دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کوکو سبزی و تزئین های زیبا برای سفره رنگی

  • الهه غلامزاده
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

سبزی کوکو بسیار مهم که سرخ شود. چون کوکوی شما قرار نیست پخته شود. اگر سبزی کوکو را به خوبی سرخ نکرده باشید دو طرف کوکو برشته شده ولی داخل کوکو سبزی خام می ماند. از بیکینگ پودر که استفاده کنید باعث میشود مواد کوکو در هنگام سرخ شدن یکدست شود و به قطر کوکو اضافه می شود.

طرز تهیه کوکو سبزی, کوکو سبزی یکی از غذاهای ایرانی که سرشار از ویتامین بوده و به دلیل سریع و راحت آماده شدن آن طرفداران بسیاری دارد و می توان آن را به صورت سرد هم سرو کرد. همچنین که سبزی آن را با سبزی خرد کن خرد کنید که دیگر راحت باشید و نیز دیگر خبری از بریدن دست نباشد. غذاهایی که با سبزی آماده می شود برای سلامتی بسیار مفید است.

طرز تهیه کوکو سبزی

سبزی هایی که برای کوکو استفاده می شود شامل: تره – جعفری – شوید – گشنیز – پیازچه – سیر تازه و کمی اسفناج می باشد.

سبزی کوکو سبزی

مواد لازم :

سبزی                        یک کیلو
تخم مرغ                     ۵ تا ۶ عدد
زرشک در صورت تمایل  ۱ تا ۲ قاشق سوپخوری
گردوی خرد کرده          ۱ قاشق غذاخوری
روغن کنجد                  ۱۵۰ گرم
نمک و فلفل زردچوبه      به مقدار کافی

سیب زمینی                ۱ عدد کوچک

همه مواد کوکو سبزی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

دستور تهیه کوکو سبزی :

سبزی کوکو را در سبزی خرد کن بریزید تا خرد شود و بعد داخل کاسه ای بریزید سپس تخم مرغ ها را یکی یکی در آن می شکنیم, زردچوبه و فلفل سیاه و نمک وسیب زمینی را به آن اضافه کرده و خوب هم می زنیم وقتی خوب هم خورد زرشک و گردوی خرد شده را به مایه اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم تا مایه کوکو کف کند.
روغن را روی حرارت می گزاریم تا خوب داغ شود مایه آماده شده را داخل روغن می ریزیم و روی آن را با پشت قاشق صاف می کنیم  تا کاملا سطح روی کوکو صاف و یکدست شود سپس در آن را می گذاریم و حرارت زیر آن را کم می کنیم تا مایه کوکو کاملا خودش را بگیرد و بعد آن را به هر شکلی که دوست داریم می بریم و بر می گردانیم تا روی دیگر آن نیز سرخ شود.

چند نمونه از تزئین کوکو سبزی :

تزیین غذا در بیشتر سفره های ایرانی همواره وجود دارد اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که برای تزیین غذاهای ساده نیز برنامه دارید پیشنهاد می کنیم تزیینات کوکو سبزی را که در ادامه برای شما قرار داده شده است نیز مشاهده نمایید.

طرز تهیه کوکو سبزیطرز تهیه کوکو سبزی باحال

تزئین کوکو سبزی

تزئین کوکو سبزی قالبی

تزئین کوکو سبزی با نان تست روش تزئین کوکو سبزی

تزئین کوکو سبزی با گوجه و سبزی تزئین کوکو سبزی برش زدهامیدواریم از آموزش طرز تهیه کوکو سبزی  نهایت استفاده را ببرید. همچنین با استفاده از نمونه های تزئین کوکو سبزی سفره منزلتان را زیباتر نمایید. شما می توانید کوکو سبزی را به صورت رولتی نیز تهیه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *