دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

با ۷ ماسک سیب فوق العاده و طرز تهیه آن آشنا شوید

  • مهلا بستگان
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

انواع سیب برای همه مفید بوده و پر از خاصیت است. این سیب های خوشمزه و قدرتمند نه تنها در شکل خوراکی و برای سلامت بدن که در شکل ماسک طبیعی برای سلامت پوست و مو هم استفاده می شود. ماسک سیب یکی از پرکاربردترین ماسک های زیبایی به شمار می آید.

اسید سیتریک، تانین و مواد معدنی همچون پتاسیم، منیزیم، آهن، گوگرد، منگنز،  فسفر و پکتین است موجود در سیب برای سلامت و زیبایی پوست و بدن بسیار مفید و موثر است. نه تنها خود میوه سیب که پوست و دانه این میوه نیز از خاصیت بی شماری برخوردار است. از همین رو برای بهره مندی از خواص سیب برای پوست، ماسکهای طبیعی از این میوه را تهیه دیده اند که ما در ادامه به معرفی انواع ماسک سیب می پردازیم.

معرفی هفت ماسک سیب برای پوست:

خواص سیب در زیبایی و سلامت قابل وصف نیست. این میوه سرشار از مواد مغنی و مغذی برای بدن می باشد و مصرف آن چه به شکل خام و چه پخته بسیار خاصیت دارد.

  • ماست و سیب:

برای رفع چین و چروک و خشکی پوست استفاده می شود. نصف سیبی رنده شده را به همراه یک قاشق ماست و یک قاشق روغن زیتون مخلوط کنید و به مدت یک ربع یک لایه ضخیم از آن را بر روی پوست خود بگذارید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. هفته ای یک بار از آن استفاده کنید.

روش دوم تهیه آن که سبب سفیدی و درخشندگی پوست می شود استفاده از یک عدد سیب کوچک سبز رنده شده می باشد که حاوی اسیدهای طبیعی و مقادیر بالایی از ویتامین ها است و باید آن را با یک قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری عسل کاملا مخلوط نمایید و مخلوط حاصل را روی پوست بگذارید و پس از گذشت ۲۰ دقیقه صورت را با آب گرم شستشو دهید.

معرفی شش ماسک سیب موثر در زیبایی

  • ماسکی از لیمو و سیب:

برای تهیه آن، نصف سیبی رنده شده را با دو قاشق آب لیموی تازه، یک قاشق ماست و یک قاشق آرد جو دو سر ترکیب کنید و بر روی پوست صورتتان بگذارید تا عمل پاکسازی صورت بگیرد. بعد از گذشت سی دقیقه پوست صورتتان را بشویید و هفته ای یک بار از آن استفاده کنید.

  •  آرون گروپس

آموزش طرز تهیه شش ماسک سیب مفید و موثر در سلامت و زیبایی پوست

  • عسل و سیب:

سیبی را با پوستش رنده کنید و بر روی آن عسل بریزید و خوب مواد را با هم ترکیب کنید و بر روی پوستان قرار دهید. بعد از گذشت پانزده الی بیست دقیقه ماسک عسل و سیب را از روی صورتتان بشویید. این ماسک خاصیت ضد آکنه و نرم کنندگی دارد.

سیبی را به همراه پوسته آن خوب رنده کنید و با عسل مخلوط نمایید و بر روی پوست صورت و گردن خود قرار دهید. سپس پوست را با نوک انگشتان خود ماساژ دهید. برای این کار ماساژ را از پایین گردن شروع کنید و به طرف بالا بیایید و بعد از سمت راست گردن به سمت چپ و بالعکس ماساژ دهید. آن گاه با نوک انگشتان به پوست صورت خود ضربات آرامی بزنید تا جریان خون پوست بیشتر شود. بعد تا خشک شدن آن دست نگه دارید و بیست دقیقه بعد صورت خود را آبکشی کنید. استفاده از این ماسک چین و چروک را برطرف می کند و سبب تقویت و طراوت پوست می شود.

آشنایی با شش ماسک طبیعی با سیب

  • شیر و سیب:

برای تهیه آن، سیبی را رنده کنید و با کمی شیر مخلوط نمایید و هر روز به مدت بیست دقیقه آن را بر روی پوست خود قرار دهید. این یک لایه بردار طبیعی است که پوست را جلا می بخشد.

یک روش تهیه دیگر با استفاده از شیر و سیب و البته جو دو سر می باشد. برای این منظور باید سیب رنده شده به میزان ۳ قاشق غذاخوری را با کمی شیر درون ظرف مناسبی بریزد و بر روی حرارت بگذارید و بعد جو دو سر را کم کم به مواد بیفزایید تا زمانی که مواد غلیظ گردد. پس از اینکه سرد شد، آن را به مدت بیست دقیقه بر روی پوست صورت قرار دهید و بعد با آب سرد شستشو دهید. در طول هفته می تواند یکی دو مرتبه از این روش تهیه استفاده نمایید و  پس از چند هفته، روشنی پوست خود را نسبت به گذشته مشاهده نمایید.

ماسک طبیعی سیب

  • جوانه گندم و سیب:

برای تهیه آن باید پوره سیب را به میزان یک قاشق غذاخوری با جوانه گندم به مقدار یک قاشق غذاخوری کاملا مخلوط نمایید و ترکیب حاصل را بر روی پوست صورت قرار دهید. به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد صورت را با آب گرم بشویید. این لایه بردار طبیعی علاوه بر سم زدایی و از بین بردن سلول های مرده پوست، به نرمی و درخشندگی پوست نیز کمک می کند.

ماسکی از جوانه گندم و سیب

  • ماسکی از روغن زیتون و سیب:

سیبی را به همراه پوست آن خوب رنده کنید و با روغن زیتون مخلوط نمایید و سپس بر روی پوست خود قرار دهید. اجازه دهید به مدت بیست دقیقه بر روی پوست شما بماند و بعد صورت خود را بشویید.

زیبایی و سلامت پوست با ماسک سیب

  • زرده تخم مرغ و سیب:

در تهیه آن لازم است که زرده تخم مرغ را با چند قطره سرکه سیب، چند قطره روغن زیتون، روغن آفتابگردان و یا روغن بادام ترکیب کنید و به مدت بیست دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید و بعد پوستتان را بشویید. این ترکیبات مناسب افراد با پوست خشک می باشد.

روش دیگر تهیه آن این است که یک سیب سبز را به دو نیم تقسیم کنید و نصف آن را رنده نمایید و با زرده تخم مرغ مخلوط کنید و بعد روی پوست صورت قرار دهید. به مدت ۲۰ دقیقه صبر نمایید و سپس صورت خود را با آب گرم بشویید. استفاده و اعمال آن بر روی صورت باعث درخشندگی فوق العاده پوست می شود.

ماسکی از سیب و زرده تخم مرغ

هرگاه نصف از این میوه را در تهیه این ماسک طبیعی استفاده کردید، نصف دیگر آن را بخورید تا زیبایی از درون شما آغاز شود. شما با کلیک بر روی لینک ماسک سرکه سیب به روش های تهیه این ماسک ارزشمند نیز دست پیدا می کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *