دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

دوازده ماسک ماست برتر و تاثیر آن بر زیبایی و سلامت پوست

  • یلدا محمدی
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
  • دیدگاه‌ها برای دوازده ماسک ماست برتر و تاثیر آن بر زیبایی و سلامت پوست بسته هستند

استفاده ار ماسک ماست کمک میکند مشکلات پوست صورت برطرف شده و با تاثیر گذاری فوق العاده ایی که دارد صاحب پوست شفاف و درخشان بدون هیچگونه مشکلی شوید. در ادامه روش استفاده از این ماسک های عالی را مشاهده فرمایید.

ماسک های ماست تاثیر بسیار مثبتی بر روی پوست دارند و به سلول های آن جان می بخشند و به لطافت، شادابی و روشن شدن پوست صورت کمک می کنند. با استفاده از ماست می توان ماسکهای زیبایی متعددی تهیه نمود که هر یک کاربرد و خاصیت جداگانه ایی دارند. در این مطلب قصد داریم شما را با روش تهیه ماسکهای عالی و تاثیرگذار بر روی پوست صورت و همچنین خاصیت های اعجاب انگیز این ماسکها آشنا نماییم. تا پایان همراه ما باشید.

انواع مختلف ماسک ماست با تاثیرگذاری عالی :

ماسکهای زیبایی طرفدارهای زیادی خصوصا بین خانم ها دارند که اغلب مشمول صرف هزینه های بالاست. در این مطلب قصد داریم به معرفی ماسکهای ماست، که خاصیت های فوق العاده ایی دارند بپردازیم. انواع ماسک زیبایی را به راحتی می توانید در منزل تهیه نمایید و مورد استفاده قرار دهید و شاهد نتایج عالی آنها در سلامت پوست باشید.

ماسکی از ماست و آبلیمو :

با ترکیب آبلبمو و ماست تهیه می شود و خاصیت لکه بری دارد، خصوصا در رابطه با لکه هایی که در اثر افزایش سن به وجود آمده اند تاثیری حیرت آور و شگفت انگیز دارد.

ماسک صورت با ماست

ماسکی از ماست و خیار :

ماست و خیار را داخل مخلوط کن ریخته و میکس می کنیم تا به صورت مایع غلیظی در آید. سپس آن را روی پوست صورت بمالید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید. این ترکیب به دلیل رطوبت رسانی فراوان نقش مهمی در شادابی پوست صورت دارد.

ماسک صورت ماست و خیار

ماسکی از بابونه و ماست :

برای درمان جوش و آکنه صورت می توانید از ترکیب مقداری ماست با اسانس گل بابونه استفاده نمایید. این ماسک برای لک صورت نیز اهمیت زیادی دارد و تاثیر قابل توجهی در درمان بیمارهای پوستی از جمله جوش و آکنه دارد.

  •  آرون گروپس

ماسک صورت با ماست

ماسکی از روغن زیتون با ماست :

مقداری ماست و روغن زیتون را مخلوط نموده و بر روی پوست صورت قرار دهید. این ماسک، در کاهش چین و چروک های صورت معجزه می کند و با از بین بردن علائم پیری به شادابی و جوانی پوست کمک می کند.

ماسک ماست

ماسک عسل، موز و ماست :

یک موز رسیده را با مقداری عسل و ماستی مخلوط نمایید و ترکیب به دست آمده را به مدت سی دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد آن را با آب سرد بشویید. این ماسک، خاصیت لایه برداری دارد و سلول های مرده را از پوست جدا می کند.

ماسک عسل موز و ماست

ماسک ماست، زردچوبه و عسل :

از ترکیب این سه ماده با هم ماسک مفیدی تهیه می شود که خاصیت آبرسانی به پوست را دارد و به رفع خشکی پوست و همچنین روشن شدن آن کمک زیادی می کند.

ماست صورت قوی با ماست

ماسکی مخمر از آبجو و ماست :

این ماسک مخصوص کسانی است که پوست چرب دارند، این ماسک فوق العاده علاوه بر اینکه از بروز لک و جوش بر روی پوست جلوگیری می کند، نقش مهمی در کاهش عوارض ناشی از بالا رفتن سن دارد.

ماسک ماست و روغن زیتون

ماسکی از ماست و عسل :

به منظور درمان آفتاب سوختگی می توانید از این ماسک کمک بگیرید فقط کافی است سه قاشق غذا خوری ماست، یک قاشق مرباخوری عسل و کمتر از یک قاشق غذا خوری برگ جو دوسر را با هم ترکیب نمایید سپس ترکیب به دست آمده را بر روی صورت تان اعمال کنید و بعد از زمان پانزده دقیقه با آب صورت تان را بشویید.

ماسکی از عسل و ماست

نکته : اگر دارای پوست خشک هستید به این ماسک کمی روغن زیتون نیز بیفزایید.

ماسک ماست، چغندر و زرده تخم مرغ :

اگر دارای پوست معمولی هستید به منظور لطافت و روشن شدن پوست می توانید یک قاشق مرباخوری ماست را با یک قاشق چغندر رنده و یک عدد زرده تخم مرغ ترکیب نمایید سپس ترکیب به دست آمده را بر روی پوست تان بزنید و بعد از زمان بیست دقیقه با آب ولرم بشویید.

ماسکی از ماست و جعفری :

به منظور رفع کک و مک صورت استفاده از این ماسک بسیار موثر می باشد، مقداری ماست تازه را با جعفری یا شوید تازه داخل غذا ساز ریخته تا ماست و جعفری به خوبی با هم مخلوط شوند سپس بر روی پوست تان بزنید و بعد از زمان ده دقیقه با آب ولرم پوست تان را بشویید.

فواید ماسک ماست برای صورت

کاهش چین و چروک با ماست :

ماست به دلیل داشتن اسید لاکتیک به منظور صاف کردن سطح پوست و کاهش چین و چروک گزینه بسیار مناسبی است و همچنین ماست به بستن منافذ بزرگ پوست کمک کرده و ظاهری جوان تر به پوست می دهد.

رفع جوش و آکنه با ماست :

جوش و آکنه از مشکلات پوستی بسیار شایع در بین جوانان می باشند که با کمک ماست می توانید این مشکل را برطرف کنید زیرا ماست دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتری است و برای درمان جوش گزینه بسیار مناسبی است، به صورت مناسب و بدون ترکیب شدن با ماده دیگری آن را بر روی صورت تان بمالید و بعد از نیم ساعت با آب بشویید.

رفع جوش و آکنه با ماست

نکته : در زمان استفاده از این ماسک، از ماست بدون چربی، تازه و ترجیحا خانگی کمک بگیرید.

با توجه به نوع پوست یکی از ماسکهای مناسب را انتخاب و مورد استفاده قرار دهید و از تاثیرات فوق العاده آن بر روی پوست لذت ببرید. پیشنهاد می کنیم با مراجعه به بخش ماسک صورت از روش تهیه و خاصیت های دیگر ماسک های گیاهی و خانگی دیدن فرمایید. موفق باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
دیدگاه‌ها برای دوازده ماسک ماست برتر و تاثیر آن بر زیبایی و سلامت پوست بسته هستند دیدگاه برای این نوشته