دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش عکاسی با موبایل برای ثبت عکس های حرفه ای

  • مهلا بستگان
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

این موبایل هایی که امروزه در دسترس بشر قرار دارد با امکانات فوق العاده خود جایی برای دوربین و دیگر وسایل دیجیتال باقی نمی گذارد. و دوربین گوشی همراه یکی از پر استفاده ترین امکانات موبایل ها است. ما در این مقاله از آموزش عکاسی با موبایل می گوییم.

هرچند عکاسی با موبایل به ظاهر کار بسیار ساده ای می آید و اصلا نیازی به آموزش و یاد گرفتن قوانین خاصی ندارد. اما برای داشتن یک گالری پر از عکس های هنری که دیدنش هر کسی را به وجد آورد در ادامه این مقاله همراه ما شوید.

آموزش عکاسی با موبایل :

در این مطلب ما چند راه حل موثر برای به ثبت رساندن تصاویر بهتر با گوشی به شما می آموزیم که اگر در عکاسی با گوشی موبایل آن را رعایت کنید، می توانید یک عکاس حرفه ای با تلفن همراه شوید.

اول از همه باید نوز پردازی را در در عکاسی رعایت کنید. همیشه استفاده از حالت نرمال در دوربین گوشی، عکس های زیبایی را به یادگار نمی گذارد. سعی کنید در هر محیطی که قرار دارید از نور مناسب همان فضا بهره مند شوید. مثلا وقتی در یک مهمانی هستید دوربین گوشی خود روی نور مهمانی تنظیم کنید و به همین ترتیب برای عکاسی با گوشی در شب و روز و غروب دیگر موارد تا جایی که امکانات گوشی همراه شما اجازه می دهد از نور مناسب همان مکان که در تنظیمات دوربین تعبیه شده است، استفاده بفرمایید.

راز عکاسی با موبایل

برای عکاسی بایستید و بعد عکس بگیرید. درست است که اسم گوشی شما همراه است اما به این منظور نیست که می توانید در حال حرکت هم عکس های زیبایی خلق کنید. برای عکاسی با گوشی باید در یک جا که مناسب عکس برداری از سوژه مورد نظر باشد، به طور ثابت قرار بگیرید و با هر دو دست گوشی را در دست بگیرید و بعد از اینکه دستتان ثابت شد، شروع به عکاسی کنید.

چگونه با موبایل عکس های با کیفیت بگیریم؟

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بدون فکر عکس نگیرید. هر چند دیگر مثل گذشته هزینه ای برای نگاتیو و فیلم و چاپ عکس پرداخت نمی کنیم و کیفیت بالای گوشی های همراه و امکانات بی نظیر و حافظه خوبشان کار عکاسی را برای ثبت خاطرات بسیار راحت کرده است، اما بهتر است اگر خواهان یک عکس زیبا و به یاد ماندنی هستید اول در مورد سوژه، مکانی که باید قرار بگیرد و یا قرار دارد، نور منطقه و دیگر جزییات خوب بیندیشید و بعد شروع به عکاسی با گوشی بکنید.

با این نکات با گوشی همراه خود عکس های زیبا بیندازید

بهترین و حرفه ای ترین عکاسان هم عکس های خود را ویرایش می کنند. شما نیز با استفاده از نرم افزارهای خود دوربین و دیگر نرم افزارها بعد از عکاسی با موبایل عکس خود را ویرایش کنید و هر آنچه نیاز دارد کم و زیاد شود در تغییرات عکس خود انجام دهید تا یک عکس هنری بر جای بگذارید.

چگونه با موبایل عکس های بهتری بگیریم؟

حالت HDR که در اکثر گوشی ها به طور خودکار در مواقه لزوم برای عکاسی روشن و خاموش می شوند در داشتن یک عکس با کیفی به شما کمک می کنند. وقتی در پشت سوژه نور فراوانی وجود دارد و نقطه نظر شما برای عکس جلو آن باشد با روشن کردن حالت HDR می توانید به عکس دلخواه خود دست یابید. اما در مکان های تاریک این حالت ایده مناسبی نمی باشد.

قواعدی که با آن می توان با موبایل عکس های حرفه ای گرفت

از یک سه پایه مناسب و قابل حمل همراه برای موبایل های خود در هنگام عکاسی با موبایل استفاده کنید. وقتی گوشی تلفن همراه بر روی یک سه پایه یا دسته ثابت باشد، عکس های با کیفیت تری را به ثبت می رساند.

چگونه می توان با تلفن همراه عکس های هنری گرفت

از حالت زوم استفاده نکنید. به جای اینکه روی سوژه مورد نظر زوم کنید، به آن نزدیک تر شوید تا هم عکس بهتری با کیفیت بالاتر داشته باشید و هم زیبایی عکس حفظ شود.

برای عکاسی با گوشی همراه در نظر داشته باشید که لنز دوربین گوشی خود را تمیز کنید و بعد شروع به عکاسی بفرمایید.

نکاتی در عکاسی با موبایل باید آنها را رعایت کرد

قوانین عکاسی مانند قانون یک سوم در عکاسی و دیگر قانون های ساده عکاسی را برای بهتر عکس گرفتن یاد بگیرید و هر جا که لازم شد این قوانین را به منظور ثبت عکسی زیباتر و هنری بشکنید.

هر آنچه لازم است از عکاسی با موبایل بدانید

برخی موبایل ها اجازه انتخاب رزولوشن را به کاربر می دهند، پس بهتر است با عکاسی از بالاترین حد رزولوشن استفاده کنید تا کیفیت بهتری را به عکس هایتان بدهید.

در اکثریت گوشی های همراه امروز تراز سفیدی وجود دارد که قابلیت اصلاح رنگ را به کاربر می دهد. اگر در تلفن همراه خود این آپشن را دارید در موقع عکاسی آن را روشن بگذارید.

قوانین عکاسی با موبایل

نکاتی دیگر برای عکاسی با گوشی همراه

یافتن پرسپکتیو های مختلف : ثبت تصاویر از زوایای غیر منتظره و منحصر به فرد می تواند عکس را به یاد ماندنی کند، این کار موجب ایجاد عمق و انتقال این حس شده و نیز به تصویر بُعد می بخشد. بیشتر عکس های گوشی معمولا مستقیما یا از زاویه نگاه پرنده گرفته می شوند، بنابراین با ایجاد زوایایی همچون پرسپکتیو می توانید آسمان را به عنوان فضای منفی در عکس های خود آورده و یا از زاویه بالا به پایین عکس بگیرید.

عکس گرفتن با موبایل

نکته : در صورتی که پرسپکتیو تان دچار انحراف شد، می توانید از نرم افزار ویرایش تصویر skrwt به منظور تصحیح خطوط استفاده نمایید.

بازی با انعکاس : مشاهده انعکاس برای چشم انسان خوشایند می باشد، از این رو می توانید به دنبال فرصتی برای بازی با انعکاس در تصاویر تان باشید تا از این طریق به نقاط مختلفی برای انعکاس دست پیدا کنید، آب، آینه ها، عینک های آفتابی، لیوان های نوشیدنی و سطوح فلزی نمونه هایی از این نقاط برای انعکاس می باشند.

عکس گرفتن با گوشی همراه

به کار بردن خطوط راهنما : در بعضی از تصاویر، خطوطی هستند که چشم بیننده را به سمت و سوی بخشی خاص از تصویر جلب خواهند کرد که به آنها خطوط راهنما گفته می شود که می توانند به شکل مدور یا مستقیم باشند؛ ا زجمله خطوط راهنما می توان به نماهای ساختمانی، پلکان ها، ریل قطار، جاده ها و مسیر های داخل جنگل اشاره کرد. خطوط راهنما به خوبی می توانند حس عمق در تصویر را ایجاد نمایند.

ترفندهای عکاسی با موبایل

جست و جوی تقارن : تقارن به دو صورت تناسب زیبا و تعادل معنا می شود. تصویر هایی که دارای تقارن هستند برای چشم خوشایند می باشند، ضمن اینکه ایجاد تقارن از جمله روش های جذاب و ساده برای ترکیب بندی تصویر می باشد.

عکاسی با گوشی همراه

تقارن در عکاسی به معنی دست یافتن به تصویری است که بتوانید آن را به دو بخش مساوی تقسیم کنید به گونه ای که تصاویر آینه ای از یکدیگر باشند، تقارن با انعکاس تفاوت هایی دارد و می توان آن را در حیات وحش نیز پیدا کرد. حال برای ایجاد تقارن می توانید از خطوط راهنما کمک بگیرید.

کلام آخر این که هر چه بیشتر و با دقت تر عکاسی کنید در این حرفه موفق تر خواهید بود و عکاس بهتری خواهید شد، به شرط اینکه هر بار عکسی می گیرید اشتبهاتتان در آن عکس را پیدا و دفعه بعد این اشتباهات را برطرف کنید. در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر با  تکنیک های عکاسی، عکاسی در نور کم و عکاسی در فضای باز می توانید مطالب قبلی آرگا را مطالعه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *