دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

۱۱ راه طبیعی که موجب تسکین سردرد شما می شوند

  • مهلا بستگان
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

سردردها در عین سادگی بیماریهای مختل کننده ای هستند که در هنگامی که به آن دچار می شوید هیچ چیز به اندازه یک اتاق تاریک با سکوت کامل و ماساژ سر و پیشانی در کنار یک مسکن قوی در درمان آن کار ساز نیست. اما برای تسکین سردرد ما در این مقاله راه های جدیدی را بیان کرده ایم.

همه افراد در هر سنی سردرد را تجربه می کنند. سردردها انواع مختلفی دارند که همانطور به طبع از علائم و دلایل مخصوص به خود نیز برخوردارند. اما به طور جامع سردرد بیشترین دلیل غیبت دانش آموزان از مدرسه و سایرین از سر کارهایشان می باشد. اگر احساس کردید که در حال دچار شدن به سردرد هستید قبل از اینکه تمام روز شما را مختل کند یکی از روش های تسکین سردرد در ادامه این مقاله را به کار ببندید.

راه های تسکین سردرد:

برای درمان خانگی سردرد می توانید یکی از یازده درمان خانگی زیر را مورد استفاده قرار دهید:

فشار دادن نقطه حساس رو پیشانی

  • بر روی ناحیه پیشانی دو نقطه حساس وجود دارد که با فشار دادن آنها می توان سردرد را برطرف نمود. اولین نقطه روی پیشانی است. انگشت شست خود را بین چشم ها بگذارید و فشار دهید در حالی که انگشت شست و انگشت اشاره دست دیگر را روی خط مو فشار می دهید، نقطه دوم بین انگشت شست و انگشت اشاره است که باید با انگشت شست مخالف به آن فشار وارد کنید.

درمان خانگی سردرد با هفت روش موثر

نعناع

  • در هنگام سردرد استنشاق بوی نعناع و سیب در از بین بردن این عارضه بسیار مفید است.
  • گفته شده است که خوردن نوشیدنی های کافئین دار در پیشگیری از افزایش سردرد بسیار موثر است.

راه های تسکین سردرد

تنفس عمیق

  • تنش ها علت اصلی سردردهای میگرنی می باشد که با ریلکس کردن و نفس عمیق کشیدن به میزان زیادی در آرام کردن سردرد می توان موفق بود.

ورزش

  • انقباض رگ های خونی زمینه ایجاد سردرد هستند. اگر در هنگام شروع سردرد به پیاده روی بروید و ورزش ملایم انجام دهید می توانید با انقباض رگ های خونی مقابله کنید و از شر سردرد خلاص شوید.

راه و روش تسکین سردرد در منزل

یخ

  • تکه های یخ را درون یک پلاستیک بریزید و بر روی گیجگاه و پیشانی خود قرار دهید و در یک اتاق تاریک دراز بکشید و چشم هایتان را ببندید، خاصیت ضد التهابی یخ در درمان سردرد بسیار تاثیر گذار است.

هفت روش موثر در تسکین سردرد

  •  آرون گروپس

استراحت در مکانی تاریک

  • برای رفع سردرد از ذهن خود کمک بگیرید. در یک اتاق تاریک دراز بکشید و به سردرد همانند یک شی نگاه کنید که دارد از شما دور می شود. یا تصور کنید درد به مانند اشعه های خورشید در حال غروب کردن است. این تکنیک تجسم نام دارد و با تمرین زیاد می توانید از تاثیرات مثبت آن برخوردار شوید.سردردتان را با این هفت روش درمان کنید

روغن اسطوخودوس

  • یکی از راهکارهای مفید و موثر جهت بهبود سردرد استفاده از روغن اسطوخودوس است بنابراین، به سه فنجان آب جوشیده شده دو تا چهار قطره روغن اسطوخودوس بیفزایید سپس بخار حاصل از آن را استشمام کنید و نفس عمیق بکشید.

سرکه سیب

  • با استفاده از سرکه سیب می توانید از شر سردرد رهایی پیدا کنید بنابراین، به یک فنجان آب دو قطره سرکه سیب افزوده سپس روزی دو تا سه بار آن را بنوشید و یا می توانید داخل یک کاسه بزرگ مقداری آب گرم ریخته سپس به آن سه تا چهار قاشق سوپ خوری سرکه سیب بیفزایید و حوله را به محلول حاصل آغشته کرده و بر روی پیشانی قرار دهید.

درمان سردرد با راهکارهای طبیعی

دارچین

  • استفاده از دارچین جهت درمان سردرد گزینه بسیار مناسبی است فقط کافی است، دو تا سه عدد چوب دارچین را پودر کرده سپس مقدار کمی آب به آن افزوده و خمیر به دست آمده را بر روی پیشانی مالیده و در نهایت با آب ولرم پیشانی تان را بشویید.

سیر

  • سیر علاوه بر اینکه از خواص شگفت انگیزی برخوردار است به منظور تسکین سردرد های ضربه ای نیز به عنوان یک روش عالی محسوب می شود، چند حبه سیر را له و داخل یک دستمال کوچک و تمیز بگذارید سپس در زمان سردرد عطر آن را استشمام کنید و یا می توانید دو قطره روغن سیر را با کمی نمک دریایی و یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل ترکیب کرده و بر روی پیشانی و شقیقه ها بمالید.

درمان خانگی سردرد

ریحان

  • ریحان به دلیل داشتن خواص ضد درد برای رفع سردرد یک روش عالی و موثر است، به یک فنجان آب جوش چند برگ نعناع تازه افزوده و اجازه دهید به مدت چند دقیقه دم بکشد سپس به منظور طعم دهی بهتر به آن کمی عسل افزوده و بنوشید و یا می توانید چند برگ ریحان بجوید و یا روغن ریحان را روی پیشانی تان بمالید.

این بار اگر سردر به سراغتان آمد قبل از استفاده از هر گونه دارو و یا اجازه پیشروی به سردرد در همان ابتدای راه یکی از درمان های خانگی تسکین سردرد را به کار بگیرید و سردرد خود را برطرف کنید. شما با ورود به بخش سلامت مجله آرگا می توانید از راه های درمان سردرد با دارچین، درمان سردرد شدید، درمان خانگی میگرن و دیگر روش های درمانی در این زمینه مطالعه و اطلاعات کسب کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *