دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اصول خانه تکانی و نکاتی که به خانه تکانی شما سرعت می بخشد

  • سمیه نیک فرجام
  • ۵ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

اکثر افراد فکر می کنند خانه داری و خانه تکانی یک کار بی قاعده و بی اصول است در صورتی این کار نیز مانند هر کار دیگری دارای نظم و قواعد خاص خود است که رعایت این قواعد و آگاهی از اصول خانه تکانی و خانه داری در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

خانه داری سنتی یک کار بی قاعده و بی قانون است که به دلیل بی نظمی هایی که در آن وجود دارد کار شما را سخت تر خواهد کرد و وقت بیشتری از شما می گیرد اما با داشتن اصول خانه تکانی و خانه داری می توانید مدیریت زمان داشته باشید و با برنامه ریزی و اصول تعیین شده کارها را پیش ببرید و بی شک در درست انجام شدن کارها به شما کمک می کند.

نکات مهم در خانه تکانی

اصول خانه تکانی:

برای داشتن یک خانه تکانی عید اصولی توجه کردن به نکاتی در زیر بیان خواهد شد و با رعایت کردن اصولی این نکات می توانید کارها را زمان بندی شده پیش ببرید و دچار کمبود وقت و دردسر نشوید.

۱- مدیریت زمان:

امروزه خانه تکانی شکل بخصوصی به خود گرفته است و می توان گفت با تغییر شرایط و معیارهای زندگی خانه تکانی نیز دچار تغییراتی شده است و ما به ناچار باید با این تغییرات همسو و همگام باشیم و زمان عنصری با ارزش شده است بنابراین قبل از هر کاری باید با یک نگاه مدیریتی تمام کارها را تفکیک کنید و برای هر کدام زمان بندی و برنامه ریزی خاص داشته باشید.

رازهای کلیدی خانه تکانی

۲- درست فکر کردن و درست برنامه ریزی کردن:

درباره جزئیات انجام کارها فکر کنید و یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید تا در کمترین زمان ممکن کارها را به درستی و به موقع انجام بدهید فکر کردن و برنامه ریزی درست بیشتر از انجام کارها دارای اهمیت است.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۳- پاک کردن شیشه ها:

اگر به عنوان یک فرد معمولی به پاک کردن شیشه ها نگاه کنید شاید چیز خاصی به نظر شما نیاید ولی همین پاک کردن شیشه ها با فکر کردن درست و زمان بندی دیگر به عنوان یک کار معمولی تلقی نمی شود. با این طرز تفکر شما برای پاک کردن شیشه ها باید با توجه به فنون خانه تکانی عمل کنید به عنوان مثال: یک چهارپایه مناسب که انجام این کار را برای شما راحت تر کند یک شیوه مدیریتی به حساب می آید.

اصول خانه تکانی امروزی

۴- نوشتن نکات اجرایی:

یکی از گام  های اساسی در فنون خانه تکانی نوشتن نکات مهم برای انجام دادن کارها است و در واقع زمانی که کارهایی که باید آن ها را انجام بدهیم روی کاغذ پیاده می کنیم دقیق تر پی خواهیم برد که چه کارهایی باید در چه زمانی و به چه شکلی انجام شود. این روش خانه تکانی شما را زودتر از حد تصورتان موفق خواهد کرد.

۵- از افراد دقیق کمک بگیرید:

برای انجام کارهای خانه تکانی اگر به کمک شخصی احتیاج دارید سعی کنید افرادی را انتخاب نمایید که دقیق باشند و از انجام مسؤلیتی که به آنان واگذار می کنید سر باز نزنند و شما را در انجام کارها همراهی نکنند در این صورت برنامه ریزی شما دچار مشکل خواهد شد.

خانه تکانی اصولی و درست

۶- اولویت بندی:

اولویت بندی در انجام کارها طبق اهمیت آن کار باید انجام شود و کارهایی که از نظر اجرایی نیازمند زمان و دقت بیشتری است را در اولویت قرار دهید و بعد از انجام اولویت بندی کارها را به طور متوالی و پشت سرهم انجام دهید تا دچار مشکل و بی نظمی در برنامه ریزی نشوید.

۷- تعیین زمان های خالی:

یکی از فنون خانه تکانی در نظر گرفتن اتفاقات احتمالی است که شما در واقع برای انجام دادن کارها طوری برنامه ریزی می کنید و وقت اضافه داشته باشید تا اگر در زمانی یک اتفاق پیش بینی نشده به وقوع افتاد برنامه ریزی شما به هم نریزد.

فنون خانه تکانی

۸. مشخص کردن قوانین تازه برای تمام اعضای خانواده :

قوانینی برای تمام اعضای خانواده تان مشخص کنید مثلاً کت و مانتو ها باید روی جالباسی گذاشته شود  و ….، با انجام این قوانین توسط اعضای خانواده باعث می شود حجمی از کارهایتان که مربوط به منظم کردن خانه می باشد کاهش پیدا کند.

۹. پرهیز از چیدن برنامه میلی متری :

شاید تصورتان این است که میلی متری چیدن برنامه ابتکاری عالی می باشد در صورتی پست سر هم چیدن برنامه برای خانه تکانی امکان دارد یک اتفاق ساده مانند تماس تلفنی ده دقیقه ای که اصلاً آن را تصور نکرده بودید باعث شود از برنامه هایتان عقب بیفتید و این اتفاق در کل برنامه ای که چیده اید اختلال ایجاد می کند.

ترفند هایی که در زمان خانه تکانی باید بدانید.

۱. در صورت لکه دار شدن دیوار ها و سرامیک از کمی سرکه برای از بین بردن آن ها استفاده کنید.

۲. به منظور از بین بردن لک مداد رنگی روی دیوار ها کمی خمیر دندان روی آن زده و با مسواک کشیدن لک را پاک کنید.

۳. جهت تمیز کردن استیل های آشپزخانه استفاده از سرکه بسیار مفید است

۴. اگر دیوار منزل تان دارای کاغذ دیواری می باشد با استفاده از پودر لباس شویی و مقداری آب می توانید آن را تمیز کنید.

۵. به منظور تمیز کردن گاز استریل از آب داغ و جوش شیرین کمک بگیرید و جهت رفع جرم گاز  می توانید سرکه را اسپری کنید و بعد با اسکاچ و پودر ماشین شسته  و در پایان با دستمال تمیز کنید که برای خشک کردن و لک دار نشدن استفاده از پارچه کتان گزینه مناسبی است.

ترفندهای مهم خانه تکانی

امیدواریم با کمک ترفند های گفتهخ شده بتوانید به راحتی با اصول خانه تکانی آشنا شوید و از ترفند های گفته شده استفاده کنید، در پایان به شما عزیز پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی بیشتر با خانه تکانی می توانید روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *