دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

درمان گرفتگی گردن با ۱۳ درمان خانگی فوق العاده

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

بهترین روش برای رهایی از گرفتکی گردن استفاده از داروهای خانگی می باشد که در درمان بسیار موثر هستند. روش های ساده ایی نظیر ماساژ, دوش آب گرم و خیلی موارد دیگر موجب تسکین درد گرفتگی گردن می شوند.

برای برخی افراد گاهی پیش آمده است که در زمان بیدار شدن از خواب، احساس درد شدید در ناحیه گردن می کنند و گردن ان ها به اصطلاح گرفته است و به سختی می توانند سر خود را به اطراف حرکت دهند. گرفتگی گردن توسط درد گردن همراه با یک مشکل در حرکت گردن توصیف می شود.

۱۳ روش موثر درمان خانگی گرفتگی گردن

بیماری های عضلات گردن

در این مطلب برخی درمان های خانگی که می توانند در درمان درد گردن بسیار موثر باشند, بیان می شود.چند روش موثر و فوق العاده در درمان گرفتگی گردن را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد تا از شر درد گردن خلاص شوید، بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

۱. ماساژ

یکی از درمان های مفید درمان گردن درد, ماساژ دادن آرام گردن است. برای ماساژ دادن می توان از روغن های نظیر روغن رزماری, اسطوخودوس و … استفاده کرد که این روغن ها گردش خون را افزایش داده و موجب تسکین درد ناشی از اسپاسم عضلات گردن می شود و عضلات گردن را شل می کند.

گرفتگی گردن

۲. حوله گرم

برای کاهش درد ناشی از اسپاسم عضلات گردن و سفتی آن می توان حوله ایی را گرم کرد و در کل ناحیه گردن قرار داد. این کار را می توان چند بار تکرار کرد تا گردش خون افزایش یافته و عضلات گردن شل شوند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۳. کیسه یخ

از کیسه های حاوی یخ می توان جهت کاهش التهابات ناشی از درد گردن استفاده کرد. یخ یکی از بهترین تسکین دهنده ها برای درد ناشی از اسپاسم گردن می باشد.

۴. دوش آب داغ

توصیه می شود افراد مبتلا به گردن درد, گردن خود را به مدت ۴ تا ۵ دقیقه زیر دوش آب گرم نگه دارند, در حالی که گردن را نباید حرکت دهند. این روش یکی از بهترین درمان ها برای رفع گردن درد است.

۵. سرکه سیب

توصیه می شود دستمال کاغذی در مقداری سرکه سیب خیس کنید و آن را بر روی گردن قرار دهید. سرکه سیب یکی از درمان های بسیار موثر برای عضلات گردن است و دردهای شدید را تسکین می دهد.

۶. ورزش

ورزش کمک زیادی در رفع گردن درد می کند. توصیه می شود گردن را به آرامی به صورت دایره ایی حرکت دهید. همچنین می توانید گردن را به آرامی به سمت جلو و عقب حرکت دهید. در صورتی که انجام ورزش درد را تشدید نمی کند, حرکات را ادامه دهید.

گرفتگی گردن

۷. طب سوزنی

 انجام برخی از ورزش های طب سوزنی می تواند درد ناشی از اسپاسم عضلات گردن را تسکین دهد بنابراین حتما این روش را به منظور کاهش درد گردن امتحان کنید.

۸. مصرف منیزیم

 به منظور تقویت سیستم ایمنی توصیه می شود روزانه از مواد غذایی غنی از منیزیم استفاده کنید. چرا که منیزیم درد گردن را کاهش می دهد.

۹. فلفل هندی

استفاده از فلفل هندی برای رفع گردن درد گزینه بسیار مناسبی است فقط کافی است یک قاشق چای خوری پودر فلفل هندی را به دو قاشق غذا خوری روغن زیتون گرم بیفزایید سپس ترکیب به دست آمده را بر روی قسمت دردناک بمالید و با کمک باند آن را به مدت دو ساعت ببندید و یا می توانید به غذاهایتان فلفل بیفزایید تا سرعت روند بهبود افزایش پیدا کند.

روش های درمان گردن درد

۱۰. زردچوبه

این ادویه علاوه بر آشپزی در علم پزشکی نیز کاربرد فراوان دارد زیرا دارای خواص ضد التهابی است و به کاهش درد ناشی از اسپاسم عضلات گردن کمک شگفت انگیزی می کند، می توانید به یک فنجان شیر یک قاشق چای خوری زردچوبه بیفزایید سپس محلول را به مدت چند دقیقه بر روی حرارت قرار دهید و در نهایت کمی عسل به آن اضافه کنید و بعد از خنک شدن روزی دو بار از این نوشیدنی میل کنید.

۱۱. روغن نعناع فلفلی

می توانید به منظور کاهش درد ناشی از گردن درد دو قاشق چای خوری روغن زیتون را برای چند ثانیه داخل مایکروویو قرار دهید سپس چند قطره روغن نعناع فلفلی به آن بیفزایید و ترکیب حاصل به آرامی بر روی گردن ماساژ دهید، دو بار در روز از این روش کمک بگیرید.

درمان اسپاسم عضلات گردن با روش های خانگی

۱۲. ترب کوهی

از دیگر راهکارهای مفید و موثر به منظور رفع اسپاسم عضلات گردن استفاده از ترب کوهی است، برش های ترب کوهی را بر روی قسمت دردناک گردن گذاشته و کمی صبر کنید، استفاده از این روش سبب بروز سوزش خفیف می شود که در نهایت درد حاصل از اسپاسم عضلات گردن را به صورت قابل توجهی کاهش می دهد.

۱۳. چای کیسه ای بابونه

با استفاده از چای کیسه ای بابونه می توانید درد گردن را کاهش دهید فقط کافی است به عنوان کمپرس گرم آن را بر روی قسمت دردناک گردن قرار دهید تا کاهش درد را در خود احساس کنید.

روش های بیان شده می توانند علاوه بر درمان گرفتگی گردن, دردهای ناشی از آن را نیز رفع کنند. این روش ها هیچ عوارض جانبی برای بدن ندارند و جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی می باشند، به منظور آشنایی با دیگر روش های درمان خانگی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *