دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

چیدمان سفره عقد در منزل با ایده ها و خلاقیت های زیبا

  • مهلا بستگان
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۶
  • ۰

از گذشته تا به امروز برای مراسم عقد یک سفره می چدند که هر کدام از وسایل سر این سفره مانند سفره هفت سین به یک علت و دلیل خاص گذاشته می شود و معانی مخصوص به خودش را دارد. ما در این مطلب از چیدمان سفره عقد در منزل برایتان نوشته ایم.

مراسم عقد چه در منزل، چه در محضر، چه در باغ و تالار انجام شود نیازمند یک سفره عقد می باشد که حتی اگر در کمال سادگی و یا در اوج تشریفاتی بودن پهن شود یک سری وسایل جایشان تغییر نمی کند. چون در چیدمان سفره عقد در خانه و یا در هر جای دیگر وسایلی که از گذشته گفته شده که شگون دارد را بر روی این سفره می چینند. ما در ادامه این مطلب از معانی وسایل سفره عقد و تزیینات آن برایتان نوشته و عکس به اشتراک گذاشته ایم. همراهمان باشید.

چیدمان سفره عقد در منزل:

تمام وسایل و اجزای چیدمان سفره عقد در منزل از گذشته تا تا به حال به علت حکمتی که وجود دارد قرار می گیرد و این یادگار شیرین از گذشتگان که امروزه دیگر کسی معانی آن را نمی داند و بیشتر بر حسب رسم به جا مانده انجامش می دهند بسیار دلیل دارد که دانستن آن نه تنها خالی از لطف نیست بلکه باعث می شود تا از این به بعد با دقت بیشتری به تزیین سفره عقد بپردازیم.

مدل های زیا و تازه از چیدمان سفره عقد

سفره عقد ایرانی

مدل های چیدمان سفره عقد در منزل با طرح های زیبا

سفره عقد خانگی و زیبا

  •  آرون گروپس

طرح های جذاب چیدمان سفره عقد در منزل

سفره عقد با گل طبیعی

پهن کردن سفره عقد قبل از شروع مراسم به نوعی یک تبریک به عروس و داماد به خاطر پیوند شان می باشد. قرآن را در صدر سفره به معنی مورد تایید بودن وصلت از طرف خداوند در جلوی آینه و بالای جانماز قرار می گیرد. گذاشتن آینه رو به روی عروس و داماد به این منظور است که با نگاه کردن در آن دلشان نسبت به هم صاف و زلال باشد. شمع های موجود در شمعدان های کنار آینه که در هنگام جاری شدن خطبه عقد روشن می کنند به علت آرزوی روشنایی و گرمی برای زوج جوان است.

دانستنی های اجزای سفره عقد

سفره عقد زیبا و شیک در منزل

چیدمان های نو و جدید از سفره عقد در خانه

سفره عقد زیبا و ساده

مدل های تازه و شیک در چیدمان سفره عقد

وجود مهر و جانماز بر سر سفره عقد نشانه پایبندی زوج به اصول دین اسلام است. نبات را به عنوان نمادی از آرزوی شیرینی پیوند عروس و داماد در چیدمان سفره عقد در منزل و یا هر جای دیگری قرار می دهند. وجود سکه بر سفره عقد نشانه افزایش روزی و وجود تخم مرغ یک نماد برای تدوام نسل و باروری عروس و داماد می باشد.

تزیین و چیدمان سفره عقد در منزل

عکس سفره عقد ساده

مدل های مختلف چیدمان سفره عقد عروس در منزل

تزیین سفره عقد خانگی و زیبا

تزیینات چیدمان سفره عقد عروس در منزل

سفره عقد سنتی در منزل

فندق و گردو و بادام را به نشانه توانمندی و برکت سفره عروس داماد در این جمع می گذارند. نان را به نشانه برکت و پنیر را به نشانه وسعت روزی از طرف خدا بر روی این سفره قرار می دهند. وجود سبزی نشانه سلامت و تندرستی برای زوج جوان می باشد. گل سرخ به معنی عشق و شیرینی نشانه شهد خوشبختی برای پیوند عروس و داماد است.

مدل های متفاوت از دیزاین سفره عقد در خانه

انواع مختلف چینش سفره عقد در منزل با طرح های نو و جدید

چیدمان سفره عقد در منزل در انواع متفاوت

وجود میوه های رنگارنگ نمادی از برخورداری عروس و داماد از موهبات الهی است. وجود عسل و قرار دادن آن در دهان هم نشانه این است که این زوج در آینده موجب دل آرامی و شیرین کامی هم باشند. حلقه نشانه تعهد و دود اسپند برای رفع چشم بد است. و در آخر بدانید که سابیدن قند بر سر عروس داماد نمادی از آرزوی بارش شیرینی و خوشبختی بر سر این زوج جوان در زندگی است.

دیزاین سفره عقد عروس در منزل با ایده های نو

چینش سفره عقد عروس در خانه با مدل های جالب

اگر قرار است رسمی که از گذشته به جا مانده است را در دنیای امروز انجام دهیم و تکرار کنیم بهتر است از علت و دلیل آن نیز با خبر شویم و با دانش و آگاهی آن کار و یا رسم را انجام دهیم.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *