دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

درمان سریع رودل با چند نسخه خانگی

  • مهلا بستگان
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

وقتی کودکان دچار دل درد و یبوست به همراه تب می شوند اصطلاحا گفته می شود که رودل کرده اند. این عارضه در ودکان بسیار بیشتر است و برای درمان سریع رودل راه حل های خانگی زیادی وجود دارد.

رودل در حقیقت یک سوءهاضمه گوارشی محسوب می شود که با علائمی همانند سنگینی سر معده، دل درد، درد معده و نفخ خود را نشان می دهد. این اتفاق به علت پرخوری و خوردن مواد غذایی متعدد با هم و یا نجویدن صحیح غذاها  بیشتر در کودکان رخ می دهد. ما در ادامه این مقاله به معرفی روش های خانگی درمان سریع رودل پرداخته ایم. همراه مان باشید.

از علت بروز رودل می توان به پرخوری، خوردن تنقلاتی مانند کاکائو، شکلات، آجیل، تخمه و میوه به همراه پوست، نجویدن صحیح غذاها، مصرف غذاهای سنگین و رعایت نکردن نظم غذایی اشاره کرد. از علایم رودل نیز می توان دل درد، درد معده، سنگینی معده، استفراغ و یبوست گاها به همراه تب را نام برد.

راه های درمان سریع رودل را بشناسید

درمان سریع رودل با داروهای گیاهی:

اگر علت بروز رودل بخاطر پرخوری باشد با پرهیز از پرخوری و مصرف مایعات سبک و تحرک داشتن می توان آن را  طی چند ساعت و حداکثر ۲۴ تا ۴۸ ساعت درمان کرد و اگر رودل با یبوست همراه است مصرف زیاد مایعات و مواد غذایی و گیاهی ملین مثل روغن بادام و زیتون، شربت انجیر و خاکشیر مصرف کنید.

روش های خانگی درمان سریع رودل

برای درمان رودل از نسخه های خانگی زیادی می توان کمک گرفت که در ادامه این بخش سعی کرده ایم نمونه های چند از این روش های طبیعی گیاهی را ارائه نماییم.

  •  آرون گروپس
  • تخم رازیانه:

برای مصرف آن باید تخم این گیاه را ابتدا بو بدهید و خشک کنید، بعد آن را ساییده و الک نمایید. بعد به میزان یک دوم قاشق چای خوری از آن را با آب ترکیب نمایید و روزانه دو مرتبه مصرف کنید. همچنین می توانید ۲ قاشق چای خوری از تخم رازیانه که له شده است را در ۱ لیوان آب جوش بخیسانید و بعد میل نمایید. راه سوم این است که یک قاشق چایخوری سرپر از تخم این گیاه را خوب بجویید.

  • جوش شیرین:

داروی گیاهی دیگر برای درمان سریع رودل و همچنین سوء هاضمه استفاده از جوش شیرین می باشد. باید نصف قاشق چایخوری از آن را با یک دوم لیوان آب مخلوط نمایید و سریعا آن را سر بکشید. این روش سبب خنثی شدن اسید معده و رهایی از نفخ معده می گردد.

درمان طبیعی رودل

  • زنجبیل:

با سه روش می توان از زنجبیل برای بهبود رودل استفاده کرد. اول اینکه می توانید زنجبیل تازه به میزان دو قاشق غذاخوری را با نمک سیاه و نمک خوراکی و آبلیمو هر کدام به میزان یک قاشق چایخوری ترکیب نمایید و مخلوط حاصل را به دلخواه خود با آب حل نمایید و یا بدون اضافه کردن آب میل نمایید.

در روش دوم برای درمان با زنجبیل می توانید دو قاشق چایخوری از آن را به همراه ۱ قاشق چایخوری عسل با یک لیوان آب گرم مخلوط نمایید و مصرف کنید. سومین درمان سریع رودل نیز این است که با استفاده از آن می توانید از درد معده، باد، گرفتگی و نفخ رهایی یابید، جوشاندن یک قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده با آب است که به مدت ۵ دقیقه نیاز دارد تا خیس بخورد و بعد چای را میل کنید. علاوه بر آن افزودن پودر زنجبیل به غذاها نیز می تواند موثر باشد.

  • تخم آویشن:

در این درمان نیز باید یک قاشق چایخوری از ترکیب زنجبیل و تخم آویشن آسیاب شده را به همراه کمی فلفل سیاه و آب گرم به میزان یک فنجان مخلوط نمایید و دو مرتبه در روز میل نمایید. یا اینکه یک دوم چایخوری تخم آویشن را چند مرتبه در طول روز بجوید.

درمان فوری رودل

جهت درمان نفخ شکم ناشی از رودل می توان از خواص داروهای گیاهی مثل خواص عرق نعناع، خواص گشنیز، خواص زیره و  خواص بادرنجبویه استفاده نمود. اگر علایم رودل شدید یا مکرر باشد یا پس از گذشت چند ساعت از بین نرفت باید برای درمان رودل به پزشک مراجعه کرد زیرا بسیاری از بیماری‌های گوارشی و غیر گوارشی وجود خود را با نشانه های دل درد مکرر و مزمن آشکار می کنند.

علت و علایم رودل را بشناسید

راه های پیشگیری از ابتلا به رودل:

از خوردن غذاهای چرب و فست فود و انواع و اقسام تنقلات، مخصوصا از خوردن تخمه و میوه به همراه هم و با پوست اجتناب نمایید تا دچار رودل نشوید. خوب است بدانید که مصرف تخمه با پوست به علت وجود جوهر لیمو روی آن معده را تحریک می کند و یا خوردن بیش از اندازه خیار با پوست هم سبب ایجاد رودل می گردد.

راه های پیشگیری از ابتلا به رودل

برای درمان رودل از موارد دارویی و درمانی گیاهی و خانگی ذکر شده در این مقاله استفاده نمایید و برای خالی شدن معده به آن زمان بدهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *