دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

این مواد غذایی را در یخچال نگه داری نکنید!

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
  • ۰

نحوه نگهداری صحیح مواد غذایی در حفظ ارزش غذایی آنها بسیار مؤثر می باشد برخی از این مواد غذایی نیاز به نگهداری در یخچال دارند که به کاهش میزان آلودگی آن کمک می کند.

برخی از مواد غذایی در یخچال باید به صورت در بسته نگهداری شوند مواد غذایی مانند کره، پنیر، ماست از این نوع مواد غذایی می باشند همچنین نگهداری برخی از مواد غذایی در یخچال موجب تغییر طعم و مزه آن خواهد شد.

در این قسمت از مجله آرگا با نحوه درست نگهداری برخی از مواد غذایی آشنا خواهید شد این تکنیک های نگهداری مواد غذایی به حفظ ارزش غذایی و طعم مواد غذایی شما کمک می کند.

نحوه نگهداری خوراکی ها در یخچال

2- نگهداری ریحان:

نگهداری ریحان در یخچال باعث پلاسیده شدن آن می شود و بوی سایر مواد غذایی جذب آن می شود بنابراین بهتر است ریحان را در بیرون از یخچال و در محیطی مناسب پرورش و نگهداری آن نگهداری کنید.

1- نگهداری گوجه فرنگی:

نگهداری گوجه فرنگی در یخچال موجب تغییر طعم آن خواهد شد و این امر به دلیل سرمای درون یخچال است که باعث می شود گوجه به خوبی نرسد و گوجه نرسیده کیفیت کمتری نسبت به گوجه رسیده دارد.

3- نگهداری سیب زمینی:

سیب زمینی را نباید در دمایی پایین نگهداری کنید این روش موجب تبدیل نشاسته درون سیب زمینی به قند می شود و شما سیب زمینی شیرین خواهید داشت و بهترین روش برای نگهداری سیب زمینی در دمای پایین و در فضایی تاریک است که موجب حفظ آن خواهد شد.

نحوه نگهداری خوراکی ها در یخچال

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

5- نگهداری سیر:

سیر را در محیطی بدون رطوبت نگهداری کنید قرار دادن سیر در یخچال موجب سبز شدن آن و جوانه زدن می گردد همچنین تازگی و طراوت سیر را از بین می برد.

3- نگهداری پیاز:

نگهداری پیاز در یخچال موجب نرم شدن آن و از بین رفتن بافت آن می گردد بنابراین نگهداری آن در فضایی خنک و بدون رطوبت مناسب تر خواهد بود.

4- نگهداری نان:

روش مناسب برای نگهداری نان استفاده از کابینت یا ظرف مخصوص نان است قرار دادن نان در یخچال باعث می سود زودتر خشک شود اگر می خواهید مقداری نان را برای مدتی طولانی نگهداری کنید از روش بسته بندی و فریز کردن آن استفاده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *