دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی انواع ماسک انار برای پوست و زیبایی شما

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۰ دی ۱۳۹۶
  • ۰

انار آنتی اکسیدانی قوی می باشد و خاصیت کلاژن سازی دارد که به همین دلیل موجب جوان سازی پوست می گردد. از ماسک انار برای برطرف کردن چین و چروک های صورت، درمان جوش های صورت، روشن سازی پوست و…استفاده می شود.

ماسکی از انار برای افراد با پوست چرب بسیار مناسب می باشد زیرا به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد چربی اضافی پوست را از بین می برد و به درمان جوش های صورت و سفیدتر شدن پوست کمک می کند. استفاده از ماسکهای انار موجب سلامت پوست و مو می شوند. انواع مختلف ماسکهای خانگی وجود دارند که با ترکیب انار تهیه می شوند و با استفاده از این ماسکها می توانید پوستی زیبا و بدون نقص داشته باشید.

فواید انار برای پوست

ماسک انار مناسب برای جوش صورت:

انار ماسکی است که به صورتی موضعی روی پوست استفاده می شود.

روش تهیه ماسکی از انار: مقداری پوست انار، گل ارمنی، مازو و مندل را بکوبید با کمی گلاب و سرکه مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید. استفاده از این ماسک برای درمان جوش ها و آکنه مؤثر است.

ماسکی از عسل و انار:

یک انار را دانه کنید و در مخلوط کن بریزید مقداری عسل به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا کاملأ مخلوط شوند. قبل از استفاده از آن صورت خود را با آب بشویید تا مرطوب شود و آن را روی تمامی نقاط پوست بمالید بعد از ۳۰ دقیقه پوست خود را بشویید.

ماسک انار و عسل

  •  آرون گروپس

استفاده از این ماسک باعث روشن شدن پوست و صاف شدن آن می شود.

پوستی شاداب و جوان با انار

ماسکی از چای سبز و انار:

برای تهیه ماسکی از انار و چای سبز، ۴ قاشق از آب انار با مقداری آبلیمو و ۳ قاشق چای سبز با یکدیگر مخلوط کنید به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. این ماسک، برای از بین بردن جوش های سرسیاه مؤثر می باشد.

ماسک آبلیمو و انار

ماسکی از سفیده تخم مرغ و انار

برای استفاده از این ماسک، پوسته های انار را ریز کیند و با یک سفیده تخم مرغ و یک قاشق آب انار به خوبی مخلوط کنید. مخلوط آماده را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست قرار دهید سپس آن را با آب سرد بشویید. استفاده از این مخلوط موجب جوانسازی پوست شما می گردد. این نوع ماسک، برای پوست های چرب نیز مناسب و قابل استفاده می باشد.

ماسکی از ماست و انار

برای تهیه ماسکی از انار و ماست، یک انار را از وسط نصف کنید و در آب سرد قرار دهید بعد آن را دانه کنید دانه های انار با ۶ قاشق ماست در مخلوط کن ریخته و اجازه دهید تا خوب مخلوط شوند این مخلوط را روی پوست و گردن خود بمالید به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید برای تأثیر بهتر ماسک، استراحت کنید و به دور از اضطراب باشید. سپس آن را با آب ولرم بشویید. برای تأثیر بیشتر این ماسک، هفته ای دو یا سه بار استفاده نمایید.

ماسک ماست و انار

ماسکی از میوه انار مناسب لایه برداری پوست:

آلودگی های بسیاری روی سطح پوست قرار دارد که مانع رسیدن هوا و رطوبت کافی به پوست می شود و استفاده از ماسک لایه بردار و شوینده موجب پاکسازی پوست می شود برای تهیه ماسکی لایه بردار با انار می توانید هسته های انار را خشک کرده و آسیاب کنید و یک قاشق از این مواد را با یک قاشق نمک و ژل شستشو مخلوط کنید ور ی پوست قرار دهید و با دست آن را روی سطح پوست بمالید و ماشاژ دهید بعد از مدت ۲ دقیقه صورت خود را بشویید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *