دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه فرنی اصفهانی با دستور پخت اصلی

  • ندا خوشرو
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب طرز تهیه فرنی اصفهانی خوشمزه و خوش طعم با ساده ترین روش را به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش می دهیم که امیدواریم از طعم بی نظیر این فرنی نهایت لذت را ببرید.

فرنی اصفهانی از انواع دسرهای معروف و پرطرفدار است و شما می توانید این دسر خوشمزه را در ماه های مختلف سال بپزید. در طرز تهیه فرنی اصفهانی از آرد برنج و آب و نشاسته ذرت و شیر و شیره انگور و یا خرما استفاده می شود.

فرنی با آرد گندم، فرنی اصفهانی، فرنی آرد برنج و فرنی با نشاسته از انواع روش های مختلف برای پخت فرنی هستند و اگر شما تمایل دارید در ماه مبارک رمضان و یا به عنوان دسر در منزل فرنی بپزید بهتر است از این روش ها برای پخت این دسر خوشمزه استفاده کنید.

فرنی اصفهانی

مواد لازم

  • آرد برنج : دو قاشق غذاخوری
  • آب : یک لیوان
  • نشاسته ذرت : دو قاشق غذاخوری
  • شیر : یک لیوان
  • خرما و یا شیره انگور : به مقدار لازم

طرز تهیه فرنی اصفهانی در منزل

برای پخت فرنی اصفهانی ابتدا درون قابلمه ای مناسب شیر را با آرد برنج مخلوط کنید و مواد فرنی را به خوبی هم بزنید تا مواد یکدست شوند سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و شعله گاز را روی حرارت متوسط گاز تنظیم کنید تا فرنی شروع به قل زدن کند.

روش پخت فرنی اصفهانی

در مرحله بعدی طرز تهیه فرنی اصفهانی نشاسته ذرت را با آب مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا یکدست شود و بعد از اینکه مخلوط شیر و آرد برنج به دمای جوش رسید نشاسته ذرت را به مواد فرنی اضافه کنید و هم بزنید تا فرنی به قوام لازم برسد.

روش پخت فرنی اصفهانی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

بعد از اینکه فرنی شروع به صفت شدن کرد و به قوام لازم رسید فرنی را به مدت دو دقیقه روی حرارت کم گاز هم بزنید تا جا بیفتد سپس فرنی را درون ظرفی مناسب بکشید و فرنی را درون یخچال قرار دهید تا سرد شود و بعد از سرد شدن فرنی آن را از درون یخچال بیرون آورید و با شیره انگور و یا شیره خرما میل کنید.

روش پخت فرنی طرز تهیه فرنی اصفهانی فرنی اصفهانی خوش طعم

در طرز پخت فرنی اصفهانی برای تزیین فرنی می توانید از شیره انگور و یا شیره خرما استفاده کنید همچنین می توانید این نوع فرنی خوشمزه را با شکر نیز میل کنید در صورت تمایل می توانید برای ایجاد طعم بهتر فرنی اصفهانی به آن مقداری گلاب اضافه کنید.

دستور تهیه فرنی ساده با آرد برنج

در ادامه آموزش تهیه فرنی اصفهانی در اینجا قصد داریم دو روش تهیه فرنی ساده با آرد برنج و نشاسته را در اختیارتان قرار دهیم که امیدواریم مورد توجهتان قرار بگیرند و بعد از یادگیری در منزل تهیه کنید و لذت ببرید.

مواد لازم

  • آرد برنج/ ۲ قاشق غذا خوری
  • شیر/ ۲ لیوان
  • شکر/ ۴ قاشق غذا خوری
  • آب/ یک دوم استکان
  • گلاب/ یک قاشق غذا خوری

طرز تهیه فرنی اصفهانی عالی

روش تهیه فرنی با آرد برنج

به منظور تهیه این نوع فرنی، در ابتدا شیر سرد را با لیوان دسته دار که در اغلب خانه ها وجود دارند، اندازه بگیرید و داخل قابلمه بریزید.

سپس آرد برنج و آب را افزوده و هم بزنید تا جایی که آرد کاملا در شیر و آب حل شود، سپس مخلوط حاصل را روی حرارت بگذارید و به طور مرتب هم بزنید، در صورت عدم انجام این کار آرد برنج درون شیر حالت گلوله گلوله می شود.

همانطور که گفتیم، فرنی را باید مرتباً هم بزنید و وقتی که کمی غلیظ شد، آن را از روی حرارت بردارید و گلاب و شکر را بیفزایید، اکنون مجدداً بر روی حرارت گذاشته و هم بزنید تا وقتی که فرنی شما غلیظ شده و قوام بیاید.

توجه داشته باشید که بعد از آماده شدن فرنی، باید فورا آن را در داخل  کاسه های کوچکی که از قبل آماده کرده اید، بریزید.

نحوه تهیه فرنی اصفهانی

به منظور تهیه فرنی نشاسته نیز می توانید درون قابلمه ای مناسب به ازای هر لیوان شیر یک قاشق غذا خوری نشاسته بریزید (مثلا برای دو لیوان شیر، ۲ قاشق نشاسته کافی است) و بعد دو قاشق غذا خوری شکر اضافه کرده و هم بزنید، مخلوط حاصل را روی حرارت بگذارید و فرنی را هم بزنید، زمانی که غلیظ شد، مقدار لازم گلاب را بیفزایید. در صورتی که مایلید فرنی را به شکل خنک میل کنید، می توانید چند ساعتی را در یخچال قرار دهید.

دستور تهیه فرنی اصفهانی

نکته : فرنی به هنگام سرد شدن کمی سفت خواهد شد، بنابراین دقت کنید زمانی که آن را از روی حرارت بر می دارید نه خیلی سفت باشد و نه خیلی شل.

به منظور تزیین فرنی نیز می توانید از مغز پسته، مغز بادام، کاکائو آب شده، دارچین، پودر نارگیل و زعفران استفاده کنید. امیدواریم آموزش طرز تهیه فرنی اصفهانی و دو نوع فرنی ساده مورد توجهتان قرار گرفته باشد. در صورت تمایل برای آشنایی با دستور تهیه انواع فرنی می توانید دراینجا کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *