دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

درمان جوش روی گونه با روش های طبیعی

  • مهلا بستگان
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

جوش ها عارضه های پوستی می باشند که در انواع مختلف، خود را بر روی پوست به خاطر عوامل مختلف بروز می دهند. این جوش ها یا آکنه ها بسیار عذاب آور هستند و تاثیر منفی بر روی زیبایی می گذارد و باید برای رفع آنها به دنبال درمان جوش روی گونه و الباقی صورت باشید.

جوش ها را به طور مختصر به چند دسته سر سفید و سر سیاه، زیر پوستی و چرکی و … تقسیم می کنند که به علت التهاب پوستی رخ می دهند و ما در ادامه این مطلب از درمان جوش روی گونه می گوییم .

آشنایی با راه های درمان جوش روی گونه:

برای خلاصی و رهایی از شر جوش های مزاحم روی پوستتان با ما به شکل زیر رفع جوش روی گونه و پوست را امتحان کنید و از نتیجه رضایت بخش آن لذت ببرید:

  • برای رفع جوش روی گونه در اولین مرحله ای که احساس کردید قرار است بروز کند یک تکه یخ را درون یک پارچه بگذارید و بر روی همان نقطه قرار دهید و بعد از چند لحظه آن را بردارید و مجدد این عمل را تگرار کنید تا در عرض یک تا دوز جوش روی صورت شما از بین برود. از این راه درمانی به تعداد دلخواه در روز می توانید استفاده کنید.
  • در درمان جوش صورت با عسل هم می توانید با استفاده از یک پنبه عسل را بر روی پوست خود بمالید و بعد از گذشت نیم ساعت آن را با آب ولرم شستشو دهید و هم می توانید عسل و دارچین را با هم مخلوط کنید و یک شب تا صبح بر روی پوست صورت خود قرار دهید.

درمان های موثر جوش روی گونه

  • قبل از اینکه به رختخواب بروید با استفاده از یک تکه پنبه روی جوش های خود را آبلیمو بزنید و اگر پوستتان حساس نیست آبلیمو را با دارچین مخلوط کنید و بر روی جوش ها بمالید و یک شب تا صبح برای شستشو به آن زمان بدهید.
  • قبل از اینکه جوش روی پوست شما مستقر شود، خمیر دندان را روی پوست بمالید و یک شب تا صبح آن را روی پوست خود بگذارید و در روز نیز این روش را دوباره انجام دهید و لازم است بدانید که برای اینکه خمیر دندان اثر گذار باشد باید نیم ساعت روی پوست بماند و این ماده چون ایجاد حساسیت می کند، بهتر است با حتیاط مصرف شود.

درمان جوش روی گونه ها

  • برای رفع جوش روی گونه از بخور به مدت نیم ساعت استفاده کنید و بعد به پوست خود مرطوب کننده بزنید.
  • یک پنبه را به روغن درخت چای آغشته کنید و به مدت پانزده الی بیست دقیقه آن را روی جوش خود قرار دهید و بعد آن را بشویید. و علاوه بر این می توانید این روغن را می توانید با ژل آلوئه ورا مخلوط کنید و به مدت بیست دقیقه آن را روی صورت خود بگذارید و بعد پوست صورت خود را بشویید.

راه های درمان جوش روی گونه

  • یک حبه سیر را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید و آن را به مدت پنج دقیقه بر روی جوش خود بمالید و بعد آن را بشویید. این کار را چند بار در روز می توانید تکرار نمایید.
  • جوش شیرین را با آب و آبلیمو مخلوط کنید و روی جوش ها بگذارید و تا زمانی که خمیر خشک شود دست نگه دارید و بعد صورت خود را با آب گرم بشویید و برای نتیجه گیری بهتر استفاده از این ماسک جوش شیرین را دو بار در روز تکرار کنید.
  • در رفع جوش روی گونه می توانید یک خیار را خرد خرد کنید روی آن بریزید و بگذارید یک ساعت بماند و بعد محلول به دست آمده را برای شستشوی صورت استفاده کنید.

روش های درمان جوش روی گونه

  • یک پیمانه سرکه را با سه پیمانه آب ترکیب نمایید و به وسیله یک پنبه آن را بر روی نقاطی که جوش زده است بمالید و بعد از ده دقیقه صورت خود را بشویید و اگر به سرکه حساسیت ندارید می توانید یک شب تا صبح این ماده را بر روی پوست خود نگه دارید. این کار را چند بار در روز برای نتیجه گیری بهتر تکرار نمایید.
  • ماست را با کمی آبلیمو ترکیب نماید و بر روی پوست خود بمالید و بعد از یک ربع ساعت صورت خود را شستشو دهید.
  • ژل آلوئه ورا یک درمان مناسب برای جوش های روی پوست می باشد که می توانید از آن استفاده کنید و بعد از پانزده دقیقه صورت خود را آبکشی نمایید.
  • پوست صورت خود را با روغن زیتون قبل از خواب ماساژ دهید و سپس یک حوله را درون آب داغ قرار دهید و بر روی پوست خود بگذارید تا جایی که احساس کنید بخار به پوستتان می رسد و بعد از دو دقیقه صورت خود را بشویید.

    جوش روی گونه را به این شیوه ها درمان کنید

رفع جوش های روی گونه با دیگر روش های طبیعی

با کمک روش های طبیعی و خانگی دیگر می توانید جوش های روی گونه ها را برطرف کنید، در ادامه چند روش دیگر جهت رفع جوش در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

  •  آرون گروپس

خیار :

خیار دارای ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E و پتاسیم است همچنین اثر خنک کنندگی دارد و برای رفع جوش روی گونه بسیار مناسب است فقط کافی است، خیار را رنده کرده و بر روی پوست تان قرار دهید و اجازه دهید به مدت پانزده دقیقه بماند و یا می توانید تکه های خیار را داخل آب خیس کرده و سپس از آب حاصل برای شستن پوست تان استفاده کنید.

روش های درمان جوش روی گونه

سفیده تخم مرغ :

سفیده تخم مرغ برای رفع جوش های روی گونه بسیار مفید و موثر است می توانید سفیده تخم مرغ را بر روی جوش ها اعمال کرده و بعد از خشک شدن آن را بشویید.

جو دوسر :

از دیگر راهکار های مفید و مناسب برای رفع جوش های روی گونه ها استفاده از ماسک جو دوسر است می توانید، جو دوسر را با عسل و آب لیمو مخلوط کرده سپس خمیر به دست آمده را بر روی پوست تان بمالید، فقط دقت داشته باشید که وارد چشم تان نشود و بعد از زمان ده دقیقه با آب گرم پوست تان را بشویید.

درمان جوش با روش های طبیعی

ماسک آرد نخود چی :

می توانید از ماسک آرد نخود چی برای رهایی از شر جوش های رو گونه کمک بگیرید، دو قاشق غذا خوری آرد نخود، زردچوبه و سه قاشق غذا خوری شیر را با هم ترکیب کرده سپس خمیر حاصل را بر روی صورت اعمال کنید و بعد از زمان بیست دقیقه آن را بشویید.

نکته: استفاده از این ماسک برای پوست های سبزه تر مناسب است.

آلوئه ورا :

استفاده از آلوئه ورا علاوه بر کاهش التهاب سبب رفع جوش های روی گونه نیز می شود می توانید، ژله آلوئه ورا بر روی جوش ها بمالید و اجازه دهید به مدت پانزده دقیقه بماند و در نهایت با آب گرم پوست تان را بشویید.

درمان خانگی جوش صورت

جوش روی گونه را با روش های ذکر شده در متن از بین ببرید و پوست خود را عاری از هر گونه جوش و آکنه عاری کنید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دیگر روش های درمان جوش می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *