دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه لیدی فینگر خانگی با بهترین روش پخت

  • ندا خوشرو
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

در این آموزش با طرز تهیه لیدی فینگر بیسکویت خوشمزه و پرطرفدار در منزل آشنا خواهید شد که امیدواریم از پخت این بیسکویت خوش طعم نهایت لذت را ببرید.

لیدی فینگر از انواع بیسکویت های شیرین و سبک است که در دستور تهیه اغلب دسرهای معروف مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید این نوع بیسکویت را به راحتی در منزل تهیه کنید. در طرز تهیه لیدی فینگر از پودر قند و تخم مرغ و بیکینگ پودر و آرد و شکر و عصاره وانیل استفاده می شود. 

بیسکویت کره ای و بیسکویت لیدی فینگر از انواع بیسکویت های خوش طعم هستند و اگر شما به پخت بیسکویت خانگی در منزل علاقه مند هستید بهتر است این نوع بیسکویت ها را هم بپزید و از طعم بی نظیر آن ها نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه لیدی فینگر

مواد لازم برای ۶ نفر

  • بیکینگ پودر : ۱/۲ قاشق غذاخوری
  • پودر قند : به مقدار لازم
  • آرد : ۶۵ گرم
  • تخم مرغ درشت : سه عدد
  • شکر : ۶ قاشق غذاخوری
  • عصاره وانیل : ۱/۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه لیدی فینگر در منزل

برای تهیه بیسکویت لیدی فینگر ابتدا تخم مرغ ها را به مدت ۳۰ دقیقه بیرون از یخچال قرار دهید تا به دمای محیط برسند سپس فر را روی دمای ۲۰۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا به خوبی گرم شود.
زرده و سفیده تخم مرغ ها را از یکدیگر جدا کنید.

زرده تخم مرغ

جدا کردن سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ را با کمک همزن برقی به خوبی هم بزنید تا به شکل خامه ای در آید سپس ۲ قاشق شکر به سفیده تخم مرغ بیفزایید و مخلوط سفیده و شکر را همچنان هم بزنید.

  •  آرون گروپس

هم زدن سفیده تخم مرغ

در مرحله بعدی دستور تهیه لیدی فینگر وانیل و باقی مانده شکر را به زرده تخم مرغ ها اضافه کنید و با کمک چنگال مخلوط زرده را هم بزنید .

هم زدن زرده با چنگال

زرده ها را به صورت آرام آرام به سفیده تخم مرغ زده شده اضافه کنید و با کمک لیسک و به صورت دورانی مخلوط سفیده و زرده تخم مرغ را هم بزنید.

اضافه کردن زرده به سفیده تخم مرغ

در این مرحله از  روش تهیه لیدی فینگر آرد و بیکینگ پودر را با یکدیگر مخلوط کنید سپس آن ها را ۲ بار الک کنید.

الک کردن آرد و بیکینگ پودر

مخلوط آرد الک شده را به صورت آرام آرام به مایع بیسکویت اضافه کنید و با کمک لیسک مخلوط مایه بیسکویت و آرد را به صورت دورانی هم بزنید. گوشه نایلون ضخیمی را به حال اریب ۱.۵ سانت برش دهید سپس اطراف و کف سینی فر را به خوبی چرب کنید و روی سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و مواد بیسکویت را درون قیفی که درست کرده اید بریزید سپس مواد را به صورت دراز دراز و به طول ۸ سانت و به فاصله ۳ سانت از یکدیگر روی سینی فر بریزید و روی بیسکویت ها مقداری پودر قند بپاشید چند لحظه صبر کنید و دوباره روی بیسکویت ها پودر قند بپاشید.

طرز تهیه لیدی فینگر
در مرحله آخر دستور تهیه بیسکویت لیدی فینگر سینی فر را به مدت ۸ دقیقه درون فر که از قبل گرم کرده اید قرار دهید تا بیسکویت ها پخته و آماده شوند.

طرز تهیه بیسکویت لیدی فینگر

نکاتی برای تهیه بیسکویت لیدی فینگر

۱. بیسکویت لیدی فینگر پایه اصلی در طرز تهیه دسر تیرامیسو است.
۲. می توانید بین این بیسکویت ها را مقداری خامه بزنید و آن ها را به صورت شیرین تر بپزید.
۳. در طرز تهیه دسر شارلوت و ترایفل نیز از بیسکویت لیدی فینگر استفاده می شود.

دستور پخت لیدی فینگر

آموزش تهیه بیسکویت لیدی فینگر با عسل

بیسکویت انگشتی یا لیدی فینگر کاربرد زیادی در انواع دسر ها به ویژه دسر تیرامیسو دارد، در ادامه مطلب دستور تهیه آن را به شما عزیزان خواهیم داد که بسیار ساده و راحت است و در مدت زمان کمی می توانید بیسکویت لیدی فینگر را تهیه و در کنار اعضای خانواده تان نوش جان کنید.

مواد لازم :

  • آرد : یک لیوان
  • نشاسته : سه قاشق غذا خوری
  • عسل : یک قاشق غذا خوری
  • شکر : یک لیوان
  • تخم مرغ : چهار عدد
  • وانیل : چند قطره
  • بکینگ پودر : یک دوم قاشق چای خوری
  • پودر قند : برای تزیین

آموزش تهیه لیدی فینگر

نحوه تهیه :

در روش تهیه این بیسکویت ابتدا فر را بر روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده سپس زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کرده و هر کدام را داخل ظرف بریزید.

حالا با کمک همزن سفیده های تخم مرغ را هم زده تا خامه ای شود سپس زرده را همراه با عسل، وانیل و شکر هم بزنید تا مخلوط کاملا یکدست شود.

در مرحله بعدی سفید و زرده را با هم ترکیب کنید سپس نشاسته، آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب نمایید و آن را الک کرده و به مخلوط زرده و سفیده تخم مرغ بیفزایید.

حالا داخل سینی فر کاغذ روغنی گذاشته و مایه بیسکویت به دست آمده را داخل قیف گذاشته سپس بر روی کاغذ مایه بیسکویت به اندازه یک بند انگشت بریزید.

در مرحله پایانی سینی را داخل فر که از قبل گرم شده است قرار دهید و اجازه دهید به مدت ده دقیقه بماند تا بیسکویت ها پخته شود و بعد از اینکه بیسکوئیت ها خنک شدند از کاغذ جدا کرده و با استفاده از پودر قند آن را تزیین کنید، نوش جان.

نحوه تهیه لیدی فینگر

در این مطلب با دستور تهیه لیدی فینگر در منزل آشنا شدید که امیدواریم از پخت این بیسکویت نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع بیسکویت می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *