاهای چرب کمک فراوانی می کند.

  •  آرون گروپس

ورزش :

انجام حرکات ورزشی به طور مرتب بسیار اهمیت دارد. حتی اگر به هیچ کدام از رشت ههای باشگاهی و ورزشی علاقه مند نیستید، شنا بکنید تا با سوزاندن کالری از ابتلا به دیابت جلوگیری کنید.

رژیم غذایی برای پیشگیری از دیابت

نوشیدن مقادیر فراوانی آب:

تا می توانید در طول روز آب بنوشید، حتی اگر بدن اعلام تشنگی نکرد شما باید در روز هشت لیوان آب بنوشید.

افزایش مصرف میوه :

تا می توانید مصرف میوه را بالا ببرید. میوه هایی همچون هندوانه، هلو و پرتقال گزینه های مناسبی در این باره به شمار می آیند.

هفت نکته طلایی برای پیشگیری از دیابت

داشتن رژیم غذایی مناسب :

برای خود یک رژیم غذایی که در آن کالری کمتری مورد استفاده باشد در نظر بگیرید. در این برنامه برای جلوگیری از دیابت تا می توانید از سالاد، کاهو، آب و میوه استفاده نمایید.

با این هفت راه از ابتلا به دیابت جلوگیری کنید

فعالیت به صورت منظم :

از دیگر راهکارهای بسیار مفید و موثر در پیشگیری از دیابت انجام فعالیت های بدنی می باشد زیرا، فعالیت و ورزش سبب افزایش حساسیت سلول های شما نسبت به انسولین می شود از این رو، در هنگام ورزش برای کنترل قند خون تان انسولین کمتر مصرف خواهد شد.

مصرف ویتامین D :

به منظور کنترل قند خون ویتامین D بسیار مهم و ضروری است بنابراین، مصرف غذاهایی که دارای مقادیر فراوانی ویتامین هستند و یا مکمل های ویتامین D سبب کاهش خطر ابتلا به دیابت خواهد شد.

روش های جلوگیری از دیابت

نوشیدن چای و قهوه :

آب یکی از نوشیدنی های بسیار مهم و ضروری است اما طبق تحقیقات انجام شده امکان دارد مصرف چای و قهوه کمک شگفت انگیزی به جلوگیری از دیابت کند زیرا، مصرف چای و قهوه سبب کاهش میزان سطح قند خون و بالا بردن حساسیت بدن نسبت به انسولین شده که در نهایت سبب کاهش خطر مبتلا شدن به دیابت می شود.

خوابیدن به مقدار کافی :

از دیگر راهکارهای مفید و موثر جهت جلوگیری از دیابت خواب باکیفیت بین شش تا هشت ساعت است، خواب کمتر از پنج ساعت و بیشتر از هشت ساعت سبب زیاد شدن خطر ابتلا به دیابت خواهد شد.

راه های طبیعی برای جلوگیری از دیابت

کورکومین:

این گیاه در زردچوبه و کره وجود دارد و به دلیل داشتن خواص ضد التهابی کمک بی نظیری به جلوگیری و درمان دیابت آن خواهد کرد بنابراین به منظور جلوگیری از این بیماری کورکومین مصرف کنید.

انتخاب رژیم غذایی با فیبر زیاد :

همانطور که می دانید برای سلامتی روده ها و همچنین مدیریت وزن دریافت مقدار کافی فیبر بسیار مهم و ضروری است و استفاده از یک منبع عالی از فیبر کمک زیادی به جلوگیری از افزایش میزان قند خون و کاهش خطر مبتلا شدن به دیابت می کند.

راهکارهای طلایی جهت پیشگیری از دیابت

عومال موثر در ابتلا به بیماری دیابت

این بیماری نیز مانند دیگر بیماری ها برخی از عوامل سبب بروز آن می شوند و در بین این عوامل بعضی از آن تاثیر بیشتری دارد که عبارتند از :

  • کم تحرکی
  • سوابق خانوادگی
  • افزایش سن
  • نژاد
  • خواب نامنظم
  • بارداری در سن کم

شما برای اطلاع از میوه های مفید برای دیابتی ها می توانید به این لینک مراجعه نمایید. از همراهی بی دریغ شما سپاسگزاریم.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *