دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رازهای موفقیت در زندگی زناشویی که زوج ها باید بدانند

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۷
  • ۰

در دوام و پایداری روابط زناشویی عوامل متعددی دخیل می باشند. یکی از رازهای موفقیت در زندگی زناشویی عشق و محبتی است که با کارهای کوچک اما با اهمیت می توان آن را ابراز کرد.

روابط زناشویی پر از توقعات و انتظارات متقابل می باشد همسرانی که از نیازها و انتظارات همسر خود آگاهی دارند به راحتی می توانند این توقعات را برطرف کنند به خاطر داشته باشید رفتارهای درست و یا نادرست شما بسیار در موفق بودن شما در زندگی زناشویی مؤثر خواهد بود. در ادامه رازهای موفق بودندر زندگی زناشویی را مطالعه خواهید کرد.

موفقیت در زندگی زناشویی

رازهای موفقیت در زندگی زناشویی:

بسیاری از زوج ها تصور می کنند که بعد از مدتی عشق همسرشان نسبت به آن ها کم رنگ شده است اما باید بدانید عشق هیچ گاه از بین نمی رود مگر با انجام رفتارهای نادرستی که این رابطه را تهدید کند.

۱- جملات محبت آمیز به همسرتان بگویید:

خیلی از افراد فکر می کنند باید دوست داشتن خود را در عمل نشان دهند با وجود اینکه این رفتار بسیار درست است اما گاهی تأثیر کلمات بیشتر از عمل کردن می باشد و گفتن یک کلمه محبت آمیز به همسرتان این باور را به او می دهد که هنوز او را دوست دارید و احساس امنیت را در او ایجاد می کند.

راز موفقیت در زندگی مشترک

۲-رفتارهای محبت آمیز به همسرتان نشان دهید:

عشق و محبت خود را در رفتار نیز به همسرتان نشان دهید. زمانی که با هم راه می روید دستهایش را بگیرید، دستتان را روی شانه او قرار دهید. با انجام این رفتارها شما موجب ایجاد حس صمیمیت در همسرتان خواهید شد.

۳-همسرتان ر ا باور کنید و قدر دان او باشید:

یکی از رازهای موفقیت در زندگی زناشویی، ایمان و باوری است که شما نسبت به همسرتان دارید. زمانی که با وجود مشکلات در کنار همسرتان می مانید و به او امیدواری می دهید که او می تواند از پس مشکلات برآید او انگیزه ای بیشتر برای ادامه راه پیدا می کند و با تلاش کردن سعی می کند موجب تصلی خاطر شما باشد.

  •  آرون گروپس

زندگی مشترک و دوام آن

۴-شکر گزار باشید:

برای رسیدن به موفقیت در زندگی زناشویی باید آنچه را که دارید ببینید و بدانید که همسرتان برای فراهم کردن یک زندگی بهتر تمام تلاشش را می کند. با شکرگزاری شما احساس رضایت بیشتری نسبت به زندگی خواهید داشت.

۵-دوست و همراه یکدیگر باشید:

با هسرتان رابطه ای دوستانه داشته باشید و در عمل طوری با او رفتار کنید که دوست دارید او نیز اینگونه با شما ر فتار کند و از او توقعاتی که بیش از حد توان اوست نداشته باشید. سعی کنید در انجام کارها به یکدیگر کمک کنید و برای داشتن رابطه ای بهتر ساعاتی را برای با هم بودن برنامه ریزی کنید.

چگونه با همسرتان رفتار کنید؟

۶-برای همسرتان هدیه بخرید:

با انجام کارهای کوچک می توانید به همسرتان نشان دهید که چقدر او را دوست دارید. با خرید یک گل، لباس و هر چیزی که می تواند او را خوشحال کند رابطه ی خود ر ا صمیمی تر خواهید کرد.

۷-در زمان نیاز در کنار همسرتان باشید:

زمانی که برای همسرتان مشکلی پیش می آید مثل از دست دادن یک عزیز یا بیماری باید در کنار همسرتان باشید بودن شما درکنار همسرتان و آرامش دادن می تواند در حل مشکل به او کمک بیشتری بکند.

۸-برای یکدیگر بیشتر وقت بگذارید:

برای موفقیت در زندگی زناشویی؛ با وجود کار فراوان و مشغله های فکری روزهایی را برای تنها بودن با یکدیگر قرار دهید با این کار شما در مسیر زندگی همراه تر خواهید بود و بیشتر به یکدیگر توجه خواهید کرد.

خوشبختی در زندگی مشترک

۹-نکات مثبت همسرتان را ببینید:

همیشه آن جنبه از نکات مثبت و توانایی های همسرتان را در خاطر داشته باشید و برای داشتن یک رابطه ی عاشقانه او ر ا به خاطر توانایی هایش تحسین کنید و همیشه برای رسیدن به موفقیت همراه او باشید.

۱۰-با همسرتان درد و دل کنید:

برای موفقیت در زندگی زناشویی آنچه را که موجب آزار شما می شود به همسرتان بگویید. از نگرانی هایتان، ترس هایتان و آرزو هایی که دارید برای او بگویید و به نظرات همسرتان توجه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *