دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

علل ایجاد و روش های درمان سوزش چشم

  • مهلا بستگان
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۶
  • ۰

بیشترین علت سوزش چشم مربوط به مسائل زیست محیطی و عفونت های چشمی می باشد که عده ای را بسیار درگیر کرده است و مدام از سوزش چشم و ریزش اشک از چشم گله مندند.

بیماری، عفونت، عوامل زیست محیطی و خراش و جراحت در چشم می تواند از دلایل سوزش چشم در اشخاص باشد که برای درمان آن راه هایی وجود دارد تا از شر اشک ریزی و سوزش خلاصی یابند. در ادامه این مقاله با ما در رابطه با علل و درمان سوزش چشم همراه شوید.

علل سوزش چشم چه می تواند باشد؟

علاوه بر نکته های ذکر شده ما در زیر به شرح یازده مورد از دلایل سوزش چشم می پردازیم:

  1. آلرژی
  2. سندروم بینایی کامپیوتر
  3. استفاده از لنز تماسی
  4. التهاب پلک
  5. خشکی چشم
  6. اشیاء خارجی و محرک چشم
  7. عفونی شدن مجاری اشک
  8. گل مژه
  9. چشم صورتی
  10. خستگی چشم
  11. چشمان اشکیهر آنچه لازم است از علت تا درمان سوزش چشم بدانید

کارگران ساختمانی، افرادی که شنا می کنند و کسانی که از لنز های تماسی مصرف می کنند  علت سوزش چشم آنها به عوامل زیست محیطی مربوط می شود. گاهی اوقات سوختن چشم ها و قرمز شدن آن می تواند به علت یک بیماری و یا وراثتی باشد که شما باید دلیل آن را بیابید و یا با یک چشم پزشک مشورت کنید. در بعضی مواقع قرار گرفتن در برابر دود سیگار و گرد و غبار نیز می تواند از علل سوزش و قرمزی چشم ها باشد. گاهی نیز استفاده از صابون و مواد شوینده و ضد عفونی کننده ها این اتفاق را منجر می شوند. عفونت ها، ویروس ها و باکتری ها و قارچ ها نی از دیگر موارد ناراحتی های چشمی هستند. سرما خوردگی، خاراندن و مالیدن چشم، قرار گرفتن در مدت طولانی در معرض بازتاب نور شدید خورشید هم از دلایل این عارضه چشمی هستند.

درمان سوزش چشمان

چه زمانی باید به یک چشم پزشک برای درمان سوزش چشم مراجعه کرد؟

هرگاه یک سوزش مزمن و مکرر را تجربه کردید که التیام نمی یابد، هرگاه دچار سوختگی چشم با مواد شیمیایی می شوید، زمانی که چشم شروع به تولید ترشحات می کند، وقتی که چشم شما قرمز می شود و لکه های خونی در آن دیده می شود، تغییر در بینایی، درد چشم های شدید و غیر قابل تحمل، وقتی در حال تجربه یک آلرژی سخت هستید، اگر چشم شما آب مروارید یا آب سیاه دارید، اگر سوزش چشم به همراه میگرن و سردرد همراه است و یا چشم شما دچار عفونت شده است و همچنین اگر مبتلا به دیابت هستید، حتما برای درمان سوزش چشم  به پزشک مراجعه نمایید.

از دلایل سوزش چشم چه می دانید؟

  •  آرون گروپس

راه های تشخیص و درمان را در این رابطه بشناسید:

اگر چشمان شما به طور دوره ای و یا مکرر و دائم دچار خشکی می شود می توانید از پماد و قطره به طور منظم برای درمان سوزش چشم  مصرف نمایید و در صورتی که از لنز استفاده می کنید حتما مطمئن شوید که این پماد و قطره با لنز شما سازگاری داشته باشد و روش صحیح استفاده از آن را از پزشک خود سوال کنید.

علت سوزش چشم چیست؟

یکی دیگر از راه های درمان سوزش چشم این است که، در حد امکان از مقابله با مواد سوزاننده چشم دوری کنید و در صورتی که قرار است در طولانی مدت در معرض نور آفتاب قرار بگیرید حتما از عینک آفتابی استفاده کنید و برای شنا و مصرف مواد شیمیایی و شوینده های ضد عفونی کننده از عینک های ایمنی مخصوص بهره بگیرید. در زمانی که صورت خود را می شویید توجه داشته باشید که صابون و دیگر مواد به داخل چشم نروند و همچنین از خاراندن و مالیدن چشم های خود اجتناب کنید.   راه های تشخیص و درمان سوزش چشم

قبل از اقدام به درمان سوزش چشم خود بهتر است به یک چشم پزشک مراجعه کنید تا با تشخیص به موقع و درست بتواند از علت عارضه چشمی شما اطلاع یابد و راه درمان مناسب را به شما ارایه نماید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *