دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خواص روغن شترمرغ و ویژگی های درمانی این روغن

  • مهلا بستگان
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

در خواص روغن شترمرغ آمده است که ایرانیان و رومیان باستان از دیرباز تا کنون از این روغن به منظورهای مختلف درمانی و زیبایی استفاده می کنند.

از سه هزار سال پیش رومیان، مصریان و آفریقایی ها از خواص روغن شترمرغ استفاده می کردند. این روغن در این مناطق بیشتر جنبه آرایش و زیبایی داشته است. به طوری که راز زیبایی ملکه مصر را در استفاده مداوم از این روغن می دانستند. هرچند این روغنی که از لایه های پوست شتر مرغ می گیرند، بیشتر به شکل موضعی مورد استفاده قرار می گیرد اما به شکل خوراکی هم از آن استفاده می شود.

آشنایی با خواص روغن شترمرغ در آرایش و زیبایی:

روغن شترمرغ سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ ،۶ و ۹، ویتامین A و اسیدهای آمینه است که در حفظ و رطوبت پوست بسیار تاثیر گذار می باشد. ترکیبات موجود در روغن شترمرغ شباهت بالایی با روغن موجود در پوست بدن انسان دارد و حتی مولکول های موجود در آن ریزتر و کوچک تر هستند و به راحتی از منافذ پوست عبور کرده و آن ها را مسدود نمی کند. به همین خاطر در تولید انواع و اقسام اقلام آرایشی و بهداشتی نظیر انواع کرم ها، لوسیون ها، شامپو و صابون از آن استفاده می کنند. اما باید بدانید که از روغن خالص شترمرغ می توان به صورت موضعی هم استفاده کرد. علاوه بر این موارد برای درمان بیماری های پوستی نظیر درماتیت، اگزما، پسوریازیس، خراشیدگی، لکه های قرمز روی پوست، خشکی پوست، آفتاب سوختگی، سوختگی های سطحی، ترک لب و موهای خشک هم از این روغن استفاده می کنند.

معرفی خواص روغن شترمرغ

از جمله خواص روغن شترمرغ خاصیت لایه برداری و جوان کنندگی پوست دارد. این روغن ضد لک، روشن کننده و نرم کننده پوست است. شبکه های فیبری پوست را به خاطر وجود اسیدهای چرب غیر اشباع بهبود می بخشد. برای از بین بردن خطوط چروک روی صورت و گردن بسیار مفید است. در رفع پف زیر چشم، کبودی و جای جوش کاربرد دارد. یک روغن تاثیر گذار و قوی در رفع ترک های پاشنه پا، زایمان و چاقی و لاغری می باشد. برای ترمیم جای زخم، بخیه، سوختگی و مشکلات زائده های گوشتی هم از این روغن پر فایده می توان استفاده نمود.

خاصیت های درمانی و زیبایی روغن شترمرغ

به اشخاصی که از خشکی بیش از اندازه پوست رنج می برند و بعد از استحمام به خارش پوست دچار می شوند توصیه می شود، بعد از حمام کردن پوست خود را به خوبی با روغن شترمرغ چرب کنند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

برای از بین بردن جای جوش و لک دو تا سه هفته روزانه یک بار به مدت یک دقیقه پوست خود را با روغن شترمرغ ماساژ دهید البته جای جوش زودتر از لکه های پوستی برطرف می شود.

جهت درمان ترک پاشنه پا روزی دو بار مخصوصا قبل از خواب پاشنه پا را با روغن شترمرغ ماساژ دهید. اثرات بهبود در طی سه روز یا به عبارتی ۷۲ ساعت نمایان می شود.

روزی سه بار در طی یک هفته جای زخم، خراشیدگی و سوختگی ها را با روغن شترمرغ چرب کنید تا شاهد بهبود آن باشید.

معرفی فواید بی نظیر روغن شترمرغ و کاربردهای آن در آرایش و زیبایی

آشنایی با فواید درمانی روغن شترمرغ:

در خواص روغن شترمرغ در حوزه دارویی آمده است که برای درمان زخم ها، کبودی ها، خراشیدگی های پوست، سوختگی های خفیف و شدید، زخم بستر، نیش حشرات و التهابات پوستی از این روغن می توان استفاده کرد.

روغن شترمرغ خاصیت آنتی هموروئیدی دارد. برای درمان تاول و تبخال، تسکین دردهای شدید مفاصل همانند کمردرد، آرتروز، زانو درد، رماتیسم و سیاتیک، در رفتگی و رگ به رگ شدن هم از فواید این روغن می توان کمک گرفت.

نحوه استفاده از روغن شتر مرغ برای پوست

در هنگام شب و بعد از غروب خورشید، صورتتان را با شامپو یا صابون های غیر محرک مانند شامپو بچه شست و شو داده و خشک کنید، در صورت وجود جوش اجازه دهید حدود ۳ دقیقه کف روی صورت بماند و بعد با آب ولرم بشویید، اگر پوست شما خشک است لازم است فوراً صورتتان را آب بکشید.

نکته : صابون روغن شتر مرغ ضد جوش، ضد لک، روشن کننده و جوان کننده پوست می باشد و نیز به منظور از بین بردن آلودگی های روی پوست و نیز آلودگی هایی که به عمق پوست نفوذ کرده اند، عالی است.

خاصیت روغن شترمرغ

بعد از شستن صورت با صابون، برای جلوگیری از خشک شدن پوست، باید بلافاصله و سریعا مقدار خیلی کمی از روغن شتر مرغ را روی صورت مرطوب یا خشک بمالید به اندازه ای که کمی رطوبت ایجاد کند، مواظب باشید روغن را به دور چشمهایتان نزنید، زیرا بعضی چشم ها ممکن است نسبت به آن حساسیت داشته باشند و روغن را به صورت دایره ای یا ضربه ای روی تمام صورت پخش کرده و حدود یک تا سه دقیقه از بالا به پایین ماساژ دهید.

در صورتی که صورت شما مرطوب باشد، بهتر می توانید روغن را ماساژ دهید. همچنین به هنگام خواب لازم است پارچه ای تمیز روی بالشت خود پهن کنید تا آلودگی های بالشت به پوستتان منتقل نشود. زیرا این آلودگی ها منجر به بروز جوش و لک روی صورت خواهند شد.

برای پوست هایی که زود جوش می زنند، می توانید حدود ۲ ساعت اجازه دهید تا روغن روی پوست بماند و بعد با دستمالی مرطوب آن را پاک کنید، شب هنگام و قبل از خواب نیز پوستتان را با صابون بشویید. در صورت خشک بودن پوست خود می توانید از کرم آب رسان استفاده کنید، اما ماندن روغن شتر مرغ تا صبح بر روی پوست خشک، پوست را ترمیم می کند.

فواید روغن شترمرغ

بعد از زدن روغن به صورت و ماساژ دادن آن روی پوست، در صورتی که احساس کردید مقدار زیادی روغن روی پوست مانده، حتما اضافه آن را با دستمال بگیرید، زیرا در صورت زیاد بودن روغن روی پوست موجب بروز جوش و نیز شل شدن پوست خواهد شد، ضمن اینکه صبح بعد از بیدار شدن از خواب حتما فوراً صورتتان را بشویید.

طبق آنچه در متن ذکر شد، روغن شترمرغ یک روغن پرفایده است و استفاده از آن در موارد زیبایی و دارویی مزایای فراوانی دارد. از همراهی شما با مجله آرگا سپاسگزاریم و در صورت تمایل برای آشنایی با خواص انواع روغن می توانید در اینجا کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *