دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

درمان سریع افسردگی چگونه ممکن است؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

شاید بتوان گفت بیماری افسردگی در بسیاری از افراد وجود دارد اما میزان شدت این بیماری است که در افراد متفاوت می باشد و بر این اساس راه های درمانی متفاوتی دارد اما دراین مطلب راه های درمان سریع افسردگی را بیان خواهیم کرد.

افسردگی علت های متعددی را در بر می گیرد و بسیاری از محققان بر این باورند که شیوه زندگی صحیح بسیار در کنترل این بیماری مهم و تاثیرگذار است، افرادی که برای فعالیت های روزانه و شخصی خود برنامه ریزی دارند کمتر دچار این آسیب می شوند. اما افسردگی راه های درمانی مختلفی دارند که در اینجا درباره بهبود سریع افسردگی بحث خواهد شد.

درمان سریع افسردگی

سروتین موجود در مغز انسان دارای مقداری امگا۳ می باشد فعالیت این بخش از مغز درک پیام های گیرنده می باشد و زمانی که میزان امگا۳ در این بخش از مغز به حداقل برسد مغز دچار آسیب می گردد و افسردگی در فرد به وجود می آید که این نوع افسردگی نیز اغلب بر اساس زمانه بروز نام گذاری می شود، از جمله این افسردگی ها می توان به افسردگی بعد از ازدواج، افسردگی بارداری، افسردگی فصلی و… اشاره نمود.

در مغز بخش های مختلف عصبی وجود دارد که به طور زیستی اختلال در هریک از این بخش ها می تواند مشکلاتی در روان فرد به وجود بیاورد. دوپامین یکی دیگر از بخش های عصبی مغز است که روحیه فرد دخیل است.

راه هایی برای درمان سریع افسردگی :

افرادی که در زندگی رژیم غذایی مناسب دارند، کمتر درگیر آشفتگی ذهنی هستند، در محیط های آزاد ورزش می کنند، برنامه ی خواب منظم و کافی دارند و در محیط های اجتماعی افرادی فعال تر هستند دچار افسردگی نمی شوند حتی تحقیقات نشان می دهد کسانی که دچار افسردگی هستند با رعایت این موارد و داشتن برنامه ای سالم و تنظیم شده برای زندگی می توانند بر این بیماری غلبه کنند جالب توجه است که تأثیرات این برنامه ها و رعایت این اصول بیشتر از مصرف داروهای افسردگی در بهبود سریع افسردگی است.

روش های سریع درمان افسردگی

ورزش کنید:

وزش کنید تا مغز شما دچار تغییر شود. ورزش کردن موجب ورزیده تر شدن و فعال شدن بخش های مختلف عصبی در مغز شما می شود. ورزش را برای خود لذت بخش تر کنید این کار بسیار مفید است و می تواند بسیار به درمان سریع افسردگی شما کمک کند. انجام ورزش های هدفمند و حتی شرکت در مسابقات به شما انگیزه و اراده ی بیشتری برای غلبه بر این بیماری می دهد.

  •  آرون گروپس

در تصمیمات قاطع و جسور عمل کنید:

مرد عمل باشید و مردد بودن را از خود دور کنید. بسیاری از افراد ساعت ها و گاهی روزها درباره مسئله ای فکر می کنند بدون اینکه کاری مؤثر برای حل این مسئله انجام دهند این کار فکر آن ها را مریض می کند و دچار خستگی روحی و افسردگی خواهند شد، پس کمتر به مسائل فکر کنید و در زمان درست و به موقع به حل مشکلاتتان بپردازید. برای این کار زمانی که افکار آشفته به سراغ شما می آیند سعی کنید خودتان را با انجام کاری مشغول کنید و به هر روشی این افکار را از خود دور نگه دارید. اگر سعی کنید به جای فکر کردن های بیهوده عمل کنید به روند درمان سریع افسردگی خود کمک خواهید کرد.

راه های مقابله با افسردگی

محیط های پر نور را فراموش نکنید:

بیشتر اوقات خود را در محیط های نورانی بگذرانید و فضایی را فراهم کنید که در آن نور کافی وجود داشته باشد. نور در سلامت روح و جسم انسان بسیار تأثیرگذار است، زمانی که نور به مغز انسان می رسد هورمون هایی در مغز ترشح می شوند که موجب حس خوشایندی در انسان می شود و در نبود نبود فعالیت قسمت هایی از مغز منحل می گردد. نور اضطراب و نگرانی را از افراد دور نگه می دارد و باعث کاهش افسردگی می شود.

روابط اجتماعی خود را بالا ببرید:

 برای درمان افسردگی و کاهش آن بهتر است انزوا طلب نباشید و در گروه های اجتماعی و دوستانه فعالیت داشته باشید. به خانواده خود اهمیت بدهید. تحقیقات نشان داده افرادی که بیشتر وقت خود را تنهایی سپری می کنند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری افسردگی هستند. افرادی که ارتباطات اجتماعی قوی دارند کمتر دچار افسردگی می شوند به این خاطر که احساس مفید بودن و ارزشمندی به آن ها دست می دهد.

راه حل مناسب درمان افسردگی

خواب کافی داشته باشید:

به هم ریختن برنامه ی خواب شما باعث اختلالات در سیستم عصبی و دفاعی بدن می شود اختلالی چون عدم تمرکز اعصاب، واکنش پذیری سریع در برابر محرک ها و همچنین افسردگی از جمله ی عوارض نداشتن خواب کافی می باشد. اگر دچار اختلالات خواب هستید می توانید با رعایت رژیم های غذایی مناسب و یا عادت هایی مثل خواندن کتاب و خوردن دمنوش های آرامش بخش قبل از خواب این مشکل را برطرف کنید.

درمان افسردگی بدون دارو

درمان افسردگی ها بر اساس دامنه ی شدت و ضعف آن متفاوت می باشد راهکارهایی که برای درمان سریع افسردگی در این مقاله بیان شد برای افسردگی های خفیف قابل اجرا و درمان است برای درمان افسردگی های شدید استفاده از این راهکارها مدت زمان طولانی تری را نیاز دارد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *