دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

شیوه کنترل حسادت در روابط عاطفی

  • زهره امامی
  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰

طبیعی است که اگر کسی را دوست دارید در رابطه وی با اطرافیانش کمی حسادت داشته باشید. اما توجه داشته باشید اگر این حسادت شدید شد هم خودتان اذیت می شوید و هم موجب فراری دادن طرف مقابلتان خواهید شد.

در این مقاله با بیان 7 راهکار از شما دعوت می کنیم تا با کنترل حس حسادت خود در رابطه با زوج یا نامزدتان بتوانید رابطه تان را بهبود ببخشید.

۱. از روی احساسات عمل نکنید

مطمین باشید در دنیایی که هستید پر از آدم هایی است که از همه لحاظ از شما برتری دارند اما این بدین معنا نیست که شریک زندگی شما با دیدن آن ها به شما پشت کند و به او جذب شود. بلکه قطعا یک سری ویژگی هایی در شما دیده است که شما را انتخاب کرده است. بنابراین با اطمینان خاطر زندگی کنید و اجازه ندهید حس حسادت در رفتار شما تاثیر بگذارد.

۲.آرام باشید و ریسک‌ های عاشقی را به جان بخرید

جرج آر آر مارتین می‌ گوید: «هر قدر عاشق‌ تر باشید، ضعیف‌ تر هستید.» اینکه عاشق طرف مقابل‌ تان باشید انتخاب شماست و باید ریسک‌ های آن را هم بدون هیچ تردید و حسادتی بپذیرید. هم چنین باید باید آماده‌ ی پذیرفتن چیزهایی باشید که فراتر از کنترل شما هستند.

حسادت در رابطه زوجین

۳.حسادت خود را به شیوه‌ ی ملایمی ابراز کنید

اگر آدم رُکی هستید، بگویید که به او اعتماد دارید، اما نمی‌ توانید احساسات خود را کنترل کنید و دوست دارید او هم به احساسات شما توجه کند.

۴.قدر خودتان را بدانید

یکی از دلایل اصلی حسادت آدم‌ ها این است که عزت‌ نفس پایینی دارند و متزلزل هستند. چنین آدمی دوست دارد که فکر کند به‌ اندازه‌ی کافی خوب نیست. به یاد داشته باشید که طرف مقابل حتما دلیلی برای انتخاب شما داشته است. این نکته را از او بپرسید و در مواقع حس حسادت آن را به خود یادآور شوید تا دلگرم شوید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۵.روی زخم‌هایتان مرهم بگذارید

هرگاه حس حسادت به سراغ شما آمد به صورت آگاهانه گذشته ها را رها کنید و به حال بچسبید. به یاد داشته باشید روابط قبلی را در زندگی امروز خود دخیل نکنید حتی اگر در گذشته توسط فرد دیگری به شما خیانت شده است. این فرد که اکنون با وی هستید شخص دیگری است.

۶.به طرف مقابل اعتماد داشته باشید

اندکی کنترل اشکالی ندارد اما اگر قصد دارید کارهایی از طرف مقابلتان را که کنترلی بر روی آن ها ندارید زیر ذره بین ببرید مطمین باشید طرف مقابل را خسته خواهید کرد و او را به پنهان کاری بیش تر تحریک می کنید همین طور به دلیل عدم اعتماد، شادی از زندگی شما ناپدید خواهد شد.

 حسادت در رابطه زوجین

۷.به خودتان اطمینان داشته باشید

وقتی به خودتان اطمینان داشته باشید از پس مشکلات بزرگی چون جدایی نیز برمی آیید. همین طور می دانید که هر دوتان می توانید مشکلات ایجاد شده را مدیریت کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *